Forumindex › Forums › Modellen › Manta › bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2009 om 08:27 #17215448
hoi,
ben bezig met revisie van een 2.0S en heb een vraagje:
de bouten die de kop vasthouden met de onderblok zijn een ster vorm als ik mij niet vergis kent iemand de benaming en maat zodat ik morgen deze dopsleutel kan halen?
Vriendelijk Bedankt alvast,
Greets,
Alex26 december 2009 om 08:33 #17574999Torx;)
26 december 2009 om 08:34 #17575000ja weet ik :) maar welke maat? ;) ga erom gaan naar de winkel :)
26 december 2009 om 08:39 #17575001Dan neem je er een mee voor de maat!
gr’s Rico
26 december 2009 om 08:39 #17575002Of zit ie nog in elkaar?
26 december 2009 om 09:16 #17575003zit nog gans in mekaar daarmee :) kan niet even het blokje meenemen naar de winkel :p
26 december 2009 om 09:17 #17575004origineel gepost door rico523
Dan neem je er een mee voor de maat!gr’s Rico
origineel gepost door rico523
Of zit ie nog in elkaar?verwacht het wel, dat het nog inelkaar steekt.
je hebt ze volgens mij in 2 uitvoeringen,
in een torx en in net wat anders…
fijnere inkeping als torx, meer sleuvies :D26 december 2009 om 09:20 #17575005ahzo damn iemand die het weet? ;)
Greets,
Alex26 december 2009 om 09:38 #17575006ik heb even mijn bibliotheek,ingekeken:vertag En in het boek- Autohandboek opel rekord staat.De cilinderkop zit vast met 12kant inbusbouten.Daar zijn 12kant inbussleutels 12 en 8mm voor nodig.12 zal voor de kopbouten zijn en 8 voor het nokkenasketting wiel.Misschien kun je hier iets mee.
26 december 2009 om 09:49 #17575007oh ok benk ik al iets meer mee :) maar 12 kant inbusbout kan die ook niet in verschillende grootes zijn weet niet hoor kan mis zijn ;)
nog maals bedankt
Greets,
Alex26 december 2009 om 09:53 #17575008Lijkt mij niet,12 is 12.Dan zou het een andere maat moeten zijn.
26 december 2009 om 10:01 #17575009De kop kan met inbus vast zitten maar ook met torx, kijk dus goed wat voor kopbouten je hebt.
Groetjes Richard
26 december 2009 om 10:06 #17575010Die 12 kants torx is een hexa-torx maat weet ik zo niet. Als je een dop gaat halen moet je wel even een lange halen. De meeste doppen passen namelijk niet goed langs je nokkenaslangs. De lange doet dat wel. Als niemand de maat weet zoek ik het voor je op. Stuur dan maar even een u2u bericht.
26 december 2009 om 10:28 #17575011ga even gaan informeren in auto onderdelen zaak mss weten zij raad
Greets,
Alex26 december 2009 om 11:40 #17575012heb een 12 kantige torx bit gekocht voor op de radiaq grote 12 voor inwendige torx bouten te lossen ziet er opt eerste gedacht goed uit straks kleppendeksel enz. beginnen lossen :)
27 december 2009 om 17:24 #17575013hey,
heeft er iemand dit nog los liggen eventueel te koop?:
is die bovenste met 2 gaten blijkbaar zijn die afgebroken toen ik mn motor uiteen haalde denk niet dat die door mij kapot waren … heeft er nog iemand zo een ketting spannertje eventueel te koop?
zie het niet zitten om complete set te kopen bij drmanta voor enkel die ene
ohja wat mag je allemaal polieren gans de cilinder? en drijfstangen?
Greets,
Alex27 december 2009 om 18:29 #17575014ze zijn in duitsland nog wel te bestellen in nederland zijn alleen de twee geleiders nog te krijgen niet de spanner opel4ever heeft ze ook nog wel
kosten tussen de 30 en 40 euro per set27 december 2009 om 18:33 #17575015Die van een 2.4, 3.0 (12v) en 2.6 (12v) zijn dezelfden en misschien nog wel te bestellen bij de Dealer.
27 december 2009 om 18:36 #17575016dealer kan er nog twee van de drie leveren van het zomer voor mijn 30 e nieuwe set gekocht bij teilesuche24 is een onderdelensite uit duitsland met een snelle levering
27 december 2009 om 19:54 #17575017merci voor die site had hem nog niet
vind het wel veel geld als ik maar 1 geleider moet hebben is in 3 delen afgebroken ;) enkel die met 2 gaten in moet ik hebben heeft er niemand die over?
27 december 2009 om 19:57 #17575018klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? welke gebruik ik best op mn 2.0S heb dubbele webers liggen ook 40ers maar gezien het mn daily ride is verbruiken die te veel vrees ik ;)
27 december 2009 om 20:13 #17575019origineel gepost door knoll
merci voor die site had hem nog nietvind het wel veel geld als ik maar 1 geleider moet hebben is in 3 delen afgebroken ;) enkel die met 2 gaten in moet ik hebben heeft er niemand die over?
die kun je nog wel bij de dealer krijgen kost iets van 12 euro maar meestal zijn ze alle 3 hard geworden en kun je ze beter vevangen als je het blok toch al los hebt
27 december 2009 om 20:18 #17575020Ik heb nog wel zo’n geleider ;) Hoeveel haast heb je ermee ?
27 december 2009 om 21:04 #17575021origineel gepost door knoll
klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? welke gebruik ik best op mn 2.0S heb dubbele webers liggen ook 40ers maar gezien het mn daily ride is verbruiken die te veel vrees ik ;)Ja webers zijn wel slurpers ja,dat is algemeen bekent.
In jou geval zou ik voor de alom bekende betrouwbare solex carbuteur gaan.
De ovale,tweetraps,32 nog iets.
Nummer weet ik zo niet uit m’n hoofd,kan het wel voor je nazoeken.
Ook zijn/is er een bedrijf hier in nederland die je een goede carbuteur kan aan meten.
En let wel,als het jou dagelijkse manta wordt zou ik juist daar niet op besparen.27 december 2009 om 21:05 #17575022origineel gepost door knoll
klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? ..Ja en nee, veelal gebruikt en toegepast, maar altijd luchtlekkage bij de gaskleppen en speling, qua sleutelen is hij wel weer de betere carburateur, erg ingewikkeld is hij niet.
Overigens is het nog niet de ergste, de Dubbele Zenith was een waar drama en is ook niet lang gebruikt. In het begin gebruikten ze vaak de Solex, enkel en dubbel, daarna kort de Zenith op de 1.9S en de enkele Solex en vanaf de 2.0S en 1.8S en alle andere motoren na 1980 kregen een carburateur van Varajet. Sowiso was de automatische choke bij al die dingen een klein drama, vaak werden ze ook vervangen door een choke met kabelbedienning.
De enkele solex had ook nog een versie met een automatische sproeier, een vrij lang silindrisch ding wat naarmate de leeftijd vorderde wel eens voor storingen zorgde door valse lucht te veroorzaken.
Overigens was de gasklep van de E-versies in het begin ook oorzaak van veel storingen, ook hier valse lucht via de gasklapstang, helaas officieel alleen op te lossen door aanschaf van een nieuw gasklephuis, een beetje handige sleutelaar draaide bronzen busjes om de speling weg te krijgen.
Maar zo heeft elk ding wel z’n voor- en nadelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.