Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Mijn Omega is Miskoop van mn leven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2009 om 18:04 #17215344
heb vandaag slecht nieuws gekregen,auto naar een bedrijf gebracht die dus wel verstand heeft van opel
en hij heeft verschillende dingen geconstateert,een kantelende zuiger,kleppendeksels lek als een zeef,tik in het blok zijn waarschijnlijk kapotte krukaslagers,
afsluiting van inspuiting geeft fout codes wat weer in verband staat met traction control,Transmissie geeft 2 foutcodes die hij zo 123 niet weet wat ze daadwerkelijk betekenen,eiegenlijk teveel om te laten maken,dus mijn idee was ander blok, en was in eerste instantie mn enige oplossing ,
hij kon ook aan blok komen wat 90k had gelopen en ik zou dan 3 maande garantie op blok hebben en 6 maanden op de montage maar aangezien mn ommie zoveel mankeert durf ik het niet aan omdat hij buiten het blok om nog zoveel fout meldinge aan gaf dalijk geef ik 3000 euries uit en zit ik later weer met andere gebakken peren
,dus helaas is er voor mij maar 1 optie en dat is mn grote liefde de deur te wijzen en hem weg te doen,dit doet me echt zeer en niet alleen voor wat hij me al gekost heeft het af gelopen jaar maar ook omdat ik gewoon verliefd ben om mn omega
,maar nu is het gewoon te veel,de garage waar ik ben geweest had wel een leuke corsa gsi staan waar ook alles op en aan zit komt uit 2003 en heeft 90 k gelopen dus denk dat ik een stap achter uit doet en serieus nadenkt om deze aan te schaffen,hij heeft voor se omega waarschijnlijk wel een koper voor doorstoot ofzo naar buiten land maar mischien dt hier nog mensen zijn die mischien intresse hebben om hem te kopen voor onder delen,mocht er intresse zijn dan wil ik de wagen in 1 koop van de hand doen en niet in onderdelen dus mocht er intresse voor zijn dan hoor ik het graag22 december 2009 om 19:19 #17572437shit das behoorlijk balen :thumbdown
hoop dat je volgende auto wel :thumbup is .gr ron
22 december 2009 om 21:08 #17572438Jeetje, dat is niet mis wat ik zo allemaal lees…. pfffffff…
Sterkte er mee!!!!!
22 december 2009 om 23:00 #17572439Das een best gemangelde V6 dan, deze krijg je niet gauw kapot, (er zijn mensen die het altijd lukt natuurlijk).
Das zwaar klote voor je.
Sterkte.
Willem
23 december 2009 om 02:08 #17572440bedankt voor dit topic…!
ik was van plan een Omega 3.2 te laten verschepen naar Aruba…:cry
gaat nu mooi niet door…!
wel heel rot voor je…!
ik hoop dat je met de volgende auto meer plezier beleeft…:thumbup23 december 2009 om 02:37 #17572441Shit Kev,
Dat is nogal wat zeg, daar word je ook niet vrolijk van en dan ook nog eens de kosten die je al gemaakt had.
Nee dat is niet leuk meer, en het is net wat je zegt het houdt een keer op.
Maar een corsa….. dat is wel een hele grote stap terug, en daar kan jij je benen niet in kwijt man!Ik hoor het wel hoe het verder gaat, succes en ja ik vind het heel erg jammer voor je was toch een mooie b2 toch?
enne….. die rollo kunnen we nog iets regelen ?gr,
Aart23 december 2009 om 08:56 #17572442wat moet je nog voor je Omega hebben??
Welk type motor en km heeft ie??
Mss nog wat foto’s??23 december 2009 om 08:59 #17572443Al aan een second opinion gedacht?
23 december 2009 om 09:03 #17572444origineel gepost door monzaruba
bedankt voor dit topic…!ik was van plan een Omega 3.2 te laten verschepen naar Aruba…:cry
gaat nu mooi niet door…!
wel heel rot voor je…!
ik hoop dat je met de volgende auto meer plezier beleeft…:thumbupBeetje kort de bocht, vindt je niet.
Omdat iemand veel narigheid met een V6 heeft is het gelijk allemaal niks..Vreemde beredenatie, maar goed.
De v6-en zijn best goede motoren, alleen ze hebben wel wat extra aandacht nodig aan bijv. tijdig onderhoud, en netjes warm rijden. Ze kunnen echt wel wat hebben, neemt niet weg dat sommige types wat sensorgevoelig kunnen zijn, en afdichtings gevoelig. Nogmaals, (tijdig) onderhoud en omgang zijn sleutel factoren in deze. En ja, als iets gebruikt koopt, dan is het toch afwachten. Al heeft het 1, 2, 8, 10 of 12 cilinders.
En anders moet je altijd nieuw kopen, heb je evt. garantie, en ligt het volledig bij jezelf allemaal.
23 december 2009 om 10:00 #17572445zo kan ik er 1 die presteerde zijn motor van zijn nieuwe
mercedes in 6 weken tijd los te blazen dus slopers kom
je overal tegen,en als jij dan pech krijg jij hem in je maag
gespitst.
vgr tonsr.23 december 2009 om 10:35 #17572446origineel gepost door monzaruba
bedankt voor dit topic…!ik was van plan een Omega 3.2 te laten verschepen naar Aruba…:cry
gaat nu mooi niet door…!
wel heel rot voor je…!
ik hoop dat je met de volgende auto meer plezier beleeft…:thumbupNou sorry dat ik het zeg maar dit is wel de d*mste redenatie die ik hier ben tegengekomen….
23 december 2009 om 11:01 #17572447Het gaat om een 2.5 begrijp ik uit dit topic?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105814
Je hebt er dus al langer problemen mee (mei 2009). Is die koprevisie niet goed gegaan?
23 december 2009 om 12:49 #17572448origineel gepost door monzaruba
bedankt voor dit topic…!ik was van plan een Omega 3.2 te laten verschepen naar Aruba…:cry
gaat nu mooi niet door…!
wel heel rot voor je…!
ik hoop dat je met de volgende auto meer plezier beleeft…:thumbupZeker met de 3.2 motor is niks mis hoor…
Deze V6en zijn erg sterke motoren, maar goed soms treffen ze een nog lompere boer, die m dus wel kapot krijgt.
nu heeft Nitrofreak een getroffen die van zo’n Lompe boer geweest is, en nu zijn volgens jouw alle V6en bagger.
ik rijd zelf al 5 jaar met een groot plezier met en Opel Vectra 2.5 V6 deze heeft nu 195.000km gedraait, en draait beter als nieuw..
tis maar net hoe lief je er voor bent.
Willem
23 december 2009 om 15:01 #17572449misschien wel een beetje “kort door de bocht” :thumbdown van mij…
maar dit is al de tweede Omega in korte tijd, waarvan ik hier lees dat ie probleem op probleem oplevert…:cry
ik rij Monza (zondags) en Senator 24V als daily drive…zonder noemenswaardige problemen…
nu was ik bezig met een wat ‘nieuwere’ auto…en leek de Omega 3.2 van 2001 mij een goede opvolger…temeer omdat er (waarschijnlijk) onderdelen van de Catera besteld kunnen worden bij de GM dealer op het eiland…
maar nu lees ik hier van storing na storing…en dat trekt mij toch niet zo…:thumbdown
natuurlijk weet ik wel dat alleen de storingen op het forum komen…maar ik vind het nogal wat (jammergenoeg)ik hoop echt dat iedereen die Omega rijdt, dat met veel plezier doet :thumbup
het is tenslotte een hele mooie auto…:wors23 december 2009 om 15:32 #17572450Gewoon importeren, zo kwaad zijn ze niet…
je kan dan beter wel voor een 2.5 / 3.0 gaan als voor een 2.6 / 3.2, aangezien de brandstof kwaliteit niet erg best is op de NL eilanden.
ik heb overigens een aantal Chevrolet’s Vectra-C Sedan 3.2 V6 vanaf de antillen binnen gehad, welke 1.5jaar probleemloos hebben gereden daar voor ze hierheen kwamen..
Misschien een alternatief??
Willem
23 december 2009 om 15:54 #17572451bedankt Willem…:thumbup
zo’n Vectra Chevy zou een alternatief kunnen zijn…maar die zijn hier al genoeg….de charme en de hobby is een auto te rijden hier, die hier niet is verkocht…:thumbup
bedenk wel, dat als ik een auto koop voor 10.000 euro, er nog een keer dat bedrag bijkomt voor ie bij mij voor de deur staat…
dat is voor de hobby…de benzine is hier idd. van zeer slechte kwaliteit…:thumbdown
zo vervang ik iedere 3 maanden het brandstoffilter…en om de tankbeurt doe ik injector cleaner door de brandstof…:thumbup
om problemen te voorkomen…:hmmz23 december 2009 om 16:07 #17572452kan je daar geen octaan verhogers krijgen.
brandstoffen daar zitten meestal rond de 88 a 91 octaan ipv van de 95 a 98 hier…
Ik had bij mijn Astra-F een Octaan stekker voor 87 octaan.
Deze astra had 3 jaar in zuid amerika rond getuft.Willem
23 december 2009 om 18:51 #17572453je kan hier wel octaan verhogers (boost) krijgen…
maar die heb ik nog maar 1 keer gebruikt…
de oliemaatschappij heeft mij verzekerd dat op Aruba het octaan getal 95 is…23 december 2009 om 19:14 #17572454second opinion is helaas echt niet nodig,deze man weet echt wel waar die het over heeft,de kop is er alleen afgeweest om hem te vlakken en kleppen gepolijst toen liep hij weer,lees v6 op 5 poten na grote beurt voor de gene die het niet hebben gelezen,eigenlijk sinds ik de auto heb ,had ik al problemen en na 1 jaar aan te tobbe sluit ik het hoofdstuk af:-( en denk ook niet dat het die corsa gsi 1,8 16v gaat worde, is opzich een leuk autootje maar idd geen omega,denk dat ik rustig opzioek ga naar een andere omega maar v6 is helaas een beetje te duur voor mij in onderhoud heb ik onder vonde,dus zal het een 2,2 v4 worden,dus sorry aart maar de rollo houd ik nog even zelf tot dat ik mischien wel een ommie koop waar hij in zit,dan ben jij de man die ik bel:-)ook de velgen die ik heb wil ik graag onder de nieuwe omega zetten als ze er nog niet onder zitte .zal ff pics posten een deze dagen voor de gene die er intresse in hebben ,
23 december 2009 om 19:14 #17572455maar nu weer terug “on topic”…:thumbup
het blijft natuurlijk een enorme teleurstelling voor ‘Nitrofreak’ om op deze manier afscheid te nemen van een mooie auto…jammer…!:thumbdown:thumbdown:thumbdown
24 december 2009 om 00:24 #175724562.2 V4, ben je de eerste die er een heeft, wil ik mee maken!!
2.2 16V 4 in-lijn
V6 hoeft helemaal niet duur te zijn, alleen je hebt een &$!&#^exemplaar getroffen.
Ik rijdt al 5 jaar Opel V6, en heb vrij weinig eraan gehad kwa grote kosten.
Willem
24 december 2009 om 01:09 #17572457Ik moest toch weer even lachen hoor Willem, een hel scherpe opmerking met je “V 4” LOL.:jerry:jerry
Kevin dat begrijp ik als je verder gaat zoeken wil je uiteraard de “extra” onderdelen bewaren om je “andere”omega op te knappen.:thumbup
Je weet hoe een 2.2 rijdt , maar besef wel dat dit nog lang geen V6 is!
Je bent nu een V6 gewend en dan is de stap naar een 2,2 best wel een stapje terug.(en dat merk je echt vooral bij een beetje doortrekken) maar bij een gewoon rustige rijstijl is het een heerlijke auto.
Kevin, zoek rustig verder en probeer het hier en daar ook eens op diverse ander Omega fora.;)Succes met je zoektocht naar een andere liefde, en dan maar hopen dat je een geliefde krjgt die niet afgerost is .:cry
gr,
Aart24 december 2009 om 09:28 #17572458ben idd rustig opzoek naar wat anders en idd willem ik denk dat ik gewoon vette pech heb gehad qua kosten aan mn ommie,heb mn oog laten vallen op een mv6 en op een vectra uit 2003 3,2 v6 dus ik ga vandaag ff langs bij eentje en denk dat ik de ander ook bel voor afspraak,maar de vectra komt bij de vriesde vandaan die mn ommie ook heeft bekeken,en de mv6 bij een bedrijf wat ik niet ken,en moet zeggen dat ik helaas erg argwanend ben nu naar bedrijven die ik niet ken,en ik als de dood ben weer zo`n probleem geval koop:-( ik wil de wagen eerst 1 dag hebben voor testen voordat ik iets koop,ik hou jullie op de hoogte van mn keuzen
groet kevin24 december 2009 om 09:32 #17572459Tja, Je zou eigenlijk iemand mee moeten kunnen nemen welke echt verstand van deze auto’s en motorblokken heeft.
Ik weet niet in welke buurt je zit.
Willem
24 december 2009 om 11:47 #17572460Kevin,
Een mv6 is qua comfort een veel betere wagen als een vectra (oke ieder zijn keuze, voordat ik hier weer overvallen wordt) dus kijk even goed in het rond.Kan je geen deal maken met die garage waar je geweest ben en die al die puinzooi aan jouw auto ontdekte?
Met deal bedoel ik bij hem de auto na laten kijken als je er ééntje op het oog heb.
(zal ook wel weer wat kosten).suces,
Aart -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.