Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2010 om 14:24 #17215984
Aangezien ik toch nieuwe stoters moet steken omdat de mijn er meer dan 250000km hebben opzitten zou ik eens willen weten wat voor mijne motor het beste is.
en ben ook op zoek hoe en wat dan met de chims die ertussen moeten (hoe berekenen) en dan natuurlijk ook een degelijk setje klepveren.
motor word belast tot 8000T/min max 8500T/min
greetz
9 januari 2010 om 16:03 #17587201wat is de lift van je nokkenas???
9 januari 2010 om 19:41 #17587202goei vraag. Maar zijn nog net goed voor de hydro’s
greetz
9 januari 2010 om 19:45 #17587203ik heb laatst ook zitten kijken naar versterkte klepveren en schotels. Vond 400 euro best veel geld.. En dan nog de stoters..
De toerentallen die je noemt zijn nog te doen met hydro stoters….
Ombouwen naar mechanisch is ook weer extra werk.Misschien leuk als je nog extremere nokkies wilt monteren maar zie nu de meerwaarde er nog niet van in.. :)
9 januari 2010 om 19:54 #17587204dan nog een adres voor klepstoters (mogen namaak zijn als… maar moete goei zijn) en toch mischien sterkere klepveren steken. (ook adresje voor nodig)
greetz
9 januari 2010 om 19:56 #17587205Ik zit met dezelfde vraag
Al eens over nagedacht :
Als je de kop eraf hebd en je plaatst
de kleppen zonder stoter en daarboven de nokkenas
zou je dan de afstand kunnen opmeten tussen
klepsteel en nok?Anders zal je eerst de vaste stoter er moeten tussen plaatsen en dan de speling opmeten en de shims berekenen.
Ik zag ook ergens inserts voor de hydro’s mech te maken
dan hoef je niet alles nieuw, daar twijfel ik nogal over
hoe dat praktisch werkt.auw het doet pijn al dat denken
9 januari 2010 om 19:58 #17587206die inserts zijn van dbilas dacht ik.
9 januari 2010 om 20:00 #17587207Ik geloof bij SBD ergens in de lijst gevonden
moet ik even nakijken
maar gelooft hier iemend in?9 januari 2010 om 20:24 #17587208hangt van de applicatie af zoals ik ak zei…
Voor de stoters ff bellen met http:\www.duparts.nlVoor de klepveren kun je in belgie blijven.. Catcams….
Ik bestel dat via mijn eigen dealer : omr in hengelo. Maar voor de ts goedkoper rechtstreeks in belgie halen…
9 januari 2010 om 20:52 #17587209ik heb 3 jaar met mechanische stoters gereden :thumbup
binnen een paar maanden gaat alles de verkoop in ;)
9 januari 2010 om 21:02 #17587210Originally posted by noc
ik heb 3 jaar met mechanische stoters gereden :thumbupbinnen een paar maanden gaat alles de verkoop in ;)
hoezo dat dan?
weer andere plannen? :vertag9 januari 2010 om 23:15 #17587211origineel gepost door corsaboy
Originally posted by noc
ik heb 3 jaar met mechanische stoters gereden :thumbupbinnen een paar maanden gaat alles de verkoop in ;)
hoezo dat dan?
weer andere plannen? :vertagidd, heb een cali turbo gekocht :D
9 januari 2010 om 23:57 #17587212nice
25 januari 2010 om 09:31 #17587213Ik sprak vorig weekend in Birmingham met iemand van
SBD en Kent cams tesamen.
De heren vertelden mij dat een profiel op een nokkenas
niet alleen overlap en lifthoogte inhoud.
Mijn vraag was ook of ik beter overstapte naar mechanische stoters met de reeds aangekochte nokkenassen.
Ze vertelden mij als je nokkenassen plaatst is het profiel speciaal gemaakt voor zowel mech als hydro.
Je kan dus niet een hydro nokkenas gebruiken met mech
stoters want dan zou je speling zo danig klein moeten houden tegen kletteren van de stoters en als hij dan warm
word risico van openstaande kleppen.Komt er op neer dat je goed weet voor welke toepassing
je nokkenassen zijn.De mijne zijn dus hydro’s en daar moet ik voorlopig bij blijven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.