Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2.0 diesel start slecht na koude nacht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2010 om 18:44 #17216038
Sinds enkele weken aan het tobben met onze astra 2.0 diesel uit 2002.Wanner hij lange tijd heeft stil gestaan is ie bijna niet aan de praat te krijgen. Enkele weken geleden mee begonnen, naar garage gebracht en na laten kijken, oorzaak zou zijn kapotte gloeibougie`s., deze laten vervangen. volgende dag weer bijna niet willen starten,weer terug naar garage,en nu zou het het gloeirelais zijn. deze ook weer laten vervangen,en doet het nog steeds niet goed. nieuwe accu, enz.Als ie een lange tijd stil heeft gestaan start ie heel moeilijkgloeit wel maar stotterd heel lang,eenmaal warm, kan je hem elke keer goed starten, ook na enkele uren te hebben gestaan. Iemand enig idee wat het kan zijn, deze week gaat ie weer voor de 4e keer naar de opel dealer,maar tot nu met weinig verbetering,
10 januari 2010 om 19:25 #17587856Probleem heb ik ook.
Heb zelf ook een astra diesel wat geshorst staat.
Ik start hem 2x perweek nu en laat hem 10min draaien.
Soms krijg ik hem ook niet aan de praat, maar dan doe ik zeker 3a4x voorgloeien, dan loopt hij perfect eerste paar minuten stortert hij wel.Komt nu ook door de kou.
10 januari 2010 om 19:46 #17587857als ie eenmaal gestart is loopt ie gewoon goed,en we gebruiken hem dagelijks.
10 januari 2010 om 19:47 #17587858X17DTL heeft dit probleem vaker, meestal zit dat m in compressie verlies door versleten klepgeleiders.
Bij de 2.0 diesel kan het ook aan de gloeiers liggen..
gaat het voorgloeilampje aan??
wacht je tot deze uit is??
zo ja, wachte eens iets langer met starten na het doven van het gloeilampje, motor gloeit dan nog gewoon voor namelijk.
Willem
10 januari 2010 om 21:28 #17587859Diesels hebben het gewoon wat moeilijker in deze kou…
Enne heb je al naar je retour slangen gekeken of je verstuiverringen ?
10 januari 2010 om 21:44 #17587860heb dit ook gehad vorig jaar met mijn astra H 2004 150 pk
bleek het aan de accu te liggen had te weinig start ampere
ze hebben er een nieuwe accu in gezet en heb tot vandaag nog geen problemen met het starten11 januari 2010 om 13:00 #17587861Als hij moeilijk aanslaat en hij stottert lang dan kan het heel goed aan je verstuiverringen of retourslangen liggen.
Rookt hij ook heel erg?
11 januari 2010 om 13:05 #17587862Ik heb bij mijn vorige auto (2.0 dti) de retourslangen vervangen. Als deze oud en bros zijn, zakt het dieselniveau waardoor je eerst op lucht staat te starten. Ik gok daarop. Maar, dan had je dit probleem ook als het warm weer is. Dus zeker weten niet helemaal. Dus, onder de platic kap zitten de verstuivers, hieraan zitten de retourslangen (rubberen slangen diameter ca 15mm).
Deze vervangen, (kosten 20e) en kijken of het scheelt. Toen ik de mijne heb vervangen, waren deze bros en gescheurd. Het is dus wel te herkennen.
11 januari 2010 om 18:03 #17587863Als je hem start rookt ie wel behoorlijk ja.
11 januari 2010 om 18:04 #17587864Maar hebben ze al naar je retour slangen gekeken ?
11 januari 2010 om 20:10 #17587865Hij gaat woensdag weeeer terug naar de garage,en heb gevraagd hier naar te kijken nadat ik dit hier heb vernomen,en mij hier wel in kan vinden.
11 januari 2010 om 20:49 #17587866oke , we horen het wel :thumbup
13 januari 2010 om 20:46 #17587867Vanochtend weer opgehaald van garage, verstuiverringen en retour slangen zouden in orde zijn,hebben niks kunnen vinden,maar wel een nieuwe accu in gedaan(??),en nu moest ie het gewoon goed doen(4e keer). Vervolgens hele middag en avond weer stilgestaan tot 21.00, en nu weer bijna niet aan de praat te krijgen,en hoop gestotter,en rook,maar deed het uiteindelijk wel weer. Maar even een poosje mee gereden,en nu maar hopen dat ie het morgen vroeg weer gaat doen.(en maar weer de garage bellen pfff)
14 januari 2010 om 11:05 #17587868Sorry, maar zoals jij jouw problemen omschrijft denk ik toch dat het de retourslangen zijn.
Het klinkt gek, maar het is echt zo.
Hoe langer de auto stilstaat, hoe verder de diesel wegzakt.
ALs er maar een klein gaatje in de slangen zitten, loop het dieselniveau langzaam terug. ook gezien de leeftijd van de auto, gok ik hier op. Retourslangen vervangen is een eenvoudig werk, en kost niet veel. ALs je er niet uitkomt zal ik dit toch proberen.
Gloeit de auto goed (spiraal in beeld). Mijn vorige astra had de eigenschap om bij 5-10 graden niet voor te gloeien waardoor deze ook slechter starte.
14 januari 2010 om 20:37 #17587869er zou bij deze motoren een een terugloop klep op zitten om terug lopen te voorkomen…
deze zou ook wel eens kapot kunnen zijn, maar pin me er niet op vast.
Dit probleem is vaker voorbij gekomen hierzo in het vectra gedeelte, incl filmpje
Willem
15 januari 2010 om 12:35 #17587870ik heb dit probleem ook met mijn 2.0DTL.
alleen niet altijd. van de week gestart na 10 dagen niet starten en dat was wel even moeilijk.maar bij mij gaat het gloeilampje eigenlijk nooit aan (hij slaapt ook binnen) alleen als hij lang buiten heeft gestaan en het ongever 0 of minder is gaat het voorgloeilampje aan …
15 januari 2010 om 14:36 #17587871maar bij mij gaat het gloeilampje eigenlijk nooit aan (hij slaapt ook binnen) alleen als hij lang buiten heeft gestaan en het ongever 0 of minder is gaat het voorgloeilampje aan …
Bij de 2,0 DTL en DTI schakelt het voorgloeien pas in vanaf 5C of lager…
Bij mijn ex Astra 2,0DTI was dat vaak pas vanaf 2 graden..
En mijn 1,7CDTI nu pas vanaf 0C en dan nog heel kort.
16 januari 2010 om 07:19 #17587872het vreemde is dus dat mijn ouders een Zafira A van 2004 hebben met een 2.0DTI daarvan gaat het gloeilampje eigenlijk altijd wel even aan …
16 januari 2010 om 08:17 #17587873Of anders 2 of 3 keer gloeien, misschien helpt dat? Ik heb een diesel gehad en daar werkte dat goed bij. :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.