welk blok op lpg???

Forumindex Forums Modellen Manta welk blok op lpg???

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215921
    mantadevil
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      wil straks lpg op de manta hebben ,maar wat is het makelijkste om zelf in te bouwen
      een 2.0S of een 2.0E blok
      daarmee bedoel ik bedrading aan sluiten en of benzine afsluiter
      kortom wil dus een zelf inbouw pakket kopen :P
      maar waar moet ik rekening mee houden bij welk blok
      bvd

      #17585318
      manta19sr
        Lid sinds:
        24 July 2007

        niet:vertag

        m.n broertje heeft een 20S op lpg,ding loopt echt erg mooi,gsi vol in stampen om dat ding bij te houden,weinig problemen met starten eigenlijk geen,

        #17585319
        manta1
          Lid sinds:
          25 October 2009

          heb zelf ook een 20.s op lp en benzine. loopt best lekker moet hem alleen nog afstellen op benzine en lpg. maar ze loopt lekkerder op lpg dan benzine.

          #17585320
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            zou voor een carb motor gaan jozef,
            geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.d

            #17585321
            Manta 24V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2004

              Maakt beide geen zak uit. Je hebt met alle 2 een mengstuk nodig. Of wil je G2/G3 inbouwen?

              Als je het netjes afsteld dan heb je nauwelijks tot nooit backfire.

              2.0E eventueel rijden zonder LMM als je gas op is doet ie het wel op benzine tot de pomp ;)

              #17585322
              DevilraY
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 January 2005

                Originally posted by Ghanz
                zou voor een carb motor gaan jozef,
                geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.d

                Gewoon fatsoenlijk afstellen. Dan heb je met een injectie motor ook geen last van backfires.
                Heb trouwens nog een compleet ombouw/imbouw set liggen Jozef. Wel voor injectie….:afro

                #17585323
                Manta 24V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 September 2004

                  Of ga voor dampgas injectie. Is 2e hands nog wel te vinden met de 67r01 norm erop Heb je ook weinig vermogensverlies.

                  Rij nu zelf met een C20XE op LPG met mengstuk met een kegel erin , en een extra verrijking erop als het vacuum wegvalt ;)

                  #17585324
                  mantadevil
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    wil gewoon simpel lpg er op hebben
                    maar weet nog niet of ik voor een S of een E blok ga
                    g3 hoef ik niet betaal toch geen belasting:angel
                    maar zit er verschil in met aan sluiten van de bedrading tussen een S en een E wand dat is niet mijn sterkste punt :P
                    ben niet zo met schema’s hahahah

                    #17585325
                    Manta 24V
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 September 2004

                      Is niet heel moielijk aansluiten hoor.
                      Injectoren onderbreken is al genoeg bij een E

                      Bij een S enkel een afsluitertje plaatsen.

                      #17585326
                      Pastra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 February 2007

                        Mijn 2.0s op lpg liep ook als de brandweer.
                        Op benzine EN LPG.

                        Blok is er nu uit, en gasinstallatie gaat er ook uit:jerry Dus als je interesse hebt in iets, laat me maar weten, blok en gas installatie gaan de verkoop in:jerry

                        #17585327
                        mr-turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Over het algemeen is een oudere 20s motor vaak wat frisser als een oudere 20e.

                          #17585328
                          mantadevil
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            mijn ervaring met een 2.0S is dat de carburateur vaak gedonder geeft als ze wat ouder worden (varajet2)

                            verder goeie blokken hoor
                            me laatste was zo snel dat ie een 2200 achter zich liet

                            #17585329
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              origineel gepost door DevilraY

                              Originally posted by Ghanz
                              zou voor een carb motor gaan jozef,
                              geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.d

                              Gewoon fatsoenlijk afstellen. Dan heb je met een injectie motor ook geen last van backfires.

                              klopt ook weer, maar het wil nog wel eens voorkomen,

                              #17585330
                              boyanka
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 June 2005

                                :afroik heb met beide op lpg altijd gereden en heb de voorkeur voor een E blok. reden is dat de meeste carbs versleten en uitgedroogd raken en waardeloos meer op benzine willen draaien

                                #17585331
                                Ghanz
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2005

                                  :hmmz

                                  das een goedpunt boy.

                                  #17585332
                                  Opelkees
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 September 2007

                                    origineel gepost door Pastra
                                    Mijn 2.0s op lpg liep ook als de brandweer.
                                    Op benzine EN LPG.

                                    Blok is er nu uit, en gasinstallatie gaat er ook uit:jerry Dus als je interesse hebt in iets, laat me maar weten, blok en gas installatie gaan de verkoop in:jerry

                                    zo hard liep ie niet toch:hmmz

                                    #17585333
                                    eddepet007
                                      Lid sinds:
                                      11 February 2005

                                      ik heb met beide op lpg altijd gereden en heb de voorkeur voor een E blok. reden is dat de meeste carbs versleten en uitgedroogd raken en waardeloos meer op benzine willen draaien

                                      zal ik dan straks de ideale combinatie hebben een s blok en E injecktie ??????

                                      #17585334
                                      DevilraY
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 January 2005

                                        Het meest ideale is een 2.4… Heb je direkt harde klepzittingen :thumbup

                                        #17585335
                                        mr-turbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          origineel gepost door DevilraY
                                          Het meest ideale is een 2.4… Heb je direkt harde klepzittingen :thumbup

                                          anders blijf je cilinderkoppen vervangen :angel

                                          #17585336
                                          mantadevil
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            hoezo vervangen
                                            heb jaren met een rekord gereden met 2.0S op gas ,maar nooit problemen mee gehad
                                            en dat was een standaard kop

                                            #17585337
                                            DevilraY
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 January 2005

                                              Het gaat ook gewoon heel lang goed! Maar de ‘zachte’ klepzittingen slaan in met LPG, wat op een gegeven moment resulteert in een of meer verbrande kleppen. Maar kan makkelijk 100 duizend kilometer duren voordat dat zover is

                                              #17585338
                                              mr-turbo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                nou , ik deed gemiddeld 1,5 jaar met een originele kop op lpg.
                                                Na een stuk of 3 koppen, heb ik een met stalen zittingen gebruikt, en die ging ook 1,5 jaar mee, toen scheurde ie :thumbdown

                                                onderblok bleef wel steeds dezelfde :)

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.