na vervangen dynamo 18.81 volt???

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen na vervangen dynamo 18.81 volt???

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215699
    SBK
      Lid sinds:
      2 January 2010

      Pas geleden is mijn dynamo kapot gegaan.
      Ik ben toen naar de sloperij geweest om er een 2e hands te halen. (Deze werd doorgemeten en werkte gewoon)
      Ik had daarna eerst problemen met het vastzetten van de dynamo omdat de multisnaar heel erg strak zat. het is uit eindelijk toch gelukt maar hij geeft nu 18.81 volt af.. is dit erg en zoja hoe is het te verhelpen?

      Opel astra f bouwjaar 1995

      Stefan

      #17580830
      Sicco
        Lid sinds:
        7 December 2008

        Ik denk toch dat het beestje kaduuk is.Zou er ook niet mee gaan rijden.

        #17580831
        SBK
          Lid sinds:
          2 January 2010

          Je bedoeld dat de dynamo kapot is?

          #17580832
          svdk20
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 August 2009

            ja de dynamo lijkt mij ook kapot normaal geeft de dynamo +/- 14 volt 18.8 volt lijkt me toch te hoog voor al je andere electronica

            #17580833
            SBK
              Lid sinds:
              2 January 2010

              Ja precies dan ga ik die denk maar weer ruilen dan:hmmz
              Maar het klopt dus wel dat het een behoorlijk gekloot is om dat ding vast te zetten? ik bedoel het is dus niet erg dat die snaar zo strak zit?

              #17580834
              Sicco
                Lid sinds:
                7 December 2008

                origineel gepost door SBK
                Ja precies dan ga ik die denk maar weer ruilen dan:hmmz
                Maar het klopt dus wel dat het een behoorlijk gekloot is om dat ding vast te zetten? ik bedoel het is dus niet erg dat die snaar zo strak zit?

                Wat is strak,kun je de snaar nog bewegen? Zit je spanrol niet vast?

                #17580835
                svdk20
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 August 2009

                  ja de multiriem gaat stroef/strak maar hij mag niet kei strak staan.
                  vergelijk je multiriem met een snaar van een gitaar moet straks staan maar ook een beetje los om eventuele schokjes op te vangen

                  #17580836
                  SBK
                    Lid sinds:
                    2 January 2010

                    oke oke dan zit die dus duidelijk te strak, wat kan k hier tegen doen? kan dat ook de reden zijn dat die dynamo zo doet of is die gewoon kapot?

                    #17580837
                    R.Frankhuisen
                      Lid sinds:
                      2 March 2009

                      als je je multiriem beet heb moet je hem een kwartslag kunnen draaien toch?

                      #17580838
                      IMpY
                        Lid sinds:
                        18 July 2005

                        inderdaad op het langste stuk meen ik. Maar bij een multieriem heb je een automatische spanner deze van spanning afdraaien multieriem ernaast leggen. Dan dynamo vervangen spanner ontspannen (moet je dus vast blijven houden net zolang dat je multieriem er weer opligt). Dan de spanner pas los laten.

                        Groeten Twan

                        #17580839
                        david verburg
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          dynamo is stuk de spannings regelaar die er in zit is waarschijnlijk stuk nu kun je onbeperkt stroom in je auto pompen moet je eens 200 gaan rijden kun je lachen:P
                          dan gaat alles licht geven

                          #17580840
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            inderdaad dynamo stuk.

                            en voor MULTIRIEM STAAT GEEN SPANNING, deze heeft altijd een automatische spanner op de Astra-F (behalve TDS).

                            Willem

                            #17580841
                            SBK
                              Lid sinds:
                              2 January 2010

                              Manne bedankt:D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.