Forumindex › Forums › Modellen › Manta › bekleding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2009 om 22:08 #17215102
weer even een dom vraagje van mijking:
is die bekleding onder de motorkap die langs het kachelhuis en remmerij loopt nog nieuw te krijgen?
bij eerste projecten verpruts je altyd wel een paar dingen he:jerry
15 december 2009 om 22:22 #17568972nee dat word speuren
15 december 2009 om 22:22 #17568973of weg laten zoals de meeste het doen omdat het niet te vinden is :cry
16 december 2009 om 06:25 #17568974Tis wel te vinden;) Heb nu 2 nieuwe stukken gevonden.. Nu nog het 3deel..:angel
16 december 2009 om 07:43 #17568975shit:o
zulke dingen gebeuren altyd bij je eerste project he…
kan je het niet met iets moois bekleden o.i.d. ik moest eronder lassen dit is wel heel netjes maar dat zie je altyd wel weer dus?
16 december 2009 om 08:32 #17568976Ik ken het Babyblue:P
Wilde de skirts van de GT/e loshalen, alle schroeven los, beetje wrikken voor de plugjes, krak, scheurtje in de skirt:fy1Succes met je zoektocht, ik haal het er straks af:P
16 december 2009 om 08:41 #17568977origineel gepost door Pastra
Ik ken het Babyblue:P
Wilde de skirts van de GT/e loshalen, alle schroeven los, beetje wrikken voor de plugjes, krak, scheurtje in de skirt:fy1Succes met je zoektocht, ik haal het er straks af:P
ik heb het nog wwel liggen alleen kheb stukken kapot getrokken maar als ik meerdere goede stukken vindvan andere a’tjes dan kit ik het weer vast en is het altyd beter dan kaal
ohja zijn wel meer dingen fout gegaan bij mij hoor haha
*deuk in de deur door een hamer te laten vallen…
*voorscherm zat nog vast met 1 bout wist ik niet maar gelukkig was deze al verrot
*achterklep heeft mn vader laten vallen dus ook een deuk
*laswerk wat niet wil dus allemaal gaten branden (Ik heb nog nooit gelast)
*raamrubbers kapot getrokken (waren gelukkig al uitgedroogd en had nieuwe liggen)
maar als je doorzet kom je er wel:D
en sucses met je spoiler:thumbup
16 december 2009 om 09:25 #17568978Het is voor mij ook mijn eerste echte ‘renovatie’ voorscherm zat binnen bij met 2 bouten vast:P…rukken en trekken aan da scherm:p toch maar even checken…Dat zijn dingen waar ik als oldtimerbroekie van leer…
Zal wel effe een topic starten op korte termijn, voor alle vragen en problemen:jerry en :kewlpics uiteraard
16 december 2009 om 09:44 #17568979origineel gepost door Pastra
Het is voor mij ook mijn eerste echte ‘renovatie’ voorscherm zat binnen bij met 2 bouten vast:P…rukken en trekken aan da scherm:p toch maar even checken…Dat zijn dingen waar ik als oldtimerbroekie van leer…Zal wel effe een topic starten op korte termijn, voor alle vragen en problemen:jerry en :kewlpics uiteraard
gelukkig hahahaha ben ik niet de enigste die zo dom is:jerry ik deed precies hetselfde met het voorscherm:D
16 december 2009 om 12:36 #17568980origineel gepost door babyblue
shit:ozulke dingen gebeuren altyd bij je eerste project he…
kan je het niet met iets moois bekleden o.i.d. ik moest eronder lassen dit is wel heel netjes maar dat zie je altyd wel weer dus?
Alles is netjes te maken met NIET al te veel plamuur. Laat eens een foto zien van je schutboard;)
Neem aan dat je de manta origineel resaureert?
16 december 2009 om 14:13 #17568981plamuur:wtf Moet dat??
Probeer zelf zo veel mogelijk uit te deuken, of in te lassen.
Plamuur zal ik niet zo 1 2 3 pakken, terwijl het 3 jaar aan tijd zal schelen:jerry16 december 2009 om 15:01 #17568982origineel gepost door Pastra
plamuur:wtf Moet dat??Probeer zelf zo veel mogelijk uit te deuken, of in te lassen.
Plamuur zal ik niet zo 1 2 3 pakken, terwijl het 3 jaar aan tijd zal schelen:jerryLigt er natuurlijk aan hoe je last etc. Zoals als je zelf al zegt zo veel mogelijk, dus neem aan dat je zegt dat er altijd iets van te zien blijft.
Aangezien babyblue geen ervaren lasser is zal er (om het echt netjes te maken) plamuur gebruikt moeten worden. Er zijn weinig restaureurs die zonder plamuur werken.Bij plamuur denk ik ook aan zeer weinig gebruik <1mm
Dit net om de oneffenheden te laten verdwijnen. Niet plamuur wat cm dik is die eraf klapt..Bij onderstaande foto (schutboard bijrijders kant) zal er plamuur gebruikt moeten worden om echt alles netjes te maken;) Aldus mijn mening
16 december 2009 om 15:08 #17568983origineel gepost door babyblue
origineel gepost door Pastra
Ik ken het Babyblue:P
Wilde de skirts van de GT/e loshalen, alle schroeven los, beetje wrikken voor de plugjes, krak, scheurtje in de skirt:fy1Succes met je zoektocht, ik haal het er straks af:P
ik heb het nog wwel liggen alleen kheb stukken kapot getrokken maar als ik meerdere goede stukken vindvan andere a’tjes dan kit ik het weer vast en is het altyd beter dan kaal
ohja zijn wel meer dingen fout gegaan bij mij hoor haha
*deuk in de deur door een hamer te laten vallen…
*voorscherm zat nog vast met 1 bout wist ik niet maar gelukkig was deze al verrot
*achterklep heeft mn vader laten vallen dus ook een deuk
*laswerk wat niet wil dus allemaal gaten branden (Ik heb nog nooit gelast)
*raamrubbers kapot getrokken (waren gelukkig al uitgedroogd en had nieuwe liggen)
maar als je doorzet kom je er wel:D
en sucses met je spoiler:thumbup
Dit ken ik ook;)
M’n moeder: houten trap op achterscherm laten donderen –> deuk met lakschade wat betekend gehele auto over spuiten:mad:
M’n broertje: Kist met geluidsapperatuur tegen achterzijde aan –> Lak schade:thumbdown
En zo zijn er nog enkele onverklaarbare beschadegingen aan de Manta, die ik niet kan plaatsen…:(16 december 2009 om 15:42 #17568984origineel gepost door babyblue
origineel gepost door Pastra
Ik ken het Babyblue:P
Wilde de skirts van de GT/e loshalen, alle schroeven los, beetje wrikken voor de plugjes, krak, scheurtje in de skirt:fy1Succes met je zoektocht, ik haal het er straks af:P
ik heb het nog wwel liggen alleen kheb stukken kapot getrokken maar als ik meerdere goede stukken vindvan andere a’tjes dan kit ik het weer vast en is het altyd beter dan kaal
ohja zijn wel meer dingen fout gegaan bij mij hoor haha
*deuk in de deur door een hamer te laten vallen…
*voorscherm zat nog vast met 1 bout wist ik niet maar gelukkig was deze al verrot
*achterklep heeft mn vader laten vallen dus ook een deuk
*laswerk wat niet wil dus allemaal gaten branden (Ik heb nog nooit gelast)
*raamrubbers kapot getrokken (waren gelukkig al uitgedroogd en had nieuwe liggen)
maar als je doorzet kom je er wel:D
en sucses met je spoiler:thumbup
Gewoon spuiten en goed tectyleren.
neem aan dat hij binnenstaat.
Onze Witte A is bijna 20 jaar geleden gespoten en voledig gerestaureerd en dus de kap volledig gesopten en getectyleert en na die tijd staat hij nog dik in de tectyl en mankeert hem niks.mvg Kacper
16 december 2009 om 17:14 #17568985*laswerk wat niet wil dus allemaal gaten branden (Ik heb nog nooit gelast)
Wilde hier nog effe op terug kome nwat je zei babybleu. Waarom ga je niet eerst twee plaatjes pakken en zo de afstelling instelling door steeds te proberen hoger en lager te zetten maar zo te horen staat je apparaat gewoon veelste hoog ;)
16 december 2009 om 19:51 #17568986heb laats een goede tip gekregen als je een gaatje dicht moet lassen een koper plaatje er onder houden , daar hegt het niet op ik heb gewoon een koper buis plat geslagen
ging prima :D16 december 2009 om 21:06 #17568987@johnC das honderd procent correct zo doen we dat hier al 2jaar en geen klagen + lasje is super strak opgevuld zonder narigheid!
16 december 2009 om 21:29 #17568988moet je er wel een stukkie koper bij kunnen komen. :P
maar idd, is dat een leuk handigheidje :D
ach, door schade en scande wordt men rijk, moet je maar denken
jongens.16 december 2009 om 22:06 #17568989dat van dat koper weet ik en mijn lasapparaat staat niet te hoog maar is simpel ding van kinzo
maar ik moet wel zeggen de sponning is gewoon slecht
en dat schutbord heb ik nu dicht gelast vlakgeslepen zie je er niet veel meer van
en geplamuurd morgen even schuren en dan zien hoe het eruit zieten ja mijn manta word weer helemaal orgineel ga zelfs van een 2 liter weer terug op de 1,6 S
maar met die bekleding komt dan wel goed ik verzin wel wat:D
iig bedankt voor alle tips
16 december 2009 om 22:11 #17568990origineel gepost door JohnC
heb laats een goede tip gekregen als je een gaatje dicht moet lassen een koper plaatje er onder houden , daar hegt het niet op ik heb gewoon een koper buis plat geslagen
ging prima :DGebruik altijd een messing blokje. Werkt ook prima!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.