koppakking??

Forumindex Forums Modellen Kadett koppakking??

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215535
    testdrive
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 November 2008

      heey allemaal

      ik heb het probleem dat mij kadettje koelvloeistof lekt bij de radiateur.
      om de 5 sec valt er een druppeltje naar beneden
      maar ik vind zelf dat mijn slangen nog al flink gespannen staan als de motor op temp is.
      ik kan ze niet eens in knijpen.
      nou zat ik zelf te denken dat de koppaking lek is omdat er zoveel druk op het systeem staat. en dat door de druk me radiateur is gaan lekken
      maar als ik de dop van het koelvloeistof resovoir afhaal zie ik geen lucht bellen omhoog komen.
      me olie verbruik is normaal en is ook niet smerig.
      en ja me koelvloeistof niveau zakt maar dat zal ook groten deels door me radiateur komen.

      hij lekt trouwens tussen het plastic en alleminium aan de zijkant onder de slang.

      denken jullie dat de kop lek is of is het normaal dat de slangen zo strak staan?

      #17578652
      MantasticB1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 October 2006

        je hebt een gesloten systeem en dat staat dus idd onder druk:)

        #17578653
        thomas-opel83
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2008

          ff met een waterpomp tang de rand van de radiateur na nijpen,daar waar het lekt.

          #17578654
          testdrive
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 November 2008

            die radiateur is het probleem niet ik heb er nog een liggen.
            en ik weet dat er druk staat op het systeem . maar is het normaal dat je je slang niet eens meer in kan knijpen

            #17578655
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Ik begrijp hieruit dat hij met de motor uit wel in te knijpen is?

              #17578656
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Laat eens CO meten in het koelvloeistof potje..

                dan weet je het.

                je kan ook tijdens warm draaien de dop eraf laten, zolang de motortemperatuur niet in het midden staat mag er geen fontein ontstaan..

                Had ik bij een Alfa (fiat) 1.9TD deze moest ik verrijden van pijnacker naar nootdorp.

                maar zo gauw je m starte kwam de vloeistof al gelijk eruit zetten, als de dop eraf lag.

                motor draaide wel keurig op 4 cilinders.

                Willem

                #17578657
                gsifreakje
                  Lid sinds:
                  12 March 2009

                  die radiateurs breken/lekken meestal aan die kant toch……
                  had ik ook bij mij kadett gsi en bij me corsa had ik gewoon een scheur:S

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.