Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Reviseren xev20xe motortje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2009 om 11:54 #17215528
Nou hierbij wil ik jullie op de hoogte houden van de voortgang van het reviseren euuhm herstellen van me calibra x20xev motortje.
De waterpomp tandwiel was afgebroken dus hele ellende.
Na veel gevraagd te hebben op het forum was ik tot de conclussie gekomen hem gewoon weer klaar te maken..
En bij deze de foto’s zoals hij er nu bij staat.
Cilinder kop heb ik net weg gebracht voor revisie en is zoals het nu lijkt morgen al klaar.
6 nieuwe kleppen en nieuwe rubbers enz.
Schoonheids behandeling en uitvlakken natuurlijk.meer foto’s volgen nog…
greets marcel
28 december 2009 om 17:14 #17578550een keertje olie verversen kan ook geen kwaad zeg maar..
ik meende dat het een benzine was en geen diesel…
28 december 2009 om 19:40 #17578551is dat olie dan lijkt meer op teer :)
28 december 2009 om 21:59 #17578552is speciale olie lijkt op teer en hoeft nooit nieuwe bij :P
gewoon af en toe beetje bij verdunnen met water haha:P
Dacht dat altijd zo zwart was:O:jerry28 december 2009 om 23:55 #17578553Sow, de olie uit onze diesels is schoner… 40 w 80 olie??? haha :jerry
Maareh, lekker bezig verder…
olie dient overigens om de 15.000km of ieder jaar vervangen te worden…
zou gelijk lekker overstappen op 5w40 volsyntheet.
Willem
30 december 2009 om 07:18 #17578554Maar jullie hebben inderdaad gellijk ben eigenlijk heel zuinig op me motor en belangrijkste (olie vervangen dus ) deed ik eigenlijk niet allen controle van vloeistoffen en bijvullen. Heb gister morgen me cilinderkopje weer opgehaald en moet zeggen ziet er netjes uit! zal straks nog paar foto’s maken.
Vindt toch super snel van technotrans:)
En de kosten incl. nieuwe kop bouten viel me ook mee 170€ 6 nieuwe kleppen nieuwe kleprubbers en druktest vlakken enz.
Nu zit ik echter nog met 1 klein probleempje ben namelijk iets te ethousiast geweest met demonteren.
De onderste poelie voor multie riem kan op 4 manieren terug geplaatst worden en daar staan nu net de markering op voor het op tijd zetten en de poelie waar me distru over loopt (onderste heeft 1 blauwe stip.
Iemand enig idee hoe deze markeringen tenopzichte van elkaar moetsen staan?
Dit staat niet in mijn wp handboek:(
Erg jammer maar ja tis alweer gebeurd voor je er erg in hebt he.
zal zo nog ff paar foto’s maken.greets marcel
30 december 2009 om 11:43 #17578555Kan hij er echt op 4 manieren op..
vaak maken ze m passend op 1 manier..
Er steekt een pennetje rechtsboven uit op de motor.
in de achtersta rand van de multitriem poelie zit een sleufje..
deze moeten tov elkaar staan.
willem
30 december 2009 om 16:39 #17578556klopt was ff later al achter gekomen als hij er verkeerd op zit passen de schroeven er niet in erg nadig van ome opel weer haha:P
Thanks anyway:)
Blokje bijna weer opgebouwd maar t wordt me nu te koud in de garage dus morgen nog ff kijken en anders komend weekend de klus verder klaren:)
30 december 2009 om 16:44 #17578557je bent in ieder geval goed bezig blijf je projectje even volgen kan ik wellicht in de toekomst mijn x20xev ook is onder handen nemen als ik weet wat het koste plaatje gaat worden :hmmz
30 december 2009 om 17:16 #17578558Ik heb al weer grote verschillen gezien bij de X20XEV motoren onderling.
De uitvoeringen met Dubbel Carter hebben balans assen in het cartergedeelte zitten, daarvan is ook de oliepomp anders…
Maargoed, dat was even -offtopic
Lekker bezig hoor zo..
Willem
30 december 2009 om 21:51 #17578559Dat met die dubbele carter ofwel carterpan in 2 delen is rete irritant haha , onmogelijk om de bovenste carter los te halen zonder olie aanzuigbuis te demonteren waar je natuurlijk alleen een steek sleutel op kwijt kunt en wat weer de nodige gevolgen heeft . Ook zit aandrijf as gigantisch in de weg dus moet nu kijken dat ik de carterpan pakking er tussen friemel zonder hem stuk te maken anders moet ik het hele blok los gooien . En dit om een halve centimeter te weinig ruimte:(
Al met al hoop ik dat de investering van ongeveer 600 euries de moeite waard is geweest haha.
Al met al goedkoper en sneller dan ander blok maar blijft veel geld he.
En dat voor een ecopechje;)
oja nog fototje
En dat is het voor dit jaar volgend jaar meer foto’s en uitsluitsel of het het allemaal waard was:P
Knallen uiteinde alvast allemaal:)30 december 2009 om 21:58 #17578560het ziet er zeer zeker goed uit. en gezien de staat van je auto ook de moeite waard lijkt mij. goed bezig
31 december 2009 om 14:51 #17578561Ziet er goed uit allemaalking:
wel intressant eens van van een xev te zien. wordt toch niet zo heel veel mee gedaan:)
31 december 2009 om 16:36 #17578562Ik heb de mijne des tijd ook van onder tot boven gereviseerd, alles vernieuwd toen, glijlagers, zuigers, keringen, nieuwe kleppen en heel de zooi. Alles sensors en pakkingen origineel uiteraard en weet ik nog wa allemaal meer….. Maar resultaat mag er zijn!
Succes ermee verder!!1 januari 2010 om 16:04 #17578563revisie X20xev…. ik zie geen enkele foto van de onderkant…
alleen een kopje is het niet hoor…
en die buis , ja is niet anders,,,,
nieuwe carterpakking met gevulcaniseerde spatplaat en klaar…2 januari 2010 om 12:12 #17578564voor mij is het reviseren haha heb immers dit nog nooit gedaan en bovendien is de onderkant inderdaad alleen nieuwe pakkingen maar ben geen auto monteur dus reken me daar niej op af;)
Ben al lang blij als ie strakies weer loopt haha.Weinig mensen die zomaar alles lostrekken en 600 euries investeren in de hoop dat ie straks weer doet:P
Voor zo ver ik weet ken ie het wel nooit weer doen weg 600 euries;)had er misschien beter neer kunnen zetten zie hoe een leek een motor om zeep helpt:jerry
2 januari 2010 om 13:41 #17578565Als je de richtlijnen volg, gaat deze gewoon weer lopen..
Let erop dat de schroefdraden in het motorblok van de kopbouten GOED schoon zijn..
anders kan je over 3 maanden overnieuw beginnen..
Willem
2 januari 2010 om 13:59 #17578566Heb eigenlijk alles goed schoongemaakt moest namelijk ook vissen naar de schoepjes van de waterpomp en de poorten van koelsysteem zaten ook bijna allemaal voor 50% dicht.
Bedankt voor de tips:)
Heb inmiddels het blokje voor 90% weer in elkaar dus denk morgen misschien testen:)15 januari 2010 om 17:09 #17578567test mislukt?? auto ge explodeers:jerry:jerry:jerry
15 januari 2010 om 19:12 #17578568uhmmm , deze blokken zijn gevoelig op de zuigerveren… dus niet vernieuwen is wel roken….
succes!!!17 januari 2010 om 08:55 #17578569Calibratje loopt weer!
Na veel werk en vooral gister veel tegenslagen met me calibra doet hij het weer.
Voor de kerst was me water pomp stuk enz. enz. nu paar week later en hoop geld is hij weer klaar.
Gister de distrubutie riem er op gezet, aandrijf as hoes vervangen, uitlaat pakking vervangen en toen aandrijf as opnieuw geplaats waar bij mijn stabilistor afbrak bij het loshalen weer een onderdeel dat vervangen moet worden :(.
Maar goed vervolgens de olietjes en koelvloeistoffen erop gegooit en toen het moment van de waarheid was wel ff spannend!
In eerste instantie liep hij beroerd en viel steeds weer uit waarna ik eigenlijk het idee kreeg dat ik de koppakking niet goed had gemonteerd maar na verdere inspectie was ik een slangetje van vacuum naar een sensor vergeten en toen die er op zat oei oei oei wat een geluidje !
Moet zeggen het was de moeite waard hij heeft nog nooit zo mooi gelopen!
Geen rook helemaal niets!
Mijn motor was altijd zenuwachtig als hij stationair liep maar das voorbij hij loopt nu echt geweldig! Ik ben echt super blij nu kan ik volgend weekend de laatste paar onderdelen vervangen en dan kan hij weer gekeurd worden en rijden met die hap:).
Foto’s volgen nog!20 februari 2010 om 11:19 #17578570Goedemiddag iedereen,
Ik ben een poosje geleden bezig gegaan om mijn opel eco tech motor weer klaar te maken en nu loopt hij perfect.
Echter heb ik weer een nieuwe uitdaging en dat is dat mijn versnellingsbak nu bij de linker aandrijf uis uit de bak olie lekt:S
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen??
Heb al in het haynes boek gekeken maar kan hier niets over vinden.
Denk zelf een keering lek maar wil eigenlijk niet gellijk alles los halen i.v.m. meer kapot maken dan nodig.20 februari 2010 om 17:47 #17578571Jaa, klopt is gewoon je keering.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.