Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › abs lampje doorlussen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2009 om 09:11 #17215111
Misschien kan je je beter afvragen waarom je abs-lampje brand ?!
16 december 2009 om 09:15 #17569065origineel gepost door speaker
Misschien kan je je beter afvragen waarom je abs-lampje brand ?!
dat weet ik wel,dat was niet de vraag
16 december 2009 om 09:22 #17569066oke, unit er uit halen, beide lampjes er uit halen draadjes aan de oliedruk-lamp solderen en daarna aan de abs lamp. dan lampje oliedruk weer op zijn plek draaien en abs lampje ff tape-je er om zodat ie geen kontakt maakt en dan voor zijn originele gat vastplakken.
zo goed?:thumbdown16 december 2009 om 09:48 #17569067Schijnbaar wel ! Meteen aan het solderen geslagen :P:wors
16 december 2009 om 10:08 #17569068tja laten we zeggen. . . het is “een oplossing” :hmmz
Maar waarom brand het lampje dan?
En wat voor ABS heb je?16 december 2009 om 10:19 #17569069HE BAS
hij heeft GEEN abs maar een ANKER .
heb jij in je Vectra dat symbooltje niet in je daschbord heb je zeker het oude model ik wel enn 17 inch laatste snufje ,dat heeft zelfs Peter nog niet :P
Bert Vectra x16xel 98 nieuwste type
16 december 2009 om 10:29 #17569070origineel gepost door Famempeters
HE BAShij heeft GEEN abs maar een ANKER .
heb jij in je Vectra dat symbooltje niet in je daschbord heb je zeker het oude model ik wel enn 17 inch laatste snufje ,dat heeft zelfs Peter nog niet :P
Bert Vectra x16xel 98 nieuwste type
je moes is weten wat voor symbolen d’r op mijn flitsende boardcomputer komen ;)
16 december 2009 om 10:39 #17569071Hebbe gij dus toch het nieuwe type ?????
ik heb mijn brandstof niveau door gelust met mijn koel water niveau gaat goed hoor ????:sleeping
wat een gekkig heid , ik zeg los probleem op :o
16 december 2009 om 10:51 #17569072origineel gepost door Famempeters
Hebbe gij dus toch het nieuwe type ?????ik heb mijn brandstof niveau door gelust met mijn koel water niveau gaat goed hoor ????:sleeping
wat een gekkig heid , ik zeg los probleem op :o
dat is ook mijn mening . . . maar dat moet ieder voor zichzelf weten.
Het gaat wel ten koste van je veiligheid.
16 december 2009 om 11:40 #17569073origineel gepost door sw_reijnders
tja laten we zeggen. . . het is “een oplossing” :hmmzabs ring kapot
Maar waarom brand het lampje dan?
En wat voor ABS heb je?16 december 2009 om 11:43 #17569074ik wou hem op de oliedruksensor zetten,maar hoe sluit ik dit aan op de abs pomp
16 december 2009 om 11:53 #17569075denk dat je niet onder je motorkap moet zoeken, maar achter je dashboard
16 december 2009 om 12:20 #17569076Ik heb net toch de oplossing gegeven ???:hmmz
16 december 2009 om 15:11 #17569077origineel gepost door speaker
Ik heb net toch de oplossing gegeven ???:hmmzvia de motorkap lijkt mij veel makkelijker,ik moet alleen
het goede draadje van de abs unit hebben,dit sluit je aan
op de oliedruk schakelaar,nu gaat het abs lampje dus uit samen met het oliedruklampje.
de lampjes zijn allebei op de min geschakeld,moet dus werkenal eens gebrobeerd de unit uit het dashbord te halen?
16 december 2009 om 15:21 #17569078Gewoon oplossen dat probleem ipv verhullen!
Maar je wil hem zeker snel verkopen? Gezien je al weet waar het aan ligt maar toch liever troep maakt achter het dashboard..??? :P
Het typische en heel makkelijke truucje is batterycheck lampje doorlussen achter je dashboard.
Daarom maak ik tijdens een proefrit altijd een noodstop om de abs te testen.
Dus iedereen die binnenkort een vectra gaat proefrijden! :D ABS TESTEN!!!16 december 2009 om 15:34 #17569079origineel gepost door wwij
al eens gebrobeerd de unit uit het dashbord te halen?
Ja , een keer of 30 pas. :angel
Inmiddels een pro in led-plaatsing !!
En de unit loshalen is een werkje van 15 minuten ! Je bent nu al een dag bezig met vragen hoe je het via de motorruimte kan doen ! :P:thumbup16 december 2009 om 15:43 #17569080origineel gepost door speaker
origineel gepost door wwij
al eens gebrobeerd de unit uit het dashbord te halen?
Ja , een keer of 30 pas. :angel
Inmiddels een pro in led-plaatsing !!
En de unit loshalen is een werkje van 15 minuten ! Je bent nu al een dag bezig met vragen hoe je het via de motorruimte kan doen ! :P:thumbupuuuuh ja . . . ik ook :) . . . vrij recent nog :)
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116542
maar je kan natuurlijk ook heel de kabelboom van de ABS computer uit gaan pluizen . . . :jerry
16 december 2009 om 17:28 #17569081origineel gepost door kaneelschep
Gewoon oplossen dat probleem ipv verhullen!
Maar je wil hem zeker snel verkopen? Gezien je al weet waar het aan ligt maar toch liever troep maakt achter het dashboard..??? :P
Het typische en heel makkelijke truucje is batterycheck lampje doorlussen achter je dashboard.
Daarom maak ik tijdens een proefrit altijd een noodstop om de abs te testen.
Dus iedereen die binnenkort een vectra gaat proefrijden! :D ABS TESTEN!!!tsja of trek de motorkap open en check de kabelboom ff voor kroonsteentjes
je^&*s wat een vraag ook weer … repareer dat ding gewoon of ruil hem zo in want wat je nu doet is echt niet handig/normaal/netjes :agent
16 december 2009 om 17:33 #17569082origineel gepost door sjouke
origineel gepost door kaneelschep
Gewoon oplossen dat probleem ipv verhullen!
Maar je wil hem zeker snel verkopen? Gezien je al weet waar het aan ligt maar toch liever troep maakt achter het dashboard..??? :P
Het typische en heel makkelijke truucje is batterycheck lampje doorlussen achter je dashboard.
Daarom maak ik tijdens een proefrit altijd een noodstop om de abs te testen.
Dus iedereen die binnenkort een vectra gaat proefrijden! :D ABS TESTEN!!!tsja of trek de motorkap open en check de kabelboom ff voor kroonsteentjes
je^&*s wat een vraag ook weer … repareer dat ding gewoon of ruil hem zo in want wat je nu doet is echt niet handig/normaal/netjes :agent
Hij doet dit helemaal niet om te verkopen, want hij vermeldt gewoon in de eerste post dat het voor de APK is. Dan moet namelijk het lampje uit gaan.
16 december 2009 om 17:39 #17569083dan nog … repareer het geval gewoon … die APK zit wel een beetje speling in (qua tijd) en zoals al eerder vermeldt het is voor je EIGEN veiligheid :sleeping
16 december 2009 om 17:39 #17569084Mn mercedes had ook geen abs bij aankoop. Maar check lampje ging wel mooi uit.. :D
Bleek er gewoon een zekering stuk te zijn die daarmee samenhangt.. Scheen een typisch dingetje te zijn bij die autos, maar de verkoper had ipv dat helemaal dat lampje doorgelust om het te ‘maken’….
Kneusen… :fy1 Vandaar mijn enigzins onaardige reaktie… ;)16 december 2009 om 17:43 #17569085origineel gepost door sjouke
dan nog … repareer het geval gewoon … die APK zit wel een beetje speling in (qua tijd) en zoals al eerder vermeldt het is voor je EIGEN veiligheid :sleepingklopt . . . maar dat is zijn EIGEN verantwoordelijkheid :angel
hij vraagt aan ons advies, dat geven wij . . . en als hij het toch anders wil . . . mag hij het van mij proberen . . . toch?
Ik geloof dat verder iedereen wel dezelfde mening heeft.
17 december 2009 om 22:46 #17569086Een Beetje Bijdehand komt er wel achter bij de Verkoop.
Daar het lampje hoort uit te gaan na kort gebrand te hebben op contact, en dat doet ie niet meer.
mijn APK keurmeester zij ook tijdens Controle ABS lampje, ALLEEN conatct aan, als het lampje nu niet uitgaat, dan is er een storing.
als het lampje blijft branden tot de motor loopt is er aan geknoeid.
er zijn maar een handvol auto’s waarbij de ABS lamp pas uitgaat met starten.
en die wist ie uit zijn kop.
als hij twijfelde teste hij de werking van de ABS!!
dus niet elke keumeester is gek natuurlijk, hij zegt wil geen gezeur hebben, moet gewoon werken.
Het is een VEILIGHEIDS systeem, wel zo prettig als het werkt…
Als bij een ongeluk van ernstiger aard blijkt dat er gerommld is met de ABS kan dat gevolgen hebben voor de Schuldvraag.
Willem
17 december 2009 om 23:06 #17569087Ik denk niet dat het iets met veiligheid te maken heeft…
Ik denk dat de wagen is verkocht, en dat er een verse APK moet worden geleverd :sleeping
17 december 2009 om 23:15 #17569088Daar ben ik ongeveer van overtuigd!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.