Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Motor ombouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2009 om 00:05 #17215149
Mijn calibra is vd week kapot gelopen..
Nu ben ik van plan denk ik om van een 8v een 16v blok erin te zetten nu is mijn vraag of ik ook wat aan moet passen en zoja wat moet ik dan aanpassen??Gr patrick
17 december 2009 om 10:20 #17569436Let vooral op de oliekoeler.
17 december 2009 om 10:33 #17569437Niks, gewoon erin hangen… ;) Oliekoeler hoeft niet persee.
17 december 2009 om 16:59 #17569438Die hangen ze er bij opel zeker voor niks in .:hmmz
Greetssssssssssss Wil17 december 2009 om 22:59 #17569439Inderdaad, die hangt er voor niks….
totdat je goed lang gaat vlammen en je op een gegeven moment met een stel weggeschraapte drijftang lagers in je hand staat omdat er geen oliedruk meer is..
dit zal niet zomaar gebeuren, maar is wel de kans dat het gebeurt, zeker als je effe bij de oosterburen gaat vlammen…
Willem
18 december 2009 om 09:14 #17569440– motorblok met bijbehorende kabelboom/ecu
– remmerij (dacht dat deze anders is voor een 16V, dikkere schijven)24 december 2009 om 16:32 #17569441op de autocross rijden er zoveel zonder oliekoeler, en die gaan ook niet kapot.
rijd zelf alweer 3 jaar rond zonder oliekoeler, en ik rijd ook niet rustig.groeten.
24 december 2009 om 20:37 #17569442zat op mijn calibra ook geen oliekoeler en die zat toch ook op 180pk,en nooit problemen gehad
24 december 2009 om 23:26 #17569443Gelukkig geeft Opel Voor jan met de korte achternaam geld uit om een oliekoeler inclusief thermosstaathuis en thermosstaat te plaatsen op Opels met de C20XE en C20LET motor..
dat doen ze voor de lol denk ik…
Willem
25 december 2009 om 01:20 #17569444ja ik moet ook zeggen zie het nut er niet van die oliekoeler.
heb een b corsa c20xe gehad,oliedrukproblemen,olie te warm enzv
Dacht zet er een oliekoeler tussen,nou scheelde werkelijk geen klote!!!!Dus ik monteer hem ook niet meer………
Bij mijn cabrio geen oliedrukproblemen maar met of zonder oliekoeler tempratuur op tempratuurmeter veranderde niets,en op een raid meter….25 december 2009 om 11:49 #17569445dan zal de thermosstaat niet goed geweest zijn van de oliekoeler ring..
Willem
25 december 2009 om 12:22 #17569446origineel gepost door Powercorsa
– motorblok met bijbehorende kabelboom/ecu
– remmerij (dacht dat deze anders is voor een 16V, dikkere schijven)remmerij is precies hetzelfde.
25 december 2009 om 14:02 #17569447origineel gepost door wim-v6
dan zal de thermosstaat niet goed geweest zijn van de oliekoeler ring..Willem
Onmogelijk,ook hier hebben wij aan gedacht twee x vervangen,maakte geen verschil helaas.
25 december 2009 om 14:43 #17569448Toch maakt een oliekoeler wel degelijk verschil. Ik zou hem iig zeker monteren op een XE of LET. Zelfs op een opgevoerde NE.
25 december 2009 om 15:42 #17569449ik hoef er in ieder geval niet meer op.
heeft bij mijn motoren nog nooit verschil gemaakt.
en nu allemaal aan het kerst diner beginnen haha:wors:wors:wors:wors25 december 2009 om 16:25 #17569450origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door wim-v6
dan zal de thermosstaat niet goed geweest zijn van de oliekoeler ring..Willem
Onmogelijk,ook hier hebben wij aan gedacht twee x vervangen,maakte geen verschil helaas.
Niks is onmogenlijk.
ik heb met eigen ogen meegemaakt wat er gebeurt met onvoldoende olie koeling, een van de kapot gelopen zuigers staat nog in mijn combo als opberg vakje.
Te weinig oliedruk door te hoge snelheid..
olie koeler is alleen niet nodig als je niet handig ben met de inbouw ervan, en je af en toe een ander blokkie kan en wil permiteren….
ik blijf erbij dat deze er niet voor jan l*l op zit.
kijk in NL en op de korte ban zal je m niet nodig hebben, maar bij duitsland krossen, kan je m er maar beter op hebben..
Willem
26 december 2009 om 20:33 #17569451maar ik rij ook geen 220 met zo’n blokkie:hmmz
dus niet nodig:D:D:D:D26 december 2009 om 20:54 #17569452220maar?? :hmmz
haha…
27 december 2009 om 21:08 #17569453Ik rij op mijn E-kadett ook zonder oliekoeler… heb nooit problemen gehad tot nog toe.
Echter deel ik wel de mening van Willem, dat ze hem echt niet voor niets monteren. Het altijd netter om het zo te doen zoals de fabriek het bedacht heeft.:)
28 december 2009 om 11:04 #17569454AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dus kort samengevat.
Als je gaat inbouwen dan heb je de keus, Het hoeft niet.
Sommige zijn er zelfs op tegen.Maar bedenk je wel dat zo een ding klauwen met geld kost.
En dat ze bij opel het liefst plastic gebruiken als ze er mee weg kunnen omdat dat goedkoper en makkelijker is als metaal.Als het niet nodig was, dan ging zo iets er dus zeker niet in.
Tuurlijk zal het een apparaat zijn wat niet veel brengt aan je rijplezier.
Maar zie het maar als een verzekering.
Je hebt hem nooit nodig.Toch komt er die ene dag.
en dan baal je of rij je gewoon lekker door!29 december 2009 om 15:27 #17569455Ik heb een opgevoerde NE en bij normaal gebruik niks aan de hand ,
Maar van de zomer wedsrijdje met een Cooper S gedaan moest hem laten gaan omdat mijn olie temperatuur naar de 140 graden ging dus er komt bij mij wel zeker een oliekoeler op.
Greetssssssssssss Wil29 december 2009 om 15:47 #17569456Ik had in mijn corsa b XE de oliekoeler ook weggelaten. Heb regelmatig in duitsland de top gehaald en 1 keer in nl op de A18 geheel afgereden op topsnelheid (r32 bijhouden) dat is toch wel 20km zonder de dat olietemp te hoog werd…
Denk als je ritten van 100km maakt dat je dan pas nodig hebt…..
29 december 2009 om 18:01 #17569457hmmmm ik zou ook gewoon voor de oliekoeler gaan….
Zoals ik ook lees de mensen die er tegen zijn hadden een c20xe/let in een corsa b, wat weegt dat nou
we hebben het hier over een calibra toch wel meer gewicht wat het moet meesleuren
zekere voor het onzekere gewoon doen die oliekoeler zowieso niets voor niets zitten ze erop he :P29 december 2009 om 18:09 #17569458oliekoeler is leuk, heb m er ook op, maar dat ding doet geen fuck zolang je met verkeerde olie zit te kloten.
zelf gezien op de temp meter:
(astra F c20xe met chip en oliekoeler)10w40 Vulvaline voor motoren over een ton.. bij stampen ging de temp naar 140 graden.
10w60 Castrol Edge.. bij stampen zakte de temp zelfs 10 graden.30 december 2009 om 18:39 #17569459ik heb zo’n motor in de manta gebouwd.. gewoon met olie koeler.. zit er toch niet voor niks aan… en geloof het of niet… hij doet het nog steeds…
:wors:wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.