bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit)

Forumindex Forums Modellen Manta bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215448
    knoll
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2005

      hoi,

      ben bezig met revisie van een 2.0S en heb een vraagje:

      de bouten die de kop vasthouden met de onderblok zijn een ster vorm als ik mij niet vergis kent iemand de benaming en maat zodat ik morgen deze dopsleutel kan halen?

      Vriendelijk Bedankt alvast,
      Greets,
      Alex

      #17574999
      Sicco
        Lid sinds:
        7 December 2008

        Torx;)

        #17575000
        knoll
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2005

          ja weet ik :) maar welke maat? ;) ga erom gaan naar de winkel :)

          #17575001
          rico523
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 January 2008

            Dan neem je er een mee voor de maat!

            gr’s Rico

            #17575002
            rico523
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 January 2008

              Of zit ie nog in elkaar?

              #17575003
              knoll
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 July 2005

                zit nog gans in mekaar daarmee :) kan niet even het blokje meenemen naar de winkel :p

                #17575004
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  origineel gepost door rico523
                  Dan neem je er een mee voor de maat!

                  gr’s Rico

                  origineel gepost door rico523
                  Of zit ie nog in elkaar?

                  verwacht het wel, dat het nog inelkaar steekt.

                  je hebt ze volgens mij in 2 uitvoeringen,
                  in een torx en in net wat anders…
                  fijnere inkeping als torx, meer sleuvies :D

                  #17575005
                  knoll
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 July 2005

                    ahzo damn :-) iemand die het weet? ;)

                    Greets,
                    Alex

                    #17575006
                    Sicco
                      Lid sinds:
                      7 December 2008

                      ik heb even mijn bibliotheek,ingekeken:vertag En in het boek- Autohandboek opel rekord staat.De cilinderkop zit vast met 12kant inbusbouten.Daar zijn 12kant inbussleutels 12 en 8mm voor nodig.12 zal voor de kopbouten zijn en 8 voor het nokkenasketting wiel.Misschien kun je hier iets mee.

                      #17575007
                      knoll
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 July 2005

                        oh ok benk ik al iets meer mee :) maar 12 kant inbusbout kan die ook niet in verschillende grootes zijn weet niet hoor kan mis zijn ;)

                        nog maals bedankt
                        Greets,
                        Alex

                        #17575008
                        Sicco
                          Lid sinds:
                          7 December 2008

                          Lijkt mij niet,12 is 12.Dan zou het een andere maat moeten zijn.

                          #17575009
                          Lemx
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            De kop kan met inbus vast zitten maar ook met torx, kijk dus goed wat voor kopbouten je hebt.

                            Groetjes Richard

                            #17575010
                            googempie
                              Lid sinds:
                              2 April 2006

                              Die 12 kants torx is een hexa-torx maat weet ik zo niet. Als je een dop gaat halen moet je wel even een lange halen. De meeste doppen passen namelijk niet goed langs je nokkenaslangs. De lange doet dat wel. Als niemand de maat weet zoek ik het voor je op. Stuur dan maar even een u2u bericht.

                              #17575011
                              knoll
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 July 2005

                                ga even gaan informeren in auto onderdelen zaak mss weten zij raad

                                Greets,
                                Alex

                                #17575012
                                knoll
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 July 2005

                                  heb een 12 kantige torx bit gekocht voor op de radiaq grote 12 voor inwendige torx bouten te lossen ziet er opt eerste gedacht goed uit straks kleppendeksel enz. beginnen lossen :)

                                  #17575013
                                  knoll
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 July 2005

                                    hey,

                                    heeft er iemand dit nog los liggen eventueel te koop?:

                                    is die bovenste met 2 gaten blijkbaar zijn die afgebroken toen ik mn motor uiteen haalde denk niet dat die door mij kapot waren … heeft er nog iemand zo een ketting spannertje eventueel te koop?

                                    zie het niet zitten om complete set te kopen bij drmanta voor enkel die ene

                                    ohja wat mag je allemaal polieren gans de cilinder? en drijfstangen?

                                    Greets,
                                    Alex

                                    #17575014
                                    fluks
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 October 2005

                                      ze zijn in duitsland nog wel te bestellen in nederland zijn alleen de twee geleiders nog te krijgen niet de spanner opel4ever heeft ze ook nog wel
                                      kosten tussen de 30 en 40 euro per set

                                      #17575015
                                      henk 400rr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        Die van een 2.4, 3.0 (12v) en 2.6 (12v) zijn dezelfden en misschien nog wel te bestellen bij de Dealer.

                                        #17575016
                                        fluks
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 October 2005

                                          dealer kan er nog twee van de drie leveren van het zomer voor mijn 30 e nieuwe set gekocht bij teilesuche24 is een onderdelensite uit duitsland met een snelle levering

                                          #17575017
                                          knoll
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            16 July 2005

                                            merci voor die site had hem nog niet

                                            vind het wel veel geld als ik maar 1 geleider moet hebben is in 3 delen afgebroken ;) enkel die met 2 gaten in moet ik hebben heeft er niemand die over?

                                            #17575018
                                            knoll
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 July 2005

                                              klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? welke gebruik ik best op mn 2.0S heb dubbele webers liggen ook 40ers maar gezien het mn daily ride is verbruiken die te veel vrees ik ;)

                                              #17575019
                                              fluks
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 October 2005

                                                origineel gepost door knoll
                                                merci voor die site had hem nog niet

                                                vind het wel veel geld als ik maar 1 geleider moet hebben is in 3 delen afgebroken ;) enkel die met 2 gaten in moet ik hebben heeft er niemand die over?

                                                die kun je nog wel bij de dealer krijgen kost iets van 12 euro maar meestal zijn ze alle 3 hard geworden en kun je ze beter vevangen als je het blok toch al los hebt

                                                #17575020
                                                Manta 24V
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  8 September 2004

                                                  Ik heb nog wel zo’n geleider ;) Hoeveel haast heb je ermee ?

                                                  #17575021
                                                  lepo
                                                    Lid sinds:
                                                    10 October 2004

                                                    origineel gepost door knoll
                                                    klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? welke gebruik ik best op mn 2.0S heb dubbele webers liggen ook 40ers maar gezien het mn daily ride is verbruiken die te veel vrees ik ;)

                                                    Ja webers zijn wel slurpers ja,dat is algemeen bekent.
                                                    In jou geval zou ik voor de alom bekende betrouwbare solex carbuteur gaan.
                                                    De ovale,tweetraps,32 nog iets.
                                                    Nummer weet ik zo niet uit m’n hoofd,kan het wel voor je nazoeken.
                                                    Ook zijn/is er een bedrijf hier in nederland die je een goede carbuteur kan aan meten.
                                                    En let wel,als het jou dagelijkse manta wordt zou ik juist daar niet op besparen.

                                                    #17575022
                                                    henk 400rr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      origineel gepost door knoll
                                                      klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? ..

                                                      Ja en nee, veelal gebruikt en toegepast, maar altijd luchtlekkage bij de gaskleppen en speling, qua sleutelen is hij wel weer de betere carburateur, erg ingewikkeld is hij niet.

                                                      Overigens is het nog niet de ergste, de Dubbele Zenith was een waar drama en is ook niet lang gebruikt. In het begin gebruikten ze vaak de Solex, enkel en dubbel, daarna kort de Zenith op de 1.9S en de enkele Solex en vanaf de 2.0S en 1.8S en alle andere motoren na 1980 kregen een carburateur van Varajet. Sowiso was de automatische choke bij al die dingen een klein drama, vaak werden ze ook vervangen door een choke met kabelbedienning.

                                                      De enkele solex had ook nog een versie met een automatische sproeier, een vrij lang silindrisch ding wat naarmate de leeftijd vorderde wel eens voor storingen zorgde door valse lucht te veroorzaken.

                                                      Overigens was de gasklep van de E-versies in het begin ook oorzaak van veel storingen, ook hier valse lucht via de gasklapstang, helaas officieel alleen op te lossen door aanschaf van een nieuw gasklephuis, een beetje handige sleutelaar draaide bronzen busjes om de speling weg te krijgen.

                                                      Maar zo heeft elk ding wel z’n voor- en nadelen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.