Forumindex › Forums › Modellen › Manta › volvo klauwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2010 om 20:44 #17215847
hoi,
icm Prelude schijven kun je volvo 240/244 Girling klauwen op de manta monteren.
Moeten dit perse de Girling klauwen zijn of zijn ATE klauwen ook goed?? Heb nl een setje hier in de buurt gevonden bij een kennis die heeft een Volvo 164 (zijn volgens hem dezelfde) staan waar deze opzitten…mvg Tom
5 januari 2010 om 21:17 #17583979:hmmz pest is dat je dus die klauwen hebt (4-zuigerig) voor een enkele schijf en geventileerde schijf, ook op de 240 modellen komt dat voor en of de 1 nu ATE is en de ander Girling durf ik niet te zeggen, misschien zitten ze ook op beide.
In mijn optiek, als het past, dan past het ongeacht welk merk het is, ik zou even meten of die klauwen zijn voor de geventileerde schijf of de enkele.
5 januari 2010 om 22:08 #17583980deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.
Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??
5 januari 2010 om 22:35 #17583981De volvo klauwen remmen beter, Opel heeft nooit echt goede remmen gehad.
Je hebt vast op Opeltuners.com gekeken, daar hebben ze het ook altijd over Girling klauwen
dit is het bewuste artikel: http://users.telenet.be/jov/opeltuners/gtbrakes/index.html
En dit is een citaat daaruit, “Use the Volvo 240 series Girling brakes for ventilated disks Not the ATE ones these where used with thicker disks.”
Blijkbaar is het bij deze ombouw een belangrijk punt ivm de schijfdikte.
Op zich is daar wel weer achter te komen via “h-base” hoe dik de schijf moet zijn en welke klauw daarbij beter past.6 januari 2010 om 16:36 #17583982nee had van mantacabrio.nl, maar voor zover ik zie op h-base over dikte vd schijf is bij een prelude 21 mm en bij Volvo 240, 244 staat alleen 22 mm bij, bij klauwen staat niks over de maat enkel ATE stysteem of TRW systeem.Ook waar ik die klauwen heb gevonden zeggen ze dat t hetzelfde is ATE en Girling, aangezien deze man alleen in ouwe Volvo’s doet moet ik m eigenlijk wel geloven. Maar ik ga t logisch nog wel opmeten natuurlijk… Maar maakt 1 mm dunnere schijf uit? Lijkt mij niet toch…
6 januari 2010 om 16:38 #17583983Ik hou dit in de gaten voor mijn remmerij:vertag Dan sodemieter ik de omega 3000 remmerij wel weg….
6 januari 2010 om 18:45 #17583984AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Kale gek
deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??
heb zelf nog niet met de volvo 240 klauwen gereden
heb ze wel maar auto nog ff niet rijklaarheb wel onder m,n manta voor monza klauwen en achter
commodore klauwenen ook dat remt al als een dijk
dus dat is cker ook geen slechte keusik heb voor m,n ascona
de 4 pots girling klauwen van de 240;)6 januari 2010 om 18:50 #17583985origineel gepost door Pastra
Ik hou dit in de gaten voor mijn remmerij:vertag Dan sodemieter ik de omega 3000 remmerij wel weg….die remmen doen het goed hoor op een manta b :thumbup
had ik ook toen ik met de 180 pk 6 cil. reed :thumbup
6 januari 2010 om 19:11 #17583986Het is niet alleen de zuigerdiameter waardoor remmen beter remmen of niet. Het gaat ook om de schijfdiameter. Met welke schijven rijden jullie met de volvo klauwen? Want de Omega schijven zijn 296x28mm en dat redt je met de volvo klauwen bij lange na niet volgens mij.
6 januari 2010 om 21:07 #17583987Omega is hier volgens mij niet gelinkt aan de volvo klauwen.
Ik meldde alleen dat ik dus samen met het blok van een omega 3000 ook de remmerij over wilde zetten. En omdat ik dacht dat de omega remmerij dus niet goed zou zijn(henk400r zei dat opel-remmerij niet het beste is), wilde ik dus die remmerij weg gooien.
Maar als de omega remmerij goed genoeg is voor op de manta i.c.m. de C30NE behoud ik het setje remmerij gewoon.:vertag6 januari 2010 om 21:11 #17583988@ louwe 16 klepper :
Kan jij voor mij zo één volvo klauw eens op de weegschaal
leggenIk had graag een idee gehad van het gewicht in verhouding
met wat ik nu zitten heb.
Ik ga ook volgende week naar Birmingham en dan had ik graag een referentie geweten snap jeAlvast bedank (indien je het doet natuurlijk!!)
7 januari 2010 om 11:05 #17583989AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door hillclimber16V
@ louwe 16 klepper :Kan jij voor mij zo één volvo klauw eens op de weegschaal
leggenIk had graag een idee gehad van het gewicht in verhouding
met wat ik nu zitten heb.
Ik ga ook volgende week naar Birmingham en dan had ik graag een referentie geweten snap jeAlvast bedank (indien je het doet natuurlijk!!)
wil ik wel ff doen:thumbup
zal zo wel even kijken voor je:thumbup7 januari 2010 om 11:24 #17583990AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb net ff voor je gekeken
enkel n probleempje
onze digitale keuken weegschaal
gaat op tilt net boven de 3 kgeen peronen weegschaal hebben we ook wel maar staat ergens tussen onze opgeslagen spullen bij m,n ouders
ivm tijdelijke bewoning
ivm verbouwing van onze boerderijdus ze zitten boven de 3 kg p/st
ik denk niet heel veel
want ik ben hem met de hand steed iets minder blijven tillenen t meest gewicht zat dus op de wegschaal
ik schat dat ze rond de 3200/3500 gram wegen
dat is incl remblokken;)wel zag ik n ander probleem
ik heb deze klauwen gebruikt gekocht
laten stralen en poedercoaten
en daarna geheel gereviseerdmaar ik zag nu dat de poedercaoting al op verschillende plekken gewoon loslaat:o:thumbdown
terwijl de klauwen nog nooit gemonteerd zijn geweest
hebben enkel een poos in een wat vochtige schuur gelegenben er dus slecht over te spreken:thumbdown:thumbdown:thumbdown
opnieuw laten doen is ook geen optie want dan moet ik ze ook opnieuw reviseren:thumbdown
foto,s van de klauwen staan in dit topic:
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=79419
pagina 1;)7 januari 2010 om 17:36 #17583991schijven worden 262 mm is 16 mm groter dan de rekord schijven die ik nu heb. Dus dat scheelt al, ik vind deze ook niet heel slecht remmen, zelfs met 6 cilinder sta ik snel stil.. T enige is dat ze te heet worden en dat ik er te weinig gevoel bij heb. Ook vind ik ze te klein voor in de 16″ zou t graag mooi gevuld zien maar kan zo geen setup vinden die groot is en waarvan ze zeggen dat t beter remt dan de volvo setup, vandaar de vraag van de Monza remmen, die zijn weer wat groter…
Verder heb ik even bij die volvoman rondgesnuffeld in de boeken en in een zweeds boek de maten gevonden. staat bij girling 262 x 21 en bij ate 262 x 24 dus anders dan via h-base. De schijven van die 164 die, volgens hun, hetzelfde zijn zijn volgens dat boek een heel stuk groter, maat ben ik even kwijt, ga zaterdag even die 164 zelf nog meten en kijken of ik die klauwen op de manta kan schroeven, als dat lukt kan ik weleens kijken of ik er schijven bij kan vinden..
19 januari 2010 om 21:49 #17583992Terug van Birmingham en het is super geweest
al ben ik wel redelijk wat eurotjes lichter terug gekomenDe mannen van Hispec hebben voor onze oudere opels
de oplossing als het al wat rapper gaat.
Het worden 280×24 schijven met 4 piston alu klauwen.
Heel mooi materiaal voor een redelijke prijs tegenover
de andere merken.
Of de kwaliteit ook dezelfde is zal ik pas later kunnen
bevestigen. In ieder geval is dit merk ondertussen op de
engelse wagen regelmatig terug te vinden en zelfs bij de
gerenomeerde tuner te koop voor de zware escorts bvb.Nu nog wachten tot de boel geleverd is.
Ivan
19 januari 2010 om 22:06 #17583993De Volvo klauwen had ik ook op mijn Alfa Giulietta zitten en daarop voldeden ze erg goed… Dit is dan wel met een schijf van +/- 265mm. Moest overigens wel een grotere hoofdremcilinder gebruiken voor het pedaal echt goed aanvoelde.
De klauwen van een Alfa 75 TS of v6 zijn overigens ook een pasklare oplossing i.c.m. Rekord schijven. Zijn hele mooie alu dubbelzuigerklauwen van Brembo. Passen er zo op.:agent
@ Hillclimber16v;
Zitten er bij die klauwen wel stofhoesjes rond de zuigers? bij veel van de aftermarket klauwen is dat niet het geval en dan gaan de zuigers al gauw vastzitten:cry, vooral bij veel weggebruik.
20 januari 2010 om 12:11 #17583994Het zijn de Billet 4 pots met stofkappen.
Dat had ik ook gezien op de beurs en eerlijk
zij de man zelf van ze met stofhoes te nemen.
In hun hogere reeksen competitie materiaal
zou dit minder een probleem moeten zijn volgens hen.
Misschien om dat deze wagens iets meer uit elkaar
genomen worden voor controle.Op mijn kadett heb ik een andere hoofdremcilinder zitten
van een klein wagentje omdat die veel compacter zijn
dan de originele van kadett-c en deze wam te dicht bij de uitlaat collector.
We zien wel als de remmen erop zitten.
Indien dat het niet meer lukt schakel ik waarschijnlijk over
op een pedalbox met twee cilinders en bias regeling20 januari 2010 om 21:07 #17583995origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Kale gek
deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??
heb zelf nog niet met de volvo 240 klauwen gereden
heb ze wel maar auto nog ff niet rijklaarheb wel onder m,n manta voor monza klauwen en achter
commodore klauwenen ook dat remt al als een dijk
dus dat is cker ook geen slechte keusik heb voor m,n ascona
de 4 pots girling klauwen van de 240;)hey louwe
ik heb volgens mij dezelfde remmerij als jij onder de ascona(5×120).
en heb laatst geprobeert volvo klauwen erop te zetten maar dit paste niet simpelweg omdat de schijven te groot zijn. en daardoor de boutgaten niet overheen komen.heb je ze al geprobeert?
26 januari 2010 om 22:21 #17583996Heb een post gemaakt in de remmen afdeling
27 januari 2010 om 06:53 #17583997Die volvoklauwen passen idd niet zo erop, en als je omegaschijven gebruikt dan valt je remblok er niet helemaal op zodat je alleen de buitenkant van de schijf gebruikt. Je moet dan iets maken waardoor de klauw verder naar achter komt en daardoor krijg je het probleem met de blokken.
27 januari 2010 om 10:56 #17583998AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door larsjeG40
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Kale gek
deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??
heb zelf nog niet met de volvo 240 klauwen gereden
heb ze wel maar auto nog ff niet rijklaarheb wel onder m,n manta voor monza klauwen en achter
commodore klauwenen ook dat remt al als een dijk
dus dat is cker ook geen slechte keusik heb voor m,n ascona
de 4 pots girling klauwen van de 240;)hey louwe
ik heb volgens mij dezelfde remmerij als jij onder de ascona(5×120).
en heb laatst geprobeert volvo klauwen erop te zetten maar dit paste niet simpelweg omdat de schijven te groot zijn. en daardoor de boutgaten niet overheen komen.heb je ze al geprobeert?
niet echt geprobeerd wel heb ik nog andere fusee stukken
+naven(irmscher)
voor ombouw naar 5 x 120
daar passen ze wel zo op;)
enkel is daar nog schijven bij vinden erg lastig
heb al wat gepast met vw schijven
dat zou in principe moeten lukken
maar hou de optie nog even opben er nog niet uit wat ik uiteindelijk ga gebruiken
mischien de volvo klauwen niet eens:hmmz27 januari 2010 om 20:15 #17583999die volvo klauwen passen perfect met citroen cx schijven
27 januari 2010 om 20:39 #17584000AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mantaroel
die volvo klauwen passen perfect met citroen cx schijvenkan zijn maar waarschijnlijk
niet met de irmscher nafenhad de cx ook niet de handrem op de voorste remmen zitten
:hmmz;)27 januari 2010 om 23:37 #17584001op de volgende link kun je ook zoeken op schijf afmetingen.;)
28 januari 2010 om 18:52 #17584002origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door mantaroel
die volvo klauwen passen perfect met citroen cx schijvenkan zijn maar waarschijnlijk
niet met de irmscher nafenhad de cx ook niet de handrem op de voorste remmen zitten
:hmmz;)Wat heeft de handrem er dam mee te maken???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.