Ventilator Senator A1/2

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Ventilator Senator A1/2

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215534
    The_Undertaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2006

      Heb weer wat, mn ventilator is ermee opgehouden, en ik heb het idee dat ie sluiting maakt.

      Hoe kom ik bij de ventilator (interieurventilator)? Dash eruit?

      Heeft, mocht het nodig zijn, iemand nog een goede ventilator liggen voor mooi geld?

      Wat voor zekering hoort er eigenlijk in het zekeringkastje te zitten voor de ventilator. Ik heb namelijk het vermoeden dat er nu een te zware in gezeten heeft.

      Alvast bedankt mensen!

      #17578633
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Das dikke pech das 1 van de lastigste dingen om bij te komen:
        Je moet het halve interieur loshalen,en dan de kachelbak met radiateur loshalen en dan kun je de motor die in het huis zit zo naar onderen eruit halen.

        Is wel te doen,maar ik heb er een hekel aan,als ie in stand 4 nog werkt zijn vaker de weerstanden kapot omdat stand 4 volgas is en direcht op 12V zit,daar kun je bv van een Vectra A Astra F de zekeringen nemen en wat op maken dat het werkt dan ben je in een uurtje klaar anders moet je toch het dash loshalen.

        Kijk ff de zekeringen na,dash loshalen is niet zo heel erg leuk.

        #17578634
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          uhm is dat met of zonder airco systeem?

          #17578635
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Airco kachelmotor is in 10 minuten gefixt kun je zo bij,maar die dingen dingen zonder AC zijn mooi zichtbaar van onder de motorkap,maar niet zo 1/2/3 bereikbaar in een minuut..

            #17578636
            The_Undertaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 April 2006

              Zonder airco :)

              Zekering is zoiezo stuk, maar ik vertrouw het niet, aangezien die zekering er niet al te fris uitzag zeg maar, wat gesmolten plastic enzo.

              Ventilator deed al wat moeilijk, en maakte soms ook wat lawaai, daarom moet ie er maar effe uit, en effe kijken of het nog wat is zeg maar.

              Maar is dus een mooi pokke klusje hoor ik al wel weer :(

              #17578637
              kywieman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2009

                Dit zegt de vraagbaak van een Rekord E/ Commodore C: (volgens mij is dit het zelfde als een Senator A/ Monza A)

                http://kywieman.nl/Aanjager.doc

                Hoop dat je er iets aan hebt.

                #17578638
                The_Undertaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 April 2006

                  Kywieman, bedankt, t is niet exact t zelfde, maar in grote lijnen wel :)

                  Donders, wat een schijtklusje, ben nu halverwege, nu maar effe de vingertjes weer opwarmen, want t is fris buut’n…

                  #17578639
                  The_Undertaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 April 2006

                    Heb em net dus effe goedgedrukt, want ie hing iets scheef, toen draaide ie wel weer (alleen stand 4) maar je hoort em piepen (lager ofzo)

                    Dus maar effe nieuwe bestellen, alleen de opel4ever site doet niet wat ie doen moet :mad:

                    Als ie alleen maar op stand 4 wil, wat moet ik dan nog meer vervangen behalve de ventilator zelf?

                    #17578640
                    kywieman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 February 2009

                      ach ja even een helder borreltje drinken, dan gaat het al een stuk beter.:D

                      succes er meer.

                      #17578641
                      kywieman
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 February 2009

                        Dat is een veel voorkomend iets bij de Rekord E dat de schuif bediening van de aanjager niet goed werkt.
                        Waarschijnlijk is dit ook het geval bij de Senator/Monza.

                        Opel4ever kan je hier vast wel verder bij helpen.

                        #17578642
                        The_Undertaker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 April 2006

                          De Senator A heeft een draaiknop ;)

                          Opel4ever al gebeld, vandaag afwezig, morgen weer terug, kan morgen wel e.e.a. afsturen, maar weet niet of ik het dan deze week nog heb, en dat zou wel fijn zijn, anders mot ik weer ‘s avonds liggen kloten. Nou ja, we zien wel.

                          #17578643
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Als alleen stand 4 het doet is het niet de schuif die gaat zelden kapot (in 10 jaar tijd nog geen kapot gehad in verschillende auto,s)

                            Het zijn de weerstanden die kapot gaan:
                            http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT

                            Das allemaal wel leuk en aardig hoe het daar uitlegt staat maar het kan nog simpeler:
                            Men neme de weerstanden van een Vectra A/Astra F/Calibra deze hebben ook 4 standen:

                            Je haalt de stekker uit elkaar van de kachel bedrading onder de kap van de Monza/Senator en maakt je 4 verloop stekkertjes die sluit je op de weerstanden aan (ziet wel wat ik bedoel,aan de andere kant heb je 2 stekker uitgangen daar zitten + en – op die bij een Astra op de kachelmotor komen die sluit je op bruin – en geel of groen + dacht ik aan,en dan draait de handel weer in alle standen…Als het aan de weerstanden ligt,maar nu je um toch los hebt kun je net zo goed een nieuwe motor derin hangen.

                            Als ik de mijne weer los moet halen,bedenk ik wat die der van boven uit kan,het is maar een vervelend klusje dat van onderuit de zaak los halen.

                            #17578644
                            fluks
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 October 2005

                              je kunt ook bij conrad 2 nieuwe weerstanden kopen en zelf even wat in elkaar solderen heb ik ook gedaan werkt weer perfect voor zo’n 10 euro klaar

                              #17578645
                              obelix
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 November 2005

                                origineel gepost door GSE
                                Als alleen stand 4 het doet is het niet de schuif die gaat zelden kapot (in 10 jaar tijd nog geen kapot gehad in verschillende auto,s)

                                Het zijn de weerstanden die kapot gaan:
                                http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT

                                Das allemaal wel leuk en aardig hoe het daar uitlegt staat maar het kan nog simpeler:
                                Men neme de weerstanden van een Vectra A/Astra F/Calibra deze hebben ook 4 standen:

                                Je haalt de stekker uit elkaar van de kachel bedrading onder de kap van de Monza/Senator en maakt je 4 verloop stekkertjes die sluit je op de weerstanden aan (ziet wel wat ik bedoel,aan de andere kant heb je 2 stekker uitgangen daar zitten + en – op die bij een Astra op de kachelmotor komen die sluit je op bruin – en geel of groen + dacht ik aan,en dan draait de handel weer in alle standen…Als het aan de weerstanden ligt,maar nu je um toch los hebt kun je net zo goed een nieuwe motor derin hangen.

                                Als ik de mijne weer los moet halen,bedenk ik wat die der van boven uit kan,het is maar een vervelend klusje dat van onderuit de zaak los halen.

                                en waar zitten die weerstanden bij een astra of vectra
                                onder de motorkap of onder het dasboard
                                bij men rekord werkt die ook maar op een stand
                                kan ik het daar mooi op uit proberen

                                #17578646
                                astraminator
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 August 2004

                                  Ik heb nog zo’n setje weerstanden liggen. Had ik gemaakt voor de rekord van een vriend. Echter die zette de auto tegen een boom. Wie interesse heeft stuur maar een PM.

                                  #17578647
                                  obelix
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 November 2005

                                    origineel gepost door ckad
                                    Ik heb nog zo’n setje weerstanden liggen. Had ik gemaakt voor de rekord van een vriend. Echter die zette de auto tegen een boom. Wie interesse heeft stuur maar een PM.

                                    je hebt pm

                                    #17578648
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Bij een Vectra A zitten ze onder de motorkap kun ze loshalen in 2 minuten tijd:
                                      Kap openen de plastic afdeklaag oplichten stekker losnemen van de kachelmotor en de weerstanden losnemen,kwestie van een paar sec.

                                      #17578649
                                      The_Undertaker
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 April 2006

                                        Maar effe voor de duidelijkheid, moet ik nu dus, afgezien van een andere ventilator, ook nog andere weerstand regelen, of zit die op de ventilator?

                                        #17578650
                                        GSE
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 August 2006

                                          Die zitten normaal op e ventilator,maar mochten ze kapot gaan wat regelmatig gebeurt kun je ook home made gebruiken voor stand 1/2/3

                                          #17578651
                                          The_Undertaker
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 April 2006

                                            OK, bedankt. Ventilator straks maar effe bestellen, en dan als die binnen is, weer verder hobby-en. Ook maar effe zien of ze nog een relais hebben liggen voor de achterruitverwarming, want die is ook stuk :(

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.