Astra H probleempje

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215780
    oner
      Lid sinds:
      4 January 2010

      Hallo allemaal,

      ben net nieuw op het forum, nog niet zolang gelden een Astra H 1.9 CDTI 120 PK aangeschaft.

      Het valt mij op dat af en toe wanneer ik de auto start deze onregelmatig loopt. Normaal als de motor warm en stationair loopt verbruikt ie volgens bc 0,4 tot 0,6 l/h.

      Vandaag na een rit van Utrecht na Almere een kleine half uur stil gestaan vervolgens weer gestart bc liet nu een verbuirk zien varrierend tussen 4.5 tot 7.5 l/h hij klonk ook anders dan normaal.

      Daarna heb ik de motor uitgezet en weer gestart, nu was het probleem weg.

      Dit is in de afgelopen week 2 keer gebeurd.

      Kan moeilijk beoordelen of het vermogen ook minder was op dat ogenblik omdat hier overal sneeuw ligt.

      Ben benieuwd of iemand weet wat het zou kunnen zijn.

      Alvast bedankt voor alle reacties.

      #17582362
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        Zit er een roetfilter onder???

        Het wordt hier overigens zeer op prijs gesteld dat je je even voorsteld in het daarvoor bestemde topic.

        http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30

        #17582363
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          yep, doet de mijne ook, heb de 1.7cdti ecoflex. Als hij de roetfilter gaat reinigen verbruikt hij stationair 3 a 4L/h je hoort ook dat de motor dan anders draait. Je mag je motor NIET stilleggen tijdens het reinigingsproces.

          #17582364
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            Om de hoeveel km zou die dit moeten doen? Ik heb zelf ook een 1.9cdti 120 pk (z19dtj met roetfilter) en ik heb het eigenlijk nog nooit gezien, ik heb er nu zo’n 7000km mee gereden.

            #17582365
            OPC Turbo
              Lid sinds:
              7 June 2009

              Als het goed is doet hij dit nooit, maar regenereert het roetfilter van zichzelf. (een spontane regeneratie)

              Maar bij 9 van de 10 auto’s wordt niet aan alle voorwaarden voldaan en zal de ECU bijspringen door zelf een regeneratie in gang te zetten (een dynamische regeneratie)

              Dit merk je aan het lopen, de geur en het brandstof verbruik.

              Denk niet dat als je altijd harder dan 100km/u of altijd lange stukken rijdt het nooit zal gebeuren dat je ECU het gaat regelen want er zijn zoveel vereisten waaraan voldaan moet worden dat in de praktijk vrijwel iedere auto geholpen moet worden.

              #17582366
              oner
                Lid sinds:
                4 January 2010

                origineel gepost door OPC Turbo
                Zit er een roetfilter onder???

                Het wordt hier overigens zeer op prijs gesteld dat je je even voorsteld in het daarvoor bestemde topic.

                http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30

                Ja er zit een routfilter onder, en ik heb me ondertussen ook voorgesteld.

                #17582367
                oner
                  Lid sinds:
                  4 January 2010

                  origineel gepost door Goossens Bjorn
                  yep, doet de mijne ook, heb de 1.7cdti ecoflex. Als hij de roetfilter gaat reinigen verbruikt hij stationair 3 a 4L/h je hoort ook dat de motor dan anders draait. Je mag je motor NIET stilleggen tijdens het reinigingsproces.

                  Uhh oeps…. Ik heb wel mijn motor afgezet al wel 2 keer ondertussen omdat ik niet wist wat het was..

                  Hoelang duurt het reinigingsproces?
                  Ik vind het dan ook raar dat het 2 keer zo snel achterelkaar plaats heeft gevonden…

                  Ik heb trouwens de Z19DT blok.

                  Zou het niks anders kunnen zijn?
                  B.V. vieze of verstopte brandstoffilter, iets met inspuiting?

                  #17582368
                  OPC Turbo
                    Lid sinds:
                    7 June 2009

                    Omdat je de motor hebt afgezet gaat hij z.s.m. weer opnieuw een poging doen om het proces af te maken…

                    Als hij klaar is daalt het verbruik op de boardcomputer weer…

                    Zodra de auto gaat regenereren moet het gloei lampje op je dachboard gaan knipperen, gebeurt dat niet dan moet je de software van de motor door de dealer een software update laten geven.

                    Als je hem te vaak uit hebt gezet tijdens dat proces dan raakt het roetfilter definitief verstopt en moet je hem laten vervangen… kostten rond de 2000 euro! dus laat die software updaten en zet hem niet uit op het moment dat je denkt dat hij bezig is!

                    #17582369
                    CrossaB
                      Lid sinds:
                      4 June 2009

                      *ging per ongeluk op de account van mijn broertje*
                      Nou het is gebeurt de auto is op noodloop gegaan…
                      vandaag opweg naar schiphol ging de indicatie lamp auto met sleutel branden en de auto sprong in noodloop.
                      op de terug van Schiphol (bij het starten van de auto) gind de motormanagment lampje branden en niet meer uit..
                      Naar de dealer gereden, die kon het zo 1 2 niet vinden..
                      Volgend de dealer kon het de EGR klep zijn of LMM of een verstopte slangetje.
                      Maar de auto moest terug naar Drachten omdat de garage daar de garantie heeft afgegeven, vandaag ook maar gelijk gebracht.
                      Net voordat ik de auto heb ingeleverd heb ik nog even de foutcode uitgelezen deze gaf: ECN01005A aan.

                      Kan iemand hier misschien mij vertellen wat het zou kunnen zijn?

                      Alvast bedankt.
                      oner
                      *ging per ongeluk op de account van mijn broertje*

                      #17582370
                      Spacejam
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 November 2006

                        P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction

                        #17582371
                        oner
                          Lid sinds:
                          4 January 2010

                          Halllo allemaal,

                          ik denk ik hou jullie even op de hoogte.
                          Het schijnt dat de LMM stuk is, hij is weer gemaakt :D :D
                          Ik vraag me af of het eerste probleempje die ik had ook hiermee te maken kan hebben.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.