Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra v6 1998 draait niet goed
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2009 om 20:49 #17215415
Hallo, ik heb 2 maanden terug een vectra v6 gekocht met 123.000 op de klok. Ik heb er nu zo’n 3000 kilometer mee gereden en de motor draait niet goed meer, ik heb het idee dat hij maar op 5 cilinders draait want ik mis een boel vermogen.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van dus ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.24 december 2009 om 21:12 #17574468hoi danny
wim-v6 de v6 dokter komt met raad en advies ik heb hier ook nog een vectra a v6 staan met problemen
succes danny en willem gaat je wel raad geven
24 december 2009 om 22:52 #17574469Ik moet helaas met een standaard, maar duur antwoord komen.
ik las 136.000km, dan is het 95% zeker aan de volgende onderdelen te wijten.
Dan kan je beginnen met vervangen van de bougiekabels, loopt ie dan nog beroerd, vervang de DIS module maar.
LET OP, de Dis module moet van een Vectra-B 2.5 V6 komen, die van de Calibra – omega – Vectra-A past niet ovm inlaat.
Willem
25 december 2009 om 08:39 #17574470succes met je vectra danny we horen graag hoe het afloopt
25 december 2009 om 10:58 #17574471alvast bedankt voor de snelle reacties, weten jullie misschien ook wat dit gaat ongeveer gaat kosten bij een opel garage? Of is dit makkelijk zelf te repareren?
Jullie horen nog van me als het opgelost is.25 december 2009 om 11:23 #17574472zou het kosten technisch zelf doen.
Alleen de kabelsets zijn bij de dealer al 199 euro PER cilinderbank. (dus per 3 cilinders)
als je zelf een kabelset van BERU (origineel) haalt ben je 199 kwijt voor alle 6 de cilinders.
Dismodule kost net geen 200 euro bij de dealer dacht ik.
dit alles kun je voordeliger vinden op http://www.ebay.com of http://www.ebay.de
LET goed op DIS module alleen van een Vectra-B 2.5 V6 (X25XE) passend
Willem
25 december 2009 om 11:24 #17574473ik heb deze ellende ook gehad, kabels gaven het op bij 110.000km, en de dis bij 150.000km
rijdt zelf een Vectra-B 2.5 V6 van jan ’96
Willem
5 januari 2010 om 19:32 #17574474Ik heb de onderdelen vandaag thuis gekregen nieuwe bougies,bougiekabels en de dis module.
Ik dacht ik begin er alvast aan maar ik loop gelijk al op een probleem, hoe krijg ik de dis module eraf ik kan er bijna niet bij accu is al los en de twee inlaatstukken ook.
Wie kan mij helpen?5 januari 2010 om 20:46 #17574475als je de boutjes van het inlaat los haalt kan je m vanachter iets optillen en kan je er in princiepe bij, het is erg krap, zeker wanneer het een automaat betreft…
ik heb mezelf 2x opgehaalt aan die pokke peilstok van de automaatbak… (niet bij mijn eigen B V6.. dus, das een handbak..)
Willem
5 januari 2010 om 20:58 #17574476Oke dat ga ik morgen proberen. Mijn vectra heeft een schakelbak.
Het is de eerste keer dat ik zelf aan een auto sleutel dus ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Jullie horen nog van mij.wimv6 bedankt voor de snelle reactie.
5 januari 2010 om 21:01 #17574477Mocht je er niet uit komen, lezen we het wel weer..
als je voor het eerst aan een auto sleutelt weet je er ook wel een uit te kiezen zeg haha..
Willem
6 januari 2010 om 07:46 #17574478origineel gepost door wim-v6
die pokke peilstok van de automaatbak…
Willem???peilstok?? Waar zit die dan?:o:o
6 januari 2010 om 14:41 #17574479Rechts naast de inlaat…eigenlijk boven de bak.:jerry
6 januari 2010 om 18:19 #17574480tussen de accu / ABS pomp / inlaat..
verstopt onder de vele draden en slangetjes..
Willem
7 januari 2010 om 08:37 #17574481ga hem vandaag eens zoeken:D
moet deze gepeild worden met draaiende motor?7 januari 2010 om 13:07 #17574482bedankt voor de hulp wimv6 , de vectra draait weer super goed ook beter als toen ik hem kocht.:D.
Ik ben er wel even mee bezig geweest maar het is gelukkig goedgekomen.7 januari 2010 om 16:09 #17574483ik heb iets te vroeg gejuicht, mijn auto start alleen als ik wat gas geef en laat ik het gas weer los valt de moter weer uit.
Maar als je de auto start en even laat draaien op 3000 tr dan blijft hij wel gewoon mooi draaien en voorderest rijdt de auto wel super.
Er zitten nieuwe bougies+kabels+dismodule+luchtfilter slangen op.
Wat kan dit zijn?7 januari 2010 om 22:29 #17574484ik denk dat een van de inlaat thules (rubbers) niet goed zitten, komt mij bekend voor, haal de inlaat helfdjes maar weer los en bekij de rubber busjes op vervorming.
Willem
8 januari 2010 om 23:14 #17574485ik heb alle inlaat thules nagekeken en goedgemonteerd, hij draait net te weinig toeren om te blijven draaien dus heb ik de stationairschroef wat ingedraaid. Ik hoop dat dit geen kwaad kan, maar de auto draait wel mooi en rijdt zeer goed.
8 januari 2010 om 23:15 #17574486NOOIT aan de stelschroef van de gasklep draaien, daar gaat ie alleen maar rotter van lopen..
de gasklep moet VOLLEDIG dicht staan bij stationair draaien.
Willem
8 januari 2010 om 23:20 #17574487oke dan ga ik hem maar snel weer terugdraaien in de orginele stand. Ik heb alles 2 keer nagekeken maar ik kon niet vinden en toch bleef hij niet stationair draaien een ik moest ook wat gas geven bij het starten. Wat kan het dan nog zijn? Moet ik misschien nieuwe inlaat thules monteren?
Mvg danny
8 januari 2010 om 23:22 #17574488als deze dicht zijn mag dat het niet zijn.
controleer alle stekkers!!!
Weet niet uit welke omgeving je komt, kan anders wel eens komen kijken namelijk.
Willem
8 januari 2010 om 23:25 #17574489dat zou heeel fijn zijn maar ik woon helemaal onder in zeeland.
8 januari 2010 om 23:26 #17574490ja das wel een endje karren indferdaad kom uit omgeving den haag rotterdam
maarja als de Kraftstoff betaald word is het geen probleem…
Kijk er eerst maar eens goed naar, ik heb ook wel eens een stekker verwisseld, toen liep ie ook niet goed..
Willem
8 januari 2010 om 23:34 #17574491ik heb alle stekkertjes ook al nagekeken maar daar vind ook ook niets. Ik zal morgen nog eens alles nalopen.
Mocht het niet lukken en je ziet het zitten om eens langs te komen in zeeland (op mijn kosten) dan ben je van harte welkom.Gr danny
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.