Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 20SEH zuigers in C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2010 om 12:23 #17216062
He mensen,
we hebben bij het bedrijf waar ik werk een crossauto (eigenbouw frame) Hier achter hebben we een C20NE hangen met 40er Webers erop.
Afgelopen jaar hebben we erg goed mee gedaan en nu zijn we de motor aan het reviseren i.v.m. olieverbruik en wat aanpassinkjes. We willen nu de cilinders laten opboren (waarschijnlijk 1e overmaat) omdat deze wat ovaal zijn en een stootrand hebben.
Ik zit er nu aan te denken om er gelijk SEH zuigers in te hangen nu we toch andere zuigers nodig hebben.
Is dit aan te raden? En is dit ergens te verkrijgen?
Ook zijn we nog op zoek naar een “snelle” nokkenas, dus als je nog iets weet..
Alle tips zijn welkom! En kom niet aan met “hang er een C20XE achter” want het gaat prima met een NE (laag toerig, lekker koppel)
Bedankt alvast!!
11 januari 2010 om 14:47 #17588136hallo corsaagsi,
Je kunt de zuigers van een 20seh er zo in plaatsen, alleen niet meer als je voor een eerste overmaat gaat.
Ik heb ze zelf ook aangeschaft voor mijn nieuwe c20ne project(hogere compressie)
Wel zijn de zuigers van een 20seh moeilijk te vinden;)
Ik heb eventueel nog een scherpere nokkenas, alleen heb hier geen specificaties van, mocht je intresse hebben stuur even een u2u.mvg sylvester
11 januari 2010 om 16:50 #17588137waarom geen 16v zuigers.
in een ne zuigers zit een uit sparing die van een seh is half zo groot.
een 16v zuiger vlak draaien geeft nog een hogere compressie.theun
11 januari 2010 om 16:52 #17588138Loopt stuk theun…
heeft oa uit te staan met verbrandingsruimte/vorm er van in de 8v kop
11 januari 2010 om 17:03 #17588139Ik heb inderdaad ook al aan 16v zuigers gedacht, maar dit loopt dus stuk SW?
En overmaat seh zuigers is dus niet aan te komen?
11 januari 2010 om 17:52 #17588140Originally posted by corsaagsi
Ik heb inderdaad ook al aan 16v zuigers gedacht, maar dit loopt dus stuk SW?En overmaat seh zuigers is dus niet aan te komen?
overmaat seh is nieuw wel te bestellen..
moet geen enkel probleem zijn.16v zuiger loopt idd stuk.
ontstaan haarscheurtjes bij de klepinsparingen…Zo heb ik mijn let zuigers (nieuw 500km mee gereden) weg kunnen flikkeren.
je kunt de 16v zuigers wel iets laten afdraaien.
maar bestel anders gewoon bij wossner of je of wie dan ook een setje hoge compressie zuigers..zijn vast wel te leveren king:
11 januari 2010 om 18:36 #17588141We gaan denk ik wel proberen om overmaat seh zuigers te bemachtigen en anders toch maar weer gewoon ne zuigers.
11 januari 2010 om 18:47 #17588142als je de gewone ne zuigers gebruikt en de kop laat vlakken kom je toch ook aa een hogere compressie of zie ik da verkeerd
11 januari 2010 om 20:14 #17588143Dat gebeurd sowieso ook nog.. En je ziet dat zeker niet verkeerd!
11 januari 2010 om 20:17 #17588144onderblok vlakken en kop vlakken is idd een optie…
Maar let wel op dat de klep daarna niet tegen de zuiger komt met de hogere liftwel ff goed berekenen..
11 januari 2010 om 20:19 #17588145en dan nog seh zuigers krijg je dan niet teveel compressie
11 januari 2010 om 20:22 #17588146corsaboy hier heeft toch op het forum eens gestaan dat je de kop tot een merkteken kon vlakken moet je dan ook uitkijken met het raken
11 januari 2010 om 20:24 #17588147met orginele NE zuigers en orginele nokkenas niet..
Dan kun je vlakken tot het merkteken..Maar ga je niet OEM onderdelen plaatsen moet je het altijd ff narekenen..
better safe then sorry :D11 januari 2010 om 20:33 #17588148hoe bereken je dat dan voor de nokkenas
11 januari 2010 om 20:37 #17588149je weet de orginele lift in bdp…
ff opmeten hoeveel je nu over hebt tussen zuiger en klep (in bdp).
dan vergelijken met de nieuwe lift in bdp met daarbij op geteld de hoeveelheid wat je van de kop hebt afgevlakt en eventueel van het onderblok.11 januari 2010 om 20:41 #17588150ok bedankt weer wat wijzer geworden
12 januari 2010 om 09:50 #17588151Plaats ook meteen een verstelbaar nokkenastandwiel om de nokkenas weer op de juiste tijd te zetten. Door het vele vlakken wordt je riem “te lang”.
12 januari 2010 om 12:06 #17588152Das ook een goede ja!
Wordt al-met-al best een duur geintje..
SEH zuigers 1e overmaat 72,- ex. per stuk :o
Opboren en honen heb ik bedragen gehoord van 50,- per cilinder..
Enz, enz, enz..
En dat voor 3 crossen per jaar! Haha!
Maarja, wie snel wil zijn moet geld neertellen…12 januari 2010 om 15:53 #17588153dat is maar waar heb jij die prijzen gevonden van de seh zuigers als ik vragen mag
12 januari 2010 om 18:04 #17588154riem te kort?hoeveel halen jullie er dan af?
12 januari 2010 om 18:44 #17588155Originally posted by thomas-opel83
riem te kort?hoeveel halen jullie er dan af?het maximale, als je maximaal wilt gaan….
inclusief een dunnere koppakking…
nou dan gaat het hard…12 januari 2010 om 19:15 #17588156origineel gepost door corsaboy
Originally posted by thomas-opel83
riem te kort?hoeveel halen jullie er dan af?het maximale, als je maximaal wilt gaan….
inclusief een dunnere koppakking…
nou dan gaat het hard…en hoe wordt dat dan opgelost?
12 januari 2010 om 19:21 #17588157verstelbare poelie…
12 januari 2010 om 19:37 #17588158bedoelde te”lang”,hoe lossen jullie dat op?
verstelbare poulie is toch alleen voor de grades te verzetten?12 januari 2010 om 19:48 #17588159ja maar als de riem te lang wordt dan klopt je timimng toch niet meer….
Dus dan zet je die weer goed met het verstelbare tandwiel.. Is ook maar heel minimaal maar wel netteren opgelost..
Nu moet ik zeggen dat ik een 8v motor heb lopen met de kop zo gevlakt dat je niet meer veilig kunt vlakken volgens opel.
en daar kom ik net weg met de lengte van de riem… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.