Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Brandstofmeter Kadett C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2010 om 10:25 #17215811
Beste mede forummers,
Ik heb een C Kadett Coupe uit ’74 en ik heb een probleem met de brandstofmeter. Deze geeft ‘te veel’ aan. Zodra de meter halverwege is dan betekend dat dat de tank bijna leeg is. Kan dit komen de doordat de spanningsregelaar kappot is?
Tevens brand ook het accu lampje. Deze brand na het starten fel, na een keer gas gegeven zodat de motor toeren maakt gaat hij ‘bijna’ uit. Hij blijft dan heel zwak branden, overdag is dit bijna niet te zien, ‘s avonds wel.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt.
Groet Rob
5 januari 2010 om 11:02 #17583144spanningsmeter idd en denk dat de accniet genoeg geladen word moet je hem eens starten en meten wat hij laad ook kan de v-snaar te strak staan
5 januari 2010 om 11:37 #17583145spanningstabilisator kapot.
en je spanningsregelaar van je dynamo is op koolborstels versleten5 januari 2010 om 15:29 #17583146AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een soort gelijk geval had ik een keer in een A Commodore, spanningstabilisator vervangen was het geholpen, alleen had ik toen ergens anders wat problemen.
Maar in ieder geval een andere spanningstabilisator erachter zetten, zal waarschijnlijk helpen.
5 januari 2010 om 18:30 #17583147het probleem met akkulanpje kan ook zijn wat ik had.
de massa kabel tussen blok en motor was slecht, daardoor kon de akku niet goed opladen.
andere keer was de dikke rode draad tussen dynamo en de startmootor slecht. deze draad vervangen probleem was opgelost.
dus, met draaiende motor:
1. de spanning meten tussen de + en de massa van de dynamo.
2. de sapping meten tussen de + en – op de akku.de sanning moet bij bijde gelijk zijn. zoniet is er een van de draaden slecht.
benzine meter,
als je temperatuur meter wel goed aanwijst, kan het ook zijn dat de vlotter in je tank slecht is.8 januari 2010 om 10:12 #17583148volgens mij staat er bij het manta gedeelte een stukje over de spanningsstabilisator, hoe je hem zelf kunt bouwen
8 januari 2010 om 10:14 #17583149origineel gepost door schrump
het probleem met akkulanpje kan ook zijn wat ik had.de massa kabel tussen blok en motor was slecht, daardoor kon de akku niet goed opladen.
andere keer was de dikke rode draad tussen dynamo en de startmootor slecht. deze draad vervangen probleem was opgelost.
dus, met draaiende motor:
1. de spanning meten tussen de + en de massa van de dynamo.
2. de sapping meten tussen de + en – op de akku.de sanning moet bij bijde gelijk zijn. zoniet is er een van de draaden slecht.
benzine meter,
als je temperatuur meter wel goed aanwijst, kan het ook zijn dat de vlotter in je tank slecht is.Bedankt, ik ga binnenkort even meten. De temp lijkt wel gewoon goed te werken.
Groet Rob
8 januari 2010 om 10:45 #17583150freestyler.
die heeft mij ook geholpen aan zo’n blokje die.
ff vragen8 januari 2010 om 19:03 #17583151ik heb ongeveer het zelfde probleem,
ik heb een sr meter set aangesloten, en zowel de temperatuur als de tank deden raar. dus heb ik de oude spanningsstabilisator er op gezet en toen hield het met de temperatuur op. de tank deed nog steeds raar, dus heb ik de oude tank meter in de sr teller set gemonteerd. maar nog steeds doet deze raar (deze deed het voorheen goed) iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.