Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Rem leidingen Zafira
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2009 om 13:47 #17215607
Hallo,
Vandaag “even” de Zafira naar het Motorhuis gebracht voor het vervangen van de uitgedroogde rubbers van m’n stabilisator stangen.Word ik gebeld dat mijn remleidingen thv het subframe verrot zijn en vervangen dienen te worden.
Hiervoor moet wel de motor gelicht worden en gaat een 500 euro kosten.
Komt dit vaker voor? Op het forum vind ik er weinig over.Het is een zafira uit 2002,1.8
30 december 2009 om 13:57 #17579587zou hem even in het goede forum gedeelte plaatsen.
Ikzelf heb er nog niet van gehoord dat een motor gelicht moest worden voor remleiding vervanging.
Zou even verder vragen als ik jou was.
500 euro is wel een beetje duur……
30 december 2009 om 14:19 #17579588:thumbup
30 december 2009 om 14:34 #17579589tja duur, koper remleiding is ook extreem duur! en dan de uurtjes werk nog….
500e klinkt veel, maar is denk ik best relatief…. iig als de motor echt gelicht moet worden.
30 december 2009 om 15:30 #17579590klopt komt vaker voor bij de a zafira
dat die remleidingen rot zijn
en het klopt ook dat de motor gelicht moet worden31 december 2009 om 00:06 #17579591Valt dat niet onder de eeuwige garantie? ik heb ergens gelezen dat het subframe van een Zafira opnieuw vanuit de dealer behandeld moet worden ivm foutjes. Klopt dat?
31 december 2009 om 12:22 #17579592klopt dat de remleidingen rotten
hoort niet bij de garantie
en ik heb nog nooit de motor moeten lichten om een remleiding te vervangen
en zo gek duur is een remleiding niet maar tis gewoon bar veel werk
4 januari 2010 om 07:49 #17579593origineel gepost door ZafirA2002
Valt dat niet onder de eeuwige garantie? ik heb ergens gelezen dat het subframe van een
Zafira opnieuw vanuit de dealer behandeld moet worden ivm foutjes. Klopt dat?Subframe opnieuw behandelen is alleen bij een diesel, dit vanwege de isolatie die vocht vasthoudt en die dan vervolgens weer het frame vochtig houdt. En waar langdurig vocht zit gaat het gewoon rotten. Bij de 1 erger dan bij de ander.
4 januari 2010 om 13:54 #17579594als je zelf handig bent, stelt het niet zoveel voor…..
heb het als eens een keer zelf gedaan, alleen op een alfa 146 (dat zijn pas echt k.t bakken)
gewoon zelf maken en geen kant en klare kopen, die zijn duur…..
succes..;)
5 januari 2010 om 20:05 #17579595inderdaad zelf maken
dan hoeft er ook niks los kan ie er zo tussendoor
5 januari 2010 om 20:46 #17579596Remmen zelf maken ??
moet je niet speciaal gereedschap hebben ??
5 januari 2010 om 20:50 #17579597Die krengen rotten altijd in dat hoekje bij de chassisbalk….ook zo bij de astra.
Staat te dicht op de balk, daar komt vocht tussen wat niet lekker wegloopt.De leidingen hoeven niet eens compleet vervangen te worden.
Je kan ook dmv een koppelstuk een nieuw stuk leiding op een goed oud stuk zetten, werkt net zo goed.5 januari 2010 om 22:04 #17579598origineel gepost door stillekracht
Remmen zelf maken ??moet je niet speciaal gereedschap hebben ??
klopt je moet er wel gereedschap voor hebben….en dat heb ik toevallig ook …:D
maar dan nog moet je handig zijn…..
8 januari 2010 om 18:03 #17579599je moet inderdaad een setje hebben om de nippels aan de leiding te maken
verder hoef je niet bijzonder veel te kunnen je draait hem aan 2 kanten los met een leidingsleutel 10 of 11
er tussen uit halen nieuwe klaar maken er tussen vouwen weer vast draaien ontluchten klaar is keesking::P
9 januari 2010 om 16:15 #17579600Nou en wat blijkt……..
Nadat ik toch maar nee had gezegd om het niet te laten uitvoeren, bleek dat meneer Motorhuis ietswat gelogen had over deze zaak.
Het gaat helemaal niet over de rem-leidingen vóór maar die naar de achterwielen.
Volgens mij hoeft de motor er dan helemaal niet uit……dit is niet de eerste keer dat ik zo iets met de “vrienden” van het Motorhuis heb..erg jammer schaadt behoorlijk het vertrouwen.
:(
Eerst maar eens kijken of het echt zo slecht gesteld is met de leidingen…9 januari 2010 om 16:16 #17579601Als ik me niet vergis zijn de remleidingen een APK keurpuntje, zou dus vanzelf aan het licht moeten komen…..
9 januari 2010 om 17:27 #17579602klopt
maar als je door je rem trapt en geen remmen meer hebt is het je eigen verantwoording..
wel erg jammer van hun leugentje
15 januari 2010 om 18:36 #17579603Remleidingen gecontroleerd, schoongemaakt in de tectyl en zijn gewoon nog netjes.
Mankeerd niets aan (voor leidingen van 7 jaar oud):thumbup:thumbup15 januari 2010 om 19:54 #17579604origineel gepost door ackuijt
Nou en wat blijkt……..
Nadat ik toch maar nee had gezegd om het niet te laten uitvoeren, bleek dat meneer Motorhuis ietswat gelogen had over deze zaak.
Het gaat helemaal niet over de rem-leidingen vóór maar die naar de achterwielen.
Volgens mij hoeft de motor er dan helemaal niet uit……dit is niet de eerste keer dat ik zo iets met de “vrienden” van het Motorhuis heb..erg jammer schaadt behoorlijk het vertrouwen.
:(
Eerst maar eens kijken of het echt zo slecht gesteld is met de leidingen…Ik vind het niet zo netjes van het Motorhuis :fy1
Jammer dat dit nog voorkomt!Wel goed dat het is opgelost. :thumbup
24 januari 2010 om 20:36 #17579605Hi Ackuijt
Deze operatie is inderdaad zeer tijdrovend, het kan over 5 uur duren om deze te vervangen.
De kosten gaat in het uurloon zitten.Groetjes
Clog27 januari 2010 om 18:07 #17579606voor achteren is dit BULLSHIT om zoveel geld te rekenen. Zeker als het voor achteren is ipv voorzijde.
Achter kan je er gewoon goed bij.
Toch wel slim dat je even doorgevraagd hebt en niet jezelf meteen hebt laten lijmen door die gasten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.