Mv6 211pk met f28 bak

Forumindex Forums Modellen Omega Mv6 211pk met f28 bak

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215427
    honda321
      Lid sinds:
      25 December 2009

      hallo

      ik heb een opel omega mv6 (x30xe 211pk).
      dit is een automaat, nu vroeg ik me af of er ook een f28 versnellingsbak op past??
      de ophanging is geen probleem die maak ik dan zelf.
      en zou het ook gaan ivb met de versnellingspook??

      Mvg Ralf

      #17574689
      jsgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Ik ben bang dat dat heel lastig wordt aangezien een F28 voor een voorwiel/vierwiel aandrijving is en een omega achterwielaandrijving heeft.

        #17574690
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          idd dat gaat niet lukken.
          Tenzij je die X30XE in een voorwielaandrijver gaat plaatsen lukt het wel, met adaptorplaat of anders aangepaste rechtermotorsteun en nog btje slijpen/lassen aan voorpijp.

          En anders opzoek naar een ZF S6-40 als je persee 6 gangen wil in je Omega ! :o Echter of die bak plug&play op een X30XE past weet ik niet.

          #17574691
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            niet plug and play achter de X30XE, en vrij prijzig in aanschaf denk ik..

            gewoon met een R25/28 gaan rijden is het makkelijkst

            Willem

            #17574692
            honda321
              Lid sinds:
              25 December 2009

              de r25 is een 5bak had ik al gezien op google, maar de r28 kon ik niks over vinden.
              is de r28 een 6bak?? en handgeschakeld??

              #17574693
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                R25/R28 is 1 versnellings bak, gewoon een 5 handbak dus….

                Dit is de originele bak voor de omega-B met V6 motor

                Willem

                #17574694
                Omega Jeff
                  Lid sinds:
                  29 October 2009

                  of natuurlijk op zoek gaan naar een bak uit de lotus omega :angel
                  of past dat ook niet achter een v6 motor ?
                  ik dacht van wel…

                  #17574695
                  honda321
                    Lid sinds:
                    25 December 2009

                    lotus omega bak dat is geloof ik de bak van een corvette zr1 (model c4).
                    zou dit idd passen op de v6 blokken??

                    #17574696
                    Jerremy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 October 2004

                      Omega Jeff, honda321, dat zei ik toch al.. De ZF S6-40.
                      Is idd die ook in Corvette zit
                      of daadwerkelijk plug&play is betwijfel ik, maar het is iig een RWD bak.
                      Wellicht pas te maken met nodige inspanningen.
                      Je zou wel uniek zijn honda321 als je zo’n bak erachter krijgt :)
                      Schijnen stevig jongens te zijn (stevig aan gewicht ook denk), dus weet niet of het dan wel allemaal
                      een heel positief effect gaat hebben, de verhoudingen e.d.
                      Bedoel we hebben het ‘maar’ over 211 pk.

                      #17574697
                      honda321
                        Lid sinds:
                        25 December 2009

                        ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:

                        sport nokkenassen +27pk
                        chiptuning +22pk
                        green luchtfilter element
                        cilinderkop tunen (event grotere kleppen)

                        zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??

                        #17574698
                        Jack-omegax3.0xe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 September 2007

                          Dat kan de r25/r28 bak makkelijk aan.

                          Worden altijd oversissed uitgevoerd.
                          dwz dat ze meer pk aan kunnen dan het blok kan leveren.

                          gr Jack

                          #17574699
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            origineel gepost door Jerremy
                            Omega Jeff, honda321, dat zei ik toch al.. De ZF S6-40.
                            Is idd die ook in Corvette zit
                            of daadwerkelijk plug&play is betwijfel ik, maar het is iig een RWD bak.
                            Wellicht pas te maken met nodige inspanningen.
                            Je zou wel uniek zijn honda321 als je zo’n bak erachter krijgt :)
                            Schijnen stevig jongens te zijn (stevig aan gewicht ook denk), dus weet niet of het dan wel allemaal
                            een heel positief effect gaat hebben, de verhoudingen e.d.
                            Bedoel we hebben het ‘maar’ over 211 pk.

                            toch denk ik dat deze V6 erg moeite gaat hebben met de Enorm lange verzetten van deze versnellings bak jeroen..

                            Wel lekker 2300toeren bij 140 haha…

                            Willem

                            #17574700
                            fluks
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 October 2005

                              lotus blok is toch een cih ? zit dan de startmotor wel aan de goede kant als je deze bak achter een v6 hangt?

                              #17574701
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                daarom zeiden wij al, zal niet plug and play zijn..

                                De C36GET is een CIH motor inderdaad.

                                Willem

                                #17574702
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  origineel gepost door honda321
                                  ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:

                                  sport nokkenassen +27pk
                                  chiptuning +22pk
                                  green luchtfilter element
                                  cilinderkop tunen (event grotere kleppen)

                                  zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??

                                  Een optelsom gaat meestal niet op, het uiteindelijke gewonnen vermogen kon wel eens tegen vallen

                                  #17574703
                                  Jerremy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 October 2004

                                    origineel gepost door fluks
                                    lotus blok is toch een cih ? zit dan de startmotor wel aan de goede kant als je deze bak achter een v6 hangt?

                                    Idd je hebt gelijk, start motor zit aan andere kant.

                                    #17574704
                                    city77
                                      Lid sinds:
                                      4 July 2004

                                      origineel gepost door wim-v6
                                      daarom zeiden wij al, zal niet plug and play zijn..

                                      De C36GET is een CIH motor inderdaad.

                                      Willem

                                      WRONG is een dohc motor:vertag 24 kleppen op 6 cilinders, je zegt toch ook niet ohc tegen een c20xe ?

                                      het onderblok is gebasseerd op die van cih dat klopt dan wel weer :P

                                      #17574705
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        Wrong, CIH betekend niks meer dan nokkenas in de Cilinderkop. dus word het een DCIH Double Cam In Head motor..

                                        Of liggen de nokkenassen net als bij moderne motoren bovenop de kop????

                                        Willem

                                        #17574706
                                        Jack-omegax3.0xe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 September 2007

                                          een x3.0xe is een dohc motor geen cih de nokkenassen liggen op de kleppen.

                                          Gr Jack

                                          #17574707
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Bij een CIH kan je de nokkenassen er als het goed is niet van boven uit halen maar moeten van zij eruit geschoven worden (in de lengte van de kop).

                                            daarom noemen ze het CAM IN HEAD (Bij ford CVH (CAM VALVE HEAD))

                                            Bij de V6 kan je ze er van boven uit halen en liggen dus op de kop.

                                            Onze V6en zijn dan ook 2x DOHC (Double Overhead Camshaft).

                                            Willem

                                            #17574708
                                            CommoCruiser
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 March 2007

                                              origineel gepost door 2000

                                              origineel gepost door honda321
                                              ja klopt auto heeft 211pk, maar dit komt er nog bij:

                                              sport nokkenassen +27pk
                                              chiptuning +22pk
                                              green luchtfilter element
                                              cilinderkop tunen (event grotere kleppen)

                                              zou hij dan wel genoeg vermogen hebben??

                                              Een optelsom gaat meestal niet op, het uiteindelijke gewonnen vermogen kon wel eens tegen vallen

                                              Die waarden zijn bepaald met de Honda-Civic-met-Tupperware-reken-je-rijk methode.
                                              Als volgt :
                                              Pak een blok, voer het flink op, meet het vermogen.
                                              Vervolgens haal je bijv. de snelle nokkenassen er weer uit, standaard nokkenstok er weer in, en meet weer het vermogen.
                                              Verschil: 27 pk
                                              Reële winst bij plaatsen in een standaard motor: 8-12 pk

                                              Als je er extra mengsel in wil pompen met een snelle nokkenas(set) dan moet de motor ook kunnen ademen, m.a.w. de in- en uitlaat ook optimaliseren.

                                              Op zich is de combinatie die je in gedachten hebt goed, maar als je er veel instopt, moet het er ook uit kunnen.
                                              Pak dus ook je uitlaat aan.
                                              Dat wil niet zeggen dat er gelijk een blerpijp onder moet, je kan bijv. ook een lekkere dikke pijp en absorptiedempers pakken. Stroomt super door en hoeft niet Sjonnie te klinken.
                                              Heb zelf regelmatig Simons gebruikt, die leveren ook losse onderdelen.

                                              Maar met al die aanpassingen moet je in je handjes knijpen om over de 250 pk te komen hoor !!

                                              Nog een tip :

                                              o.a. Courtenay levert voor de V6-en een lichter vliegwiel, wat de ‘driveability’ enorm verhoogt. Kijk maar eens op :

                                              http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewDoc&docId=21

                                              Kijk ook even bij het CS3 pakket, en wat dat aan extra vermogen oplevert. Klinkt veel realistischer…..

                                              #17574709
                                              city77
                                                Lid sinds:
                                                4 July 2004

                                                origineel gepost door wim-v6
                                                Wrong, CIH betekend niks meer dan nokkenas in de Cilinderkop. dus word het een DCIH Double Cam In Head motor..

                                                Of liggen de nokkenassen net als bij moderne motoren bovenop de kop????

                                                Willem

                                                is dat zo ja ?

                                                cih betekent cam in head ja dat klopt, alleen die benaming oftewel typering staat er voor dat je een zij gelegen nokkenas hebt met tuimelaars en dat heeft een c30se motor toch echt niet, dat is een 100% DOHC Double Over Head Cam dat betekent dat je de nokkenassen dmv stoters direct aanstuurt, maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen ?

                                                #17574710
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Ik weet wel OHC (Zelfs opel motoren) en DOHC motoren met tuimelaars hoor, daar zit het verschil niet in…

                                                  Gaat om de nokkenas BOVEN de kop of IN de kop

                                                  kan je ze bij een C30SE er zo vanboven uithalen door lagerkappen los te schroeven en de nokkenas op te tillen?? ja dan is het een DOHC

                                                  Moeten ze uit de kop geschoven worden om eruit te halen, dan zitten ze in de kop en is het een CIH.

                                                  Willem

                                                  #17574711
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    edit

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.