Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › turbo timer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2009 om 10:12 #17215216
wie gebruikt welke turbo timer?
en waar te krijgen voor welke prijs.19 december 2009 om 16:16 #17570437ik heb hem bij http://www.Chargertech.nl vandaan.
Is nog niet ingebouwd ivm de kou.
wel heb ik hem zelf mat zwart gespoten!
Martijn
Zafira a OPC
20 december 2009 om 10:12 #17570438Leuk gadget die turbo-timer , maar heeft jou Z20Let geen extra electrisch waterpompje die het koelwater nadat je de motor afzet het water nog enige minuut(en) rondpompt om de turbo na te koelen?
Dan lijkt het mij een beetje “overkill” , hoewel het zal wel geen kwaad kunnen als extra bescherming.
Gr Marcel20 december 2009 om 12:50 #17570439huh hebben alle let blokken dat???
of alleen die van de zafira opc???
20 december 2009 om 13:05 #17570440zegt me helemaal niets……….. Wie o wie?
20 december 2009 om 13:38 #17570441ik rij zelf met een c20let.
dus bij mij voor zeker niet20 december 2009 om 15:36 #17570442Ik heb volgens mij dezelfde als van de foto, maar dan nog zilver.
Werkt opzich prima, lekker simpel.
Niet zo uitgebruid als die van greddy en hks enzo.21 december 2009 om 08:45 #17570443hoorde dat je ze ook in combi met een alarm kan krijgen
16 januari 2010 om 20:18 #17570444ik wil denk ik voor deze gaan.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350292577634&ssPageName=STRK:MEWAX:ITiemand ervaring met deze?
16 januari 2010 om 20:21 #17570445origineel gepost door jason
ik rij zelf met een c20let.
dus bij mij voor zeker nietAlleen Z20Let (mijn OPC) dus ik denk ook wel voor de Za4ra.
16 januari 2010 om 20:59 #17570446misschien zit ik er naast hoor.
maar is het niet beter als de olie ook rond blijft pompen?17 januari 2010 om 14:17 #17570447dat is mij ook geleerd op school, de turbo draait vooral na een beetje trappen al snel 100.000 tot 120.000 rpm.
daarom moet je hem ff uit laten draaien, zodat de turbo daalt in toren voor je het blok uitschakelt en de oliedruk van de lagers wegvalt.
en als het laatste restje olie in een hete turbo blijft staan lijkt mij ook niet al te best.17 januari 2010 om 18:22 #17570448Het enige waar ik op dat gebied van gehoord heb is een “accu-sump” een soort opslagbuffer van motorolie wat nadat je de motor uitschakeld terug loopt (geleidelijk) en zo nog enige tijd het lager van olie voorziet.(je hoort er alleen niet zoveel meer over,er waren toch ook hierbij storingen ontstaan met motorschades tot gevolg)
Vandaar de electrische waterpomp die het lager ook nakoelt en zo de olie ook geen kans geeft vast te koeken.
Het is idd een goed idee je motor zowel voor als erna een zware belasting niet onmiddelijk uit te zetten ivm dat soort schades. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.