Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B 1981
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2010 om 20:21 #17215794
Ik heb pas een ascona B uit 1981 gekocht
waarschijnlijk kennen jullie hem wel van marktplaats (zorg binnenkort voor wat foto’s)
het is een bruine vierdeurs die in Limburg (Heythuysen) te koop stondEr zit een 2.0 S in met een handgeschakelde 4-bak
graag wil ik hier een 5-bak in maken
welke bak is hier het best voor geschikt? Moet ik dan ook de tunnel aanpassen?
iemand wat specificaties over de motor?Heb er nu lichtmetalen velgen onder, heel leuk, maar niet zoals ik ze zelf zou kopen
hij is 40 mm verlaagd zei de verkoper
wat past eronder? heb wel 2 grote drempels waar ik de straat uit moet dus….
Mogen best redelijke platte bandjes onder…..
welke ET waarde moet ik naar zoeken?
steek?Er zit nu nog een mooi vinyl dak op
daarbij heb ik persoonlijk advies van echte kenners nodig
er op laten zitten of er af?Hij gaat binnen nu en een jaar uit elkaar
ligt eraan wanneer er tijd geld en plaats is (staat een dodge w200 in stukken die nogal wat plaats in beslag neemt)al jullie advies is van harte welkom
4 januari 2010 om 21:24 #17582986Hey, veel plezier met je Ascona.
Hij heeft 100pk standaard.
Steek 4 x 100 is veel in te vinden, VW heeft zo ook en andere auto’s
13, 14 en 15 inch is te doen, 6, 7, 8j met een ET van 49 tot 0 of in de min als je breed wilt gaan.
Past altijd wel, en anders even passen voor het kopen.
Vinyl kan eraf maar wat vind je daar onder, een dak, ja dat is logisch maar in welke staat.4 januari 2010 om 21:54 #17582987van die 100 pk was ik op de hoogte
is voor mij zeker genoeg aangezien hij voor gewoon straatverkeer gebruikt gaat worden
zijn er dingen waar ik op moet letten?
heeft volgens de verkoper net meer dan 100.000 op de tellerde staat van het dak is idd een vraagteken
zelf vindt ik het mooier zonder vinyl maar ik ben bang dat ik een hoop ellende tegenkom al is de auto in redelijk goede staat naar mijn gevoel
is het te doen met spuiten als ik de vinyl erop laat?ik ga nog even velgen kijken……….
5 januari 2010 om 08:35 #175829885 bak word meestal de getrag 240 gebruikt je moet ook de tussenas hebben en ja de tunnel moet je aanpassen.
netste is uit een manta gsi slijpen en in je ascona lassen.
ben zelf helemaal geen fan van die 5 bakken trouwens.
vin zon originele 4 bak veel lekkerder.
hoort echt in een ascona vin ik.
en koop je nog es voor weinig mocht ie kapot gaan.
als je de hele auto gaat aanpakken zou ik het dak ook gelijk meepakken.
je krijgt nooit een sportieve look met een vinyl dak das oudbollig en mooi voor origineel.
en dan daarbij je moet toch weten hoe de staat is van het dak.
straks laat je je auto spuiten voor veel geld en blijkt het dak gatenkaas te zijn onder het vinyl.
ik zou het dak zeker meespuiten als ik de auto ging spuiten5 januari 2010 om 09:22 #17582989ik liet hem ook net zo graag zitten maar ik rij liever wat zuiniger en rustiger
met 120 km/h is hij erg onrustig vindt ik
4-bak laten zitten en gastank inbouwen is ook een optie, voor 900 euro heb ik LPG ingebouwd in mijn Asconaheb inmiddels wel de knoop doorgehakt om het vinyl dak eraf te halen
vanavond gaat hij naar de garage om te zien wat er allemaal moet gebeuren
motor en bak zijn naar mijn gevoel in orde al is in de kou starten wel een ramp
maar als ie eenmaal loopt………….
nu hopen dat mijn autootje niet te veel geroest is, weet alleen van een gaatje in het krikpuntwat betaal je eigenlijk voor een complete getrag 240? En is aan zo’n manta GSI tunnel een beetje te komen?
5 januari 2010 om 12:30 #17582990stond er nog 1 op forum bij onderdelen tekoop
5 januari 2010 om 15:59 #17582991en je moet ze aankunnen passen aan de tunnelbak van de 4 gang bak.
heb ooit link ergens gehad, maar waar….
mantakurt heeft het ook volgens mij5 januari 2010 om 16:26 #17582992ik heb zelf ook een b ascona 4 deurs sedan,
heb hier vorige week een 5 bak getrag 240 ingezet, heb
de tunnel niet aangepast, maar heb het schakelmechanisme aangepast
van de bak. dat is goed te doen.5 januari 2010 om 18:28 #17582993M’n eerste Manta was ook ‘n B1 en voor de 5-bak heb ik toen enkel het gat
verlegd en het oude gat toegerevetteerd. Was 25 jaar terug, nu zou ik van
een Manta B2 dat verhoginkje overbouwen.5 januari 2010 om 18:40 #17582994deze (klik) heeft ook een vinyl dak. Bovendien was de SR ook met vinyl dak leverbaar. Uiteraard is het je eigen keuze
5 januari 2010 om 21:56 #17582995origineel gepost door Aerow
ik heb zelf ook een b ascona 4 deurs sedan,
heb hier vorige week een 5 bak getrag 240 ingezet, heb
de tunnel niet aangepast, maar heb het schakelmechanisme aangepast
van de bak. dat is goed te doen.heb jij ook de pook aangepast naar orgineel van de ascona?
of heb je de getrag pook er op laten zitten?5 januari 2010 om 22:54 #17582996ik zal eens goed gaan zoeken naar een getrag 240 maar wat zijn gangbare prijzen voor een goede bak met schakelmechanisme?
nu weet ik tenminste wel wie ik kan vragen mocht het vastlopen
@ Martin 2.0 S
had die ascona al gezien ja
mooie bak voor een origineel maar dat wordt die van mij niet dus het dakje gaat eraf en dan hopen dat ik niks geks tegenkom :D6 januari 2010 om 07:55 #17582997denk dat ze gauw 250 vragen tegenwoordig
een 4 bakkie gaat voor oud ijzer weg bij wijze van spreken6 januari 2010 om 08:27 #17582998Zo veel? Ik zie ze op MP wel eens voor de helft staan. Of het schakelmechanisme er bij zit weet ik dan niet.
Een Getrag 240 is in de basis toch een 4 bak + lange eindversnelling (5). Of is de opbouw van zo’n bak ook beter?
6 januari 2010 om 10:41 #17582999nou dan zou ik ze allemaal opkopen als ze voor 125 te koop staan in goede staat.
geen idee van de opbouw de mensen die het weten houden allemaal hun mond dus ja……….
maar als je ze naast mekaar zet zie je wel dat ze totaal anders zijn6 januari 2010 om 11:55 #17583000maar die getrag 265 past er toch ook onder? zag ik bij die andere ascona 4 deurs staan
wat is het verschil of weet niemand me dat te vertellen6 januari 2010 om 12:21 #17583001Quote:
origineel gepost door Aerow
ik heb zelf ook een b ascona 4 deurs sedan,
heb hier vorige week een 5 bak getrag 240 ingezet, heb
de tunnel niet aangepast, maar heb het schakelmechanisme aangepast
van de bak. dat is goed te doen.heb jij ook de pook aangepast naar orgineel van de ascona?
of heb je de getrag pook er op laten zitten?Nee, ik heb de pook niet aangepast, heb gewoon de pook van
de 5 bak gebruikt, nu wel nog zonder knop, anders raakt hij net
de radio. maar vind het zo goed te doen. het schakelmechanisme aanpassen
was niet zo veel werk.6 januari 2010 om 12:50 #17583002Ik wil er op den duur ook een getrag 240 in zetten, maar dan laat ik het pookgat naar voren komen. Op die 4 bak zit zo’n pook met een knik erin (van bijna een halve meter??) en dat vind ik niet echt makkelijk schakelen. Omdat ik nogal lang ben zit ik ook heel ver naar achteren, en als ik naar 1 of 3 schakel met ik naar voren leunen :mad:
6 januari 2010 om 15:25 #17583003De 265-bak past er ook onder, die komt uit de 6-cilinders en
hebben een demonteerbaar koppelingscarter. Ze zijn ook
steviger maar kosten zeker het dubbele van een 240.
Ik zou een 240 nemen, voldoet zeker!6 januari 2010 om 17:15 #17583004origineel gepost door McLambo
Ik wil er op den duur ook een getrag 240 in zetten, maar dan laat ik het pookgat naar voren komen. Op die 4 bak zit zo’n pook met een knik erin (van bijna een halve meter??) en dat vind ik niet echt makkelijk schakelen. Omdat ik nogal lang ben zit ik ook heel ver naar achteren, en als ik naar 1 of 3 schakel met ik naar voren leunen :mad:dat probleem heb ik gelukkig niet, ben maar 1,73m groot :P
maar dan ga ik ook een 240 zoeken als dat zoveel scheelt in kostendus mocht nog iemand wat tegenkomen dan hoor ik het graag
6 januari 2010 om 18:21 #17583005je hebt een u2u tje ;)
7 januari 2010 om 22:26 #17583006thanks voor de info
het wordt dus een 240….. heb er al een gevonden en ga morgen even kijken of het wat is (was niet top maar reviseren is een optie toch?)auto staat nog steeds in de garage waar hij droog en warm staat maar als het nog een paar dagen duurt ben ik zo bang dat er iets mis mee is
hoop op een telefoontje morgenverder heb ik de kleuren uitgezocht zoals ik hem graag zou hebben
donkerblauw?11 januari 2010 om 18:54 #17583007ben geweest kijken en het was gewoon niks
dus verder zoeken naar een anderauto is inmiddels terug, kreeg complimenten van de monteur dat ik nog zo’n roestvrije ascona had
dus ik helemaal blij
nu alleen nog die startproblemen verhelpen, denk met wat nieuwe bougies dat we al een heel end zijnkleurschema is al aangepast na een paar afleveringen Overhaulin :P
morgen eerst even op zoek naar wat ruimte voor te bouwen en te klussen want buiten in de kou is er ook geen lol aan
17 januari 2010 om 18:54 #17583008krijg de foto’s er niet op dus dan maar zo
hier staan een paar foto’s die ik net heb gemaakt
is wel in het donker maar volgende week zal ik er wat van overdag makenwegens financiele tegenvaller is het opknappen van de auto uitgesteld
ga voorlopig alleen de voorschermen (je ziet het kleurverschil), de motorkap en de achterklep opnieuw laten spuiten
denk met een zwarte streep erover17 januari 2010 om 19:35 #17583009
deze dus (voor meer foto’s: klik op de link van Coot)
Zeldzame kleur:wub Welke kleurcode is dat? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.