Forumindex › Forums › Modellen › Manta › voor de zoveelste x dezelfde vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2009 om 18:18 #17215346
hallo mede opel liefhebbers
ik heb mijn astra cabrio te koop/ruil staan
nu belt er vandaag een man op die zijn gerestaureerde
manta b gt/e wil inruilen met bijleg van mijn zijdenu is mijn vraag vraag wat is een manta b gte uit 84 ongeveer waard?
en dan ga ik nu ff alleen uit van geen roest op de auto want hij is geloof ik niet helemaal overgespotenen wat zijn de bekende roestplekken van een manta b1 gt/e
en kwaaltjes natuurlijk…donderdag komt die man naar mij toe k ben echt heel benieuwd naar zn manta
hij was wit(:wub)
uit 84 een orginele gt/e
en een orgineel interieur met ruitjes motiefjullie zouden me echt heel erg helpen met een beetje advies
groeten gsipiloot22 december 2009 om 18:39 #17572487kijk goed naar het volgende
schermranden achter,,kriksteunen,,dorpels,,in de kofferbak onder
het reserve wiel,,chassie balken zeker waar ze voor naar boven
komen,binnen kijk of de vloer nat is,,zoja mogelijk slecht,,veerpoten
accubak a stijlen links en rechts,condens in de koplampen,,verder
de algehele staat van de auto,en mogelijk ben ik nog wat vergeten
maar dat zal zeker nog worden aangevult.
veel suc6
vgr tonsr.22 december 2009 om 18:43 #17572488:cool:heeft de beste man een foto reportage van de restauratie?. is de bodem ook netjes in kleur gespoten en wat is er allemaal aan vernieuwd? sper? ik neem aan als de auto origineel is dat er nog een 4 bak in zit. ik lees net dat het een ’84 is maar toen waren er geen B1’s meer dus dit klopt niet
22 december 2009 om 19:02 #17572489schutbord ook ff checken…
Trek de mat bij voeteneind naar je toe, voel of die mat daaronder sponzig nat is.
Indien mogelijk ook naast de beide stoelen de dorpels van binnen bekijken. Desnoods strip bij de deur los schroeven, mat ff optillen…ook gevoelige dingen.22 december 2009 om 19:12 #17572490sow dat zijn vlugge reacties!
maar een manta met een 2sleuven front is toch een b1 en 1tje met 4sleuven een b2?
het is iig een gt/e uit 84 maar is dat dan al een b2?
ik dacht dat als het een gsi was dat het dan een b2 was en een gte een b1maar er zijn nogal wat punten waar ik op moet letten met betrekking tot roest:(
en zijn er ook kwaaltjes die deze manta’s hebben motorisch of elektrisch?
en natuurlijk als ie daadwerkelijk zonder roest is wat dan ongeveer de waarde zal zijn
de manta is 25jaar oud dus er zullen zeker wel gebruikers sporen opzitten maar dat is ook niet erg als ie maar niet rot is dan ben ik al blij;)maar mijn cabrio staat voor een weggeefprijs te koop… 2000euro. zou ik daar veel op toe moeten leggen?
het is volgens mij dezelfde als deze op de wielen en verlaging na en dan een gt/e in plaats van een gsi
22 december 2009 om 19:26 #17572491je kan het sleuven verhaal ook verklaren als:
1 rij, of 2 rijen boven elkaar:
1 is B1, 2 is B2…simpel;)MAAR kijk dan ook naar de parafaan. De b1 en B2 verschillen daarin!
B1 heeft rooster in het parafaan zitten, B2 wa anders, misschien da iemand mij kan aanvullen.Hieraan kan je goed zien of het een ‘omgekatte’ B1 is. Dus origineel B2 met een ander kenteken.
Ik denk voor een goed harde originele B1, 2500, indien wat werk.
Met wat/ of veel werk, zoals de mijne 2000 denk ik???22 december 2009 om 20:22 #17572492Verschil tussen B1 en B2:
B1 heeft 2 sleuven in front, B2 4 sleuven.
B1 heeft kleine bumpers, B2 schildbumpers in koetswerkkleur.
Maar die zijn snel gewisseld…
B1 heeft aan beide zijde roosters in paravaanplaat, B2 aan één kant.
B1 heeft geribbelde deurklinken, B2 vlakke deurklinken.
B1 heeft (SR en G/TE) oliedrukmeter, B2 idiote economiemeter.
B1 heeft achtermistlamp op plaat gemonteerd,B2 op achterbumper
Het interieur heeft naargelang type en bouwjaar ook z’n verschillen,
de B2 was tot ’84 G/TE en daarna GSI.
Over de prijs: inderdaad naargelang de staat, mijn ervaring is dat een
B1 harder is dan een late B2.
Grtz.22 december 2009 om 22:00 #17572493sjow wat is dat ding mooi, dat is wel meer dan 2 duzend waard hoor
23 december 2009 om 08:56 #17572494dat is een andere sheto
23 december 2009 om 13:16 #17572495ow srry:D
24 december 2009 om 09:57 #17572496thanx voor alle reactie jongens ik heb met hem afgesproken dat ie mij rond 3 uur belt zodat we af kunnen spreken hoe laat hij bij mij is
ik laat jullie meer weten zodra ik ook meer weet25 december 2009 om 11:09 #17572497nou hij is langs geweest hij heeft mijn cabrio uitvoerig bekeken
en hij kwam aanrijden in een babyblauwe manta a uit californie dat was echt een plaatje van een auto er zat een manta b gsi exclusiv interieur in want de orginele stoelen vond ie niks
dat was echt zon mooie manta die foto’s zijn helaas slecht:(
maar goed toen zijn wij van mij uit naar de loods gereden waar zijn manta b gt/e stond in de a manta:wub er naar toe gereden
en die kerel had echt niet gelogen ik heb helaas vergeten foto’s te maken maar die manta was helemaal in showroomstaat
er zat een ruilmotor van de opel dealer in en alle punten die eerder opgenoemd waren in dit topic heb ik bekeken en hj was echt super netjes
er zat nog geen vlekje smerigheid onder de motorkap dat ding was echt als nieuw
het interieur zag eruit alsof hij het gister nieuw gekocht heeft
het was trouwens een 5bak die mantahij had helaas op de linker en rechter wielrand achter wat blaasjes roest maar verder was ie echt nieuw die auto had geen krasje of deukje gewoon echt nieuw zelfs de wielen waren nog nieuw
ik ben echt een beetje verliefd op dat ding maar nu komt t hij wou geen cent van zn prijs af doen
en daar baal ik wel van want 3250euro dan moet ik dus weer 1000euro bij leggen op mijn cabrio
en mijn astra turbo project loopt ook gewoon door en de kerstdagen en mn geldstapel is zowat op
dus nu weet ik echt niet wat ik ermee moet doen maar ik weet zeker dat er geen manta’s te koop staan die in zon goede staat zijn als deze
wat een prachtbak was t zeg!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.