Forumindex › Forums › Modellen › Manta › welk blok op lpg???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2010 om 20:25 #17215921
wil straks lpg op de manta hebben ,maar wat is het makelijkste om zelf in te bouwen
een 2.0S of een 2.0E blok
daarmee bedoel ik bedrading aan sluiten en of benzine afsluiter
kortom wil dus een zelf inbouw pakket kopen :P
maar waar moet ik rekening mee houden bij welk blok
bvd7 januari 2010 om 20:31 #17585318niet:vertag
m.n broertje heeft een 20S op lpg,ding loopt echt erg mooi,gsi vol in stampen om dat ding bij te houden,weinig problemen met starten eigenlijk geen,
7 januari 2010 om 20:45 #17585319heb zelf ook een 20.s op lp en benzine. loopt best lekker moet hem alleen nog afstellen op benzine en lpg. maar ze loopt lekkerder op lpg dan benzine.
7 januari 2010 om 21:20 #17585320zou voor een carb motor gaan jozef,
geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.d7 januari 2010 om 21:32 #17585321Maakt beide geen zak uit. Je hebt met alle 2 een mengstuk nodig. Of wil je G2/G3 inbouwen?
Als je het netjes afsteld dan heb je nauwelijks tot nooit backfire.
2.0E eventueel rijden zonder LMM als je gas op is doet ie het wel op benzine tot de pomp ;)
7 januari 2010 om 21:34 #17585322Originally posted by Ghanz
zou voor een carb motor gaan jozef,
geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.dGewoon fatsoenlijk afstellen. Dan heb je met een injectie motor ook geen last van backfires.
Heb trouwens nog een compleet ombouw/imbouw set liggen Jozef. Wel voor injectie….:afro7 januari 2010 om 21:41 #17585323Of ga voor dampgas injectie. Is 2e hands nog wel te vinden met de 67r01 norm erop Heb je ook weinig vermogensverlies.
Rij nu zelf met een C20XE op LPG met mengstuk met een kegel erin , en een extra verrijking erop als het vacuum wegvalt ;)
7 januari 2010 om 21:44 #17585324wil gewoon simpel lpg er op hebben
maar weet nog niet of ik voor een S of een E blok ga
g3 hoef ik niet betaal toch geen belasting:angel
maar zit er verschil in met aan sluiten van de bedrading tussen een S en een E wand dat is niet mijn sterkste punt :P
ben niet zo met schema’s hahahah7 januari 2010 om 22:07 #17585325Is niet heel moielijk aansluiten hoor.
Injectoren onderbreken is al genoeg bij een E
‘
Bij een S enkel een afsluitertje plaatsen.7 januari 2010 om 23:43 #17585326Mijn 2.0s op lpg liep ook als de brandweer.
Op benzine EN LPG.Blok is er nu uit, en gasinstallatie gaat er ook uit:jerry Dus als je interesse hebt in iets, laat me maar weten, blok en gas installatie gaan de verkoop in:jerry
8 januari 2010 om 07:02 #17585327Over het algemeen is een oudere 20s motor vaak wat frisser als een oudere 20e.
8 januari 2010 om 08:55 #17585328mijn ervaring met een 2.0S is dat de carburateur vaak gedonder geeft als ze wat ouder worden (varajet2)
verder goeie blokken hoor
me laatste was zo snel dat ie een 2200 achter zich liet8 januari 2010 om 15:29 #17585329origineel gepost door DevilraY
Originally posted by Ghanz
zou voor een carb motor gaan jozef,
geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.dGewoon fatsoenlijk afstellen. Dan heb je met een injectie motor ook geen last van backfires.
klopt ook weer, maar het wil nog wel eens voorkomen,
8 januari 2010 om 17:38 #17585330:afroik heb met beide op lpg altijd gereden en heb de voorkeur voor een E blok. reden is dat de meeste carbs versleten en uitgedroogd raken en waardeloos meer op benzine willen draaien
8 januari 2010 om 17:39 #17585331:hmmz
das een goedpunt boy.
8 januari 2010 om 17:55 #17585332origineel gepost door Pastra
Mijn 2.0s op lpg liep ook als de brandweer.
Op benzine EN LPG.Blok is er nu uit, en gasinstallatie gaat er ook uit:jerry Dus als je interesse hebt in iets, laat me maar weten, blok en gas installatie gaan de verkoop in:jerry
zo hard liep ie niet toch:hmmz
9 januari 2010 om 09:36 #17585333ik heb met beide op lpg altijd gereden en heb de voorkeur voor een E blok. reden is dat de meeste carbs versleten en uitgedroogd raken en waardeloos meer op benzine willen draaien
zal ik dan straks de ideale combinatie hebben een s blok en E injecktie ??????
9 januari 2010 om 10:18 #17585334Het meest ideale is een 2.4… Heb je direkt harde klepzittingen :thumbup
9 januari 2010 om 10:26 #17585335origineel gepost door DevilraY
Het meest ideale is een 2.4… Heb je direkt harde klepzittingen :thumbupanders blijf je cilinderkoppen vervangen :angel
9 januari 2010 om 10:54 #17585336hoezo vervangen
heb jaren met een rekord gereden met 2.0S op gas ,maar nooit problemen mee gehad
en dat was een standaard kop9 januari 2010 om 11:01 #17585337Het gaat ook gewoon heel lang goed! Maar de ‘zachte’ klepzittingen slaan in met LPG, wat op een gegeven moment resulteert in een of meer verbrande kleppen. Maar kan makkelijk 100 duizend kilometer duren voordat dat zover is
9 januari 2010 om 14:37 #17585338nou , ik deed gemiddeld 1,5 jaar met een originele kop op lpg.
Na een stuk of 3 koppen, heb ik een met stalen zittingen gebruikt, en die ging ook 1,5 jaar mee, toen scheurde ie :thumbdownonderblok bleef wel steeds dezelfde :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.