Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › N00b vraag over koppelingsplaten en drukgroepen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2010 om 14:03 #17215818
Halloi,
Aangezien ik een aardige N00B ben op motorisch gebied, maar wel leergierig heb ik een vraagje.
Mijn corsa A is aardig onderweg om iets rapper te worden. Sinds een paar maanden heb ik lounge control op mijn corsa. Nu had ik al een lounge in mijn astra, maar das ff anders. :PIk heb het een paar keer getest op het industrieterein en het is echt super. Het is echter wat minder super voor mijn koppelingsplaten. Dus ben ik aan het orienteren voor een sportkoppeling. Nu hoor ik de meeste mensen alleen maar over Sachs. Toch zullen er wel merken zijn die goed zijn en een mooie prijs kwaliteit verhouding hebben?
Wie heeft advies of kan mij bij praten over platen en drukgroepen?
Even wat punten.
Ik rijd met een c20xe met f20 bak.
ik ga met TB’s rijden.
Ik rijd zelf naar het circuit dus geen trailerbak. (ivm toepasbaarheid)gr pastry king:
5 januari 2010 om 15:11 #17583232Heb zelf een Helix koppeling, en die hebben we pas ook voor een maatje van me gehaald. Mooi setje, weet alleen niet wat die van hem koste. Komt bij Autosportcompany vandaan, dat is vlakbij jou dus je kan eens informeren.
5 januari 2010 om 15:17 #17583233thanks dat is idd dichtbij. Heb jij al lang die helix koppeling?
5 januari 2010 om 15:25 #17583234Ik heb em al een tijde op de plank liggen, maar die is niet leuk kwa prijs hoor :P, die kan wat meer vemogen aan als jij nodig hebt. Ik heb trouwens met mijn a corsa toen met een c20xe met omp drukgroep gereden, en een sinterplaat. Reed goed, slipte nooit. Alleen pedaal ging wel een stukkie zwaarder, wel te doen met dagelijks gebruik trouwens
5 januari 2010 om 15:31 #17583235kwaliteit mag iets kosten, ik kijk alleen graag verder dan één merk :angel
5 januari 2010 om 22:01 #17583236OMP sinterplaat met veren en de versterkte drukgroep ervan
Zit er bij mij al jaren onder (5sprintseizoenen) en daar rij ik al jaren mee met launch, met NOS 300pk erop en 355nm en blijft nog steeds heel. Ben er heel tevreden over en je kan je koppeling nog steeds wat laten slippen met veren.
1nadeel vind ik persoonlijk: Als je moet aanschuiven en dikwijls in stukjes vooruit dan gaat het slippen moeilijker omdat ze bij warm worden beter en beter aanpakt. Maar voor te sprinten en te draggen is deze ideaal vind ik
maar sinds laatste Bitburg gebruik ik de launch nimmer. Ben 2tienden sneller dan met launch.
greetz
de mijne komt van KLIKKEN
5 januari 2010 om 22:31 #17583237@ CORSA2L16VALVE , ik ben het met je eens, file rijden word echt lastig.
Verder is een geveerde cinterbrons plaat een hele goede optie :D
Ik heb mijne gekocht van:
http://www.rallybanden.com/c-241457/sportkoppelingen-sintermetaal/
5 januari 2010 om 22:41 #17583238en wat voor druk groep freek?
@corsa2L16valve. de prijs valt op zich best mee. Ik heb je btw ff aan msn toegevoegd.5 januari 2010 om 22:59 #17583239Ik heb de originele drukgroep weer gebruikt. Dit werd mij wel afgeraden, maar ik had het geld niet voor nieuw spul. Het gevolg is te zien op de foto hier onder.
6 januari 2010 om 07:50 #17583240Ik heb bijna dezelfde ook liggen, een klein jaar geleden van geert666 gekocht.
Er staat geen merk op, ik geloof dat freek er iets meer over kon vertellen. Ik heb verder geen idee of deze enigsinds goed is en welke drukgroep er het beste op kan.
6 januari 2010 om 08:27 #17583241Ik kan alleen vertellen dat dit een geveerde cinterbrons koppeling plaat is met 6 segmenten :P
6 januari 2010 om 13:10 #17583242Je kunt ook een AP pakken met 2 koppelingsplaten
Kost alleen wel wat :vertag
7 januari 2010 om 09:56 #17583243Rij zelf met een ongeveerde 6 segmenten sinterbrons icm standaard drukgroep.
Doet het prima en is ook nog zeer goed op de straat te rijden (ruim boven verwachting).Zelfs met harde starts (5000 rpm start toerental op slicks) en 175 PK lachgas geen slip.
7 januari 2010 om 13:54 #17583244kijk dat klinkt goed max. Heb jij voor mij een merk en/of link?
gr pastry
8 januari 2010 om 13:08 #175832459 januari 2010 om 13:16 #17583246origineel gepost door max
Rij zelf met een ongeveerde 6 segmenten sinterbrons icm standaard drukgroep.
Doet het prima en is ook nog zeer goed op de straat te rijden (ruim boven verwachting).Zelfs met harde starts (5000 rpm start toerental op slicks) en 175 PK lachgas geen slip.
OMP telt maar 4 segmenten maar voldoet aan bovenstaande eisen
geetz
9 januari 2010 om 18:58 #17583247wat is het verschil tussen 4 en 6 segmenten? Zijn er andere eigenschappen ofzo?
Wat zijn de verschillen tussen geveerd en ongeveerd? etc.9 januari 2010 om 19:40 #17583248verschil tussen de 4 en de 6 is gewoon het oppervlakte.. Dus 6 puks kan dus ook veel meer kracht overbrengen..
Voor jouw motor zou een 4 puks nog voldoende zijn..
Tussen geveerd en ongeveerd is het verschil:
Ongeveerd aan/uit effect
Geveerd is beter doseerbaar dus ook voor in de file te doen…Is ff kort door de bocht hoor. Zit te typen op mijn tel hahaha
9 januari 2010 om 19:49 #17583249Ik heb een 4 puks OMP plaat gehad en ben blij dat ik weer met een originle plaat rij. In de file vind ik het niet confortabel rijden, als je dagelijks met je auto rijd. Gebruik je hem alleen voor de 1/4 miles dan moet je het zeker doen!
9 januari 2010 om 19:52 #17583250de corsa is eigenlijk alleen voor de sprint, maar ik rij er wel eens een rondje mee… :angel
@ corsaboy, bedankt.. kort door de bocht en jip & janneketaal werkt goed bij mij… :Dmaar bij hoeveel vermogen maak je dus 4 en 6 pucs?
maar wat denken jullie van die plaat die ik nu heb? (zie plaatje boven)
bedankt voor de reacties mannen.:wors
9 januari 2010 om 21:01 #17583251ik zou gewoon je huidige plaat gebruiken, die geveerde 6 puk..
FF versterkte drukgroep scoren bij dutchpowertrading en knallen met dat ding…Die plaat gaat echt wel zijn werk doen
11 januari 2010 om 22:35 #17583252zijn er nog verschillen in drukgroepen (maten ofzo?)
13 januari 2010 om 14:23 #17583253Staat me iets bij dat de Sachs Performance versies voor een plat vliegwiel het meeste vermogen / koppel konden hebben (zwart op wit door fabrikant gezegd).
Ik rij trouwens met een volledige sinterbrons geveerde plaat en versterkte drukgroep (beiden Sachs Permance).
Vergeet ook je druklager niet te vervangen door een goede.
31 januari 2010 om 10:16 #17583254aangezien de 6 pucks plaat gewoon goed blijkt te zijn, heb ik besloten deze te houden.
Dan komt het drukgroepverhaal wat me nog niet echt duidelijk is. Als ik het goed begrijp kan ik dus elke drukgroep met deze plaat gebruiken. Orgineel of verstevigd. Nu zie ik dat max bv met de orginele rijd en corsaboy een verstevigde heeft/adviseerd.
Ik wil een verstevigde omdat ik geen risico wil nemen op problemen. Dan kom ik bij hoofdstuk merken verstevigde druk groep en de prijzen.ik zie bv bij biesheuvel een Helix : € 295
of bij DPT OMP €151
of Sachs €295Nu zie ik dat er qua prijs nog wel een verschil zit tussen die van DPT en de rest. Dus dan de vraag wat is het verschil? Zijn er nog andere merken en wat is het verschil in eigenschappen van deze drukgroepen.
Sorry voor alle vragen, ik ben alleen het verschil in poetsdoekmerken gewend ;)
Oja gisteren ook een sper gekocht. Deze wordt in de f20 gebouwd door Berry Kok. Hij gaat een f20 bak helemaal uitelkaar trekken, op nieuw nalopen en zo nodig vervangen daar waar nodig is. De sper wordt voor sprintdoeleinde opgebouwd en uiteraard met de juiste olie afvullen.
31 januari 2010 om 10:29 #17583255sachs is goed maar omp is ook wel goed…
Die sachs zal iets beter zijn als de omp..Maar omp levert geen troep.
Tis wat je zelf wilt en wat je budget toelaat.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.