Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Centrale Deurvergrendeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2010 om 20:26 #17215844
Hallo luitjes,
Gelukkig na een maand zonder te hebben gezeten voor internet. Dus allereerst voor iedereen een gezond en gelukkig 2010!
Dan nu, wil ik centrale deurvergrendeling gaan inbouwen in mijn astra. Ik had het in mijn corsa en vond het toch wel zeer handig. Weet iemand van jullie een beetje goed setje en waar je die zou kunnen krijgen?
Groeten,
Marvin5 januari 2010 om 20:28 #17583940met afstandsbediening of zonder
5 januari 2010 om 20:34 #17583941Is allebei een optie. Met afstandsbediening is wel fijn.
Maar alleen met sleutel is ook al beter dan dit.5 januari 2010 om 20:42 #17583942Deze had ik een tijd terug in m’n Corsa A gebouwd:
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/59-centrale-deurvergrendeling-met-afstandsbediening/Werkt helemaal super en kost eigenlijk niks! :D
Niet eens moeilijk aan te sluiten. :thumbup5 januari 2010 om 21:15 #17583943Vind alleen die afstandsbediening er zo plastic uit zien :P
6 januari 2010 om 15:59 #17583944Nog iemand een helpvolle suggestie?
6 januari 2010 om 16:07 #17583945ben er nu mee bezig in mn Astra F..
Wellicht dat ik nog een setje over heb straks want heb ook de oude uit mijn Corsa A gehaald.
Is de originele unit + een motor en een nieuwe schakelaar voor aan de bestuurderskant.
Daarmee kun je dus aan de bestuurderskant tegelijk de bijrijderskant open laten gaan. Beugeltjes heb ik er ook niet bij..
Is dus zonder afstandsbediening!Maar moet je ff afwachte tot ik het werkend heb op mn astra, maar verwacht dat ik t niet nodig heb :).
6 januari 2010 om 16:28 #17583946Ik hoor hier ook wel veel over. Als het qua geld toch niets hoeft te kosten. Weet niet of het iets is? Wil binnenkort ook aan de corsa beginnen, tis toch wel handig. Maar weet nog niet welke set we nemen.
6 januari 2010 om 17:43 #17583947Hoor niet echt goede berichten over Spy, heb er zelf echter een paar geinstalleerd en nooit problemen..
6 januari 2010 om 17:43 #17583948Ik heb net vorige week centrale vergrendeling met afstand ingebouwd in een Astra, die helemaal geen cv had :) Is goed te doen. Ik heb er precies zo’n set ingezet, als die van cargoods.nl :) Perfect setje.
6 januari 2010 om 17:46 #17583949Dus geconcludeerd is die set van Cargoods gewoon goed? En prima in te bouwen.
6 januari 2010 om 18:47 #17583950Zeker, gewoon doen! :thumbup
6 januari 2010 om 20:06 #17583951Idd, was makkelijk in te bouwen. Eenvoudig schema :)
Ohja, als je een setje met 4 motoren koopt, kun je met een kleine aanpassing je kofferklep ook aansluiten op het systeem :P Dat kon bij die 4drs waar ik het in heb gezet niet..
6 januari 2010 om 20:16 #17583952Dan heb ik toch nog een vraagje. Hoe zit het met het aansluiten van de kofferbak. Kan ik daar ook een van die stelmotoren voor gebruiken?
6 januari 2010 om 20:49 #17583953Kwam nog een topic tegen op het astra gsi forum ook hierover.. Staat een hele makkelijke how-to in :D
Alleen ben ik nog niet helemaal weg ermee dat het een negatieve sturing is.. Maar dat komt wellicht dat het enige schema dat ik nu heb er één van het model 91-94 is ;)
7 januari 2010 om 13:04 #17583954Misschien een linkje erheen? ;)
7 januari 2010 om 13:42 #17583955hier heb ik t schema vandaan :
http://members.home.nl/opeltje/
én hier het topic in het astra gsi topic.. gaat dus om een F
http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=1&t=13680Ben er inmiddels uit hoe het zit.. Heb zelf een alarmsysteem gt111.. redelijk oud maar wél goed :afro
Als er vraag naar is wil ik wel het gedeelte digitaal tekenen hoe ik het bij mij ga aansluiten kwa centrale vergrendeling
8 januari 2010 om 15:38 #17583956Nog één vraag,
Nadat ik alles netjes heb aangesloten volgens de how to op pagina 2 van het gsi forum wil ik ook nog de knipperlichten doen..
Ik ben alleen te lui om een draad richting mn alarmlichten schakelaar te leggen en vraag me af of dit ook gewoon een draad kan pakken die vannaf de computer loopt, of in ieder geval in die hoek zit..
Ik heb op mn ‘alarm’ 2draden voor de knipperlichten zitten, dus hoef niet te kloten met diode’s enzo :)
8 januari 2010 om 15:43 #17583957De draden naar de knipperlichten liggen aan de bestuurderskant, dus bij de alarmlicht schakelaar is het dichtste bij ;)
Al zou ik ze wel aan de bestuurderskant pakken, aangezien je daar makkelijker bij komt, zonder de console te hoeven demonteren :thumbup
8 januari 2010 om 16:15 #17583958Nu een antwoord op mijn vraag. Passen die motortjes ook op de kofferbak, of moet je daar weer iets anders voor hebben?
8 januari 2010 om 18:07 #17583959volgens mij moet dat wel lukken.. De slotwerking is eenzelfde principe, wel zul je dan een beugeltje oid moeten maken..
(mits het ongeveer hetzelfde zit als bij mn corsa van vroeger.. Bij de astra ben ik nog nie in de kofferklep geweest..22 januari 2010 om 12:25 #17583960Ik heb zo’n set van cargood gekocht, maar kom er totaal niet uit. Ik heb een witte en rode draad die ik waarschijnlijk aan iets van stroom moet aansluiten en een bruine draad die waarschijnlijk voor de knipperlichten zijn.
En blijkbaar ben ik toch veel minder technish dan ik dacht, want ik heb geen idee waar ik die aan moet sluiten.
Marvin
22 januari 2010 om 17:40 #17583961Ik ken het kleurenschema van die cargood niet..
Meestal zit er een schema-tje bij welke zegt welke kleur wat is.. de + , de – en de geschakelde draden voor openen of sluiten..
Je moet in ieder geval het negatief gestuurde schema gebruiken..
26 september 2010 om 20:54 #17583962Vergrendeling op de achterklep is goed mogelijk :) Dit heb ik namelijk vorige week ook gedaan bij m’n Corsa B.
Zodra je het paneel los hebt, zie je het mechanisme zitten voor het open maken van de achterklep. Elke keer als je de sleutel in het slot omdraait, zie je een klein L-vormig hendeltje bewegen. Als je ervoor zorgt dat je het hendeltje vastgeklemt krijgt in de “ontspannen” positie, dan zal de achterklep ook niet open gaan, omdat je het slot niet meer volledig in kunt drukken.
Zelf heb ik dit gedaan door het slot er volledig uit te halen (3 schroeven meen ik), 2 gaatjes te boren in het hendeltje, daar een koperdraadje (1,5mm2, schakeldraad voor elektra ^_^) doorheen te trekken en die vast te maken aan de schakelstang van het motortje…
Ik weet dat dit een beetje prut is uitgelegd, maar ik maak een dezer dagen wel even een paar foto’s.
Het systeem werkt prima, maar het kan zijn dat je nog een beetje moet tweaken om het goed op z’n plaats te krijgen.
Edit; toevoeging vraag:
Wat ik me trouwens nog wel afvraag… Waar zit de bedrading voor de alarmlichten. Heb het middenconsole en de knop er wel af gehad en dergelijke, maar de knop voor de alarmlichten heeft 7 contacten, en nu is mij niet helemaal duidelijk welke nu naar de alarmlichten gaan. Of welk draadje wat erachter uit komt nu voor de alarmlichten is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.