Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › natte bougies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2009 om 17:10 #17215541
ik heb een vraagje voor een maatje van me.hij heeft een vectra b een 1.6 16v volgens mij een ecopech blok.nu heeft hij de laatste tijd last van natte bougies.en als hij op de snelweg door wil trekken in toeren dan stotterd en gaat hij langzaam vooruit net alsof hij wil verzuipen.nu heb ik van de week de laatste 2 bougies eruit gedraaid en ze waren echt goed nat en stonken naar benzine.nu heb ik deze droog gemaakt met een schone doek en hij voeld wel verbetering.dus stel dat ik alle bougies droog maak zou het dan tot zo ver over zijn.en wat kan de oorzaak zijn van natte bougies.en is dit te verhelpen.
28 december 2009 om 17:12 #17578777volgens mij loopt die motor niet op 4 cilinders als jouw laatste 2 bougies nat zijn. ik zou daar eerst eens naar kijken
28 december 2009 om 17:13 #17578778Wat dacht je van nieuwe bougies :vertag
28 december 2009 om 17:22 #17578779origineel gepost door murat16v
Wat dacht je van nieuwe bougies :vertagwaar baseer je dat op?
Bougies horen gewoon niet nat te worden, versleten of niet…
28 december 2009 om 17:23 #17578780voor de rest rijdt hij goed hoor.geen gevoel dat ie geen cilinders mist.hij loopt net 900 toeren soms 1000.voor de rest nix te merken hoor
28 december 2009 om 17:34 #17578781koelwater peil nog goed dan? …. want net wat ali zegt … die dingen horen niet nat te worden :hmmz (en ja het water moet toch ergens vandaan komen)
28 december 2009 om 17:59 #17578782origineel gepost door Ali-GSI
origineel gepost door murat16v
Wat dacht je van nieuwe bougies :vertagwaar baseer je dat op?
Bougies horen gewoon niet nat te worden, versleten of niet…
Dus bougies slijten niet :o
28 december 2009 om 18:02 #17578783:sleeping:vertag
“Bougies horen gewoon niet nat te worden … (of ze nu) versleten (zijn) of niet… “:angel
28 december 2009 om 18:09 #17578784Hahaha jij zegt het sjouke !!!:wors
28 december 2009 om 18:12 #17578785ik doelde meer op een stukkie begrijpend lezen … :sleeping
dat is in iedergeval wat Ali bedoelde lijkt me en dat klopt ook … bougies horen niet nat te worden
dus lekke koppakking of lekkage ergens anders? … (koel)water wat naar binnen drupt ? :hmmz (zit hardop te denken hoor kan het volledig mis hebben hier)
28 december 2009 om 18:15 #17578786zowiezo,
ik heb al eens een 1.6je gehad die op 3 poten liep . . . ik kan je vertellen, dat was aardig beroerd.
als een motor op 2 cilinders draait, komt tie helemaal niet meer vooruit.lijkt wel offie verzuipt . . . hoe is het verbruik?
28 december 2009 om 18:49 #17578787Ik zit te denken aan een kapotte temperatuursensor waardoor de computer denkt dat het blok nog steeds steenkoud is en het blok daardoor (veel) teveel benzine krijgt.
Maar of een B zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.:hmmz28 december 2009 om 19:27 #17578788zou zomaar eens best eens kunnen.
Op de thermostaat zitten 2 temperatuur sensoren 1 voor je dashboard metertje en een voor de motor computer.Dus als die aangeeft aan de motor dat het -30 is (wat ik aleens met een Fiat heb meegemaakt), verbruikt deze aardig meer.
Daarom vroeg ik hierboven al naar het verbruik of dat ook gestegen is.De fiat waar ik toen in reed, ging plots 1 op 4 rijden.
28 december 2009 om 19:30 #17578789origineel gepost door Navy
Ik zit te denken aan een kapotte temperatuursensor waardoor de computer denkt dat het blok nog steeds steenkoud is en het blok daardoor (veel) teveel benzine krijgt.
Maar of een B zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.:hmmzDit probleem heeft de vec b ook. (heb ik gehad)
Maar als dat het geval zal zijn dan zouden alle 4 de bougies nat zijn.Ik denk dat de bobine brug aan het overlijden is.
Brand het mm lampje niet??28 december 2009 om 19:34 #17578790origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Navy
Ik zit te denken aan een kapotte temperatuursensor waardoor de computer denkt dat het blok nog steeds steenkoud is en het blok daardoor (veel) teveel benzine krijgt.
Maar of een B zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.:hmmzDit probleem heeft de vec b ook. (heb ik gehad)
Maar als dat het geval zal zijn dan zouden alle 4 de bougies nat zijn.Ik denk dat de bobine brug aan het overlijden is.
Brand het mm lampje niet??zit wat in . . . oudere 1.6jes hebben overigens een DIS module.
28 december 2009 om 20:11 #17578791origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Navy
Ik zit te denken aan een kapotte temperatuursensor waardoor de computer denkt dat het blok nog steeds steenkoud is en het blok daardoor (veel) teveel benzine krijgt.
Maar of een B zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.:hmmzDit probleem heeft de vec b ook. (heb ik gehad)
Maar als dat het geval zal zijn dan zouden alle 4 de bougies nat zijn.Ik denk dat de bobine brug aan het overlijden is.
Brand het mm lampje niet??zit wat in . . . oudere 1.6jes hebben overigens een DIS module.
oja ff vergeten.
28 december 2009 om 21:10 #17578792voor de rest doet de auto zn best.hij zuipt wel iets meer hoorde ik van hem.en koelwater blijft goed op pijl.en mm lampje brand ook niet.dus ja vertel het mij maar wat het kan zijn???
28 december 2009 om 21:34 #17578793als die meer verbruikt even aan een willekeurige OBD apparaat hangen (hoeft geen TECH2 te zijn).
kun je de motortemperatuur uitlezen, dan weet je het vanzelf.30 december 2009 om 09:58 #17578794ik zou inderdaad is proberen is geen grote kosten post de temp senzor (lees geen zender) zitten beide naast elkaar te vervangen nog geen e 20 en dan zou de motor regeling weer optmaal moeten zijn .
heb nu inderdaad het gevoel dat hij wat te veel brandstof af geeft en dat het op 2 cillinders is ???aantal factoren bougie,s minder ,de dis modulle met een misser er tussen ,vochtig weer kan zo maar.
een een slechte zensor heeft niks met het koelwateruit te staan deze meet de water temparatuur en geeft waarde door aan de besturing voor de brandstof regeling ,,koude motor wat meer(hij verbruikt ook wat meer geef je aan ) warme beter afgeregeld en dat kon het wel is wezen ????
30 december 2009 om 10:40 #17578795ik meen dat een DIS module uit 2 “bobines” bestaat (2x 2 bougies).
dus het zou zomaar heel goed kunnen dat de DIS module naar z’n vaantjes is, omdat er maar 2 fatsoenlijk worden aangestuurd en 2 nat zijn.
Haal anders de bougies er eens uit en leg deze eens met de zijkant tegen het chassis (massa)
laat even iemand anders starten en kijk eens of ze allemaal goed vonken.30 december 2009 om 10:45 #17578796origineel gepost door murat16v
Hahaha jij zegt het sjouke !!!:worsals je goed leest, dan zie je dat ik dat ook bedoel…. dusssssssssss……
maar sjouke heeft het al opgehelderd voor je hoop ik?
30 december 2009 om 18:42 #17578797origineel gepost door Ali-GSI
origineel gepost door murat16v
Hahaha jij zegt het sjouke !!!:worsals je goed leest, dan zie je dat ik dat ook bedoel…. dusssssssssss……
maar sjouke heeft het al opgehelderd voor je hoop ik?
Als ik jullie twee niet had. :P
30 december 2009 om 18:55 #17578798een kwestie van (vectra)Teamwork :D
1 januari 2010 om 15:25 #17578799oke thnx voor de reacties.waar kunnen we eerst naar kijken.in staps gewijs.
1 januari 2010 om 16:12 #17578800> Controleer Bougiekabels (alleen X16XEL t/m ’98)
> Contorleer Dis module t/m ’98 of bobine Brug (vanaf ’98)
> Controleer bougies op slijtage
> Controleer Distri riem timing
> Controleer compressiedrukWillem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.