Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Turkse fluit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2009 om 00:46 #17215600
Ik heb een korte en simpele vraag. Ik kon helaas geen geschikt topic vinden om deze vraag in te stellen en ook op internet is er bar weinig over te vinden. Dus het leek me het meest toepasselijk om hem in dit sub-forum te plaatsen.
Moet ik bij een Turkse fluit nog een compressor aanschaffen, of is dit juist het metale gedeelte wat (op de foto rechts) aan de fluit zit?
Ik weet dat het gebruik van een Turkse fluit op de openbare weg verboden is, maar het gaat me nu even puur om de claxon zelf.
30 december 2009 om 07:00 #17579528Ik heb deze met een maatje weleens op zn vrachtwagen gezet, maar achter die haakse hoek zit een opening voor je lucht, dus je moet er nog een compressor op zetten.
gr.
30 december 2009 om 09:53 #17579529die op de foto is 24v en ik heb ze nog nooit in 12v gezien?
ik ben zelf chauffeur en heb deze ook op mijn truck gehad,
ze zijn errrg gevoellig je moet ze een kleine stoot lucht geven.
want anders is de trilplaatje zoo kapot.
maar op een truck praat je over 10 bar.
heb er zelf 3 versleten en heb er nu een tgv hoorn op zitten gaat ook een stuk harder.
plaats je die claxon op je auto pas op voor de paarden in de wei want die vinden zo,n turkse fluit echt niet fijn.succes vr gr bastiaan.
30 december 2009 om 09:55 #17579530Wat voor geluid maakt zo’n toeter?
30 december 2009 om 10:05 #17579531een hoge fluit toon. ik heb er ook een op mijn truck maar hij doet het niet, heb een nieuwe gekocht doet het ook niet, je voelt hem wel trillen maar meer ook niet. tgv gaat ook veel harder.
30 december 2009 om 10:05 #17579532http://www.hornblasters.com
Dit zijn mooie, check die filmpjes op de site;)30 december 2009 om 10:06 #17579533origineel gepost door Makko
Wat voor geluid maakt zo’n toeter?30 december 2009 om 10:08 #17579534fast cow dan heb je te lang vast gehouden want je moet echt een stootje lucht geven.
het is mooi als het werk maar ooh zo gevoelig.
sommige dames vinden het ook wel leuk :)30 december 2009 om 11:14 #17579535ook in 12v te krijgen zoiezo in elburg bij auto gerjan
30 december 2009 om 11:17 #17579536Ze zijn er inderdaad ook in 12v. Zo’n fluit kost ongeveer 25 euro, daar komt dus nog een compressor bij van 30 à 35 euro, dus totaalplaatje wordt ongeveer 60 euri’s.
30 december 2009 om 11:20 #1757953730 december 2009 om 11:20 #17579538Deze turkse fluit moet je inderdaad op lucht aansluiten.
en flink knijpen..
en als je ze voldoende knijpt gaan ze gewoon jaren mee..
als je er 10 bar op knalt is ie direct kapot..
Wat dat bereft is inderdaad de TGV wel leuk, zeker als je ze achter elkaar laat spelen (zoals ook op de TGV het geval is). (werdruk van onze MB trucks ligt op 11,5 bar).
turkse fluit is inderdaad een beetje de fluit die je normaal naar een leuke damen doet, deze vinden dat dan vaak ook wel geinig.
Willem
30 december 2009 om 11:44 #17579539ik had deze ook, dieren in het algemeen worden helemaal gek als ze je horen toeteren, hou rekening met je buren anders knipt je baas hem er vanaf.
nu zal da bij je auto niet kunnen da je baas hem eraf knipt maar je zal echt wel gezeik krijgen van mensen waar de honden alle deuren kapot krabben en dat de katten alle kussens mollen30 december 2009 om 16:56 #17579540origineel gepost door Botho
http://www.meerbo.nl/category.php?id_category=170Bedankt voor de link! Daar ga ik hem bestellen.
30 december 2009 om 20:06 #17579541Ik heb me vanavond zo’n fluitje aangeschaft.
30 december 2009 om 20:11 #17579542wat voor compressor bestel je er bij dan? die op die site was niet geschikt voor de 12v hoorn….
Omdat ie teveel druk geeft waarschijnlijk?
Hoe zorg je da voor minder druk?Heb oo altijd al zon turske fluit gewild op de auto:P
30 december 2009 om 22:15 #17579543die stroomaansluiting is er aleen voor om het magneetventieltje (klepje) aan te sturen.
als je een compressortje en een luchttank als vooraad op maakt en je maak tussen de uitgestuurde drukleiding naar je hoorn een reduseerventiel en je zet deze op 6bar dan is er niets aan het handje.
p.s. die tgv hoorns op trucks, daar maken wij ook altijd een reduseer onder om als je ze op rechtstreeks op je vooraaddruk zet van 10 bar. blaas je ze zo kapot. dat is ook niet de bedoeling. maar ach t’is handel:jerry
31 december 2009 om 01:01 #17579544Godverdomme heb dat onderste helemaal niet gelezen. Er staat nog thans duidelijk:
*niet geschikt voor turkse fluit 12 volt!!
1 januari 2010 om 12:40 #17579545ik heb dat relais toen ook niet gebruikt gewoon de plus van de toeter gepakt en een losse draad naar de accu min pool, ik had dan zo´n 3 tonige toeter, alleen hoe je dat nu moet doen met die fluit, denk dat je ze molt met zoveel lucht erop van da compressortje
1 januari 2010 om 14:11 #17579546Bij Meerbo zeiden ze juist dat deze compressor te weinig druk geeft. Waar ze dan een goede hebben weet ik niet, heb nog niet bij een auto-speciaal zaak geïnformeerd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.