Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa B probleemauto ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2009 om 21:37 #17215100
Ben een beetje ten einde raad…
6 maand geleden kocht ik in garage Van Wassenhove te Melle een Opel Corsa B van ’99 met 88000kms voor 3250euro.
Een jaar garantie ; ging er dus van uit dat auto in orde zou zijn, maar sukkel van het ene probleem in het andere.
Het begon al voor de verkoop : auto trok naar links, maar gn probleem volgens de verkoper, servo zou bijgewerkt worden voor de keuring.
Rijd ik ermee naar huis ; auto trok inderdaad nt meer naar links maar bij het rechts draaien veel gevoeliger en plots heel kort draaien.
Terug naar de garage servo werd terug afgeregeld en nu oké.
Later (rijd nt veel ‘s avonds) merkte ik dat het linker gedeelte van het dashbord nt verlicht was.
Terug naar de garage nieuw lampje probleem opgelost.
Daarna viel het onderste gedeelte (plastic vanonder aan de zetel) steeds los ; plaatste het verschillende keren terug aan (zag toen dat er voordien al veel lijm aan te pas gekomen was), maar bleef loskomen.
Afspraak gemaakt ; ander stuk opgezet.
Met het steeds donker wordend weer merkte ik toen ik met mijn lichten reed dat bij de minste heuvel m’n grote lichten aanschoten.
Terug naar de garage hendel werd vervangen en heb meteen ook de lichten van de verwarmingsknoppen (middenconsole) ook laten vervangen want die waren ook stuk.
Diezelfde dag voor het vertrekken naar de garage startte de auto pas na 7 pogingen. Voordien had ik ondervonden dat wanneer het al iets kouder werd de auto wel metéén startte, maar weinig snelheid haalde.
Batterij en starter werden getest (bleken oké), bleek één of andere stuk te zijn die geleiding geeft en temperatuursgevoelig is en wat droog stond. Er werd contactspray op gespoten en probleem zou opgelost zijn.
Hij start nu wel, maar vraag mij af of dat onderdeel dan nt versleten zou zijn aangezien het droog stond en het sprayen een “lapmiddel” is om het stuk nt te moeten vervangen zolang m’n garantieperiode loopt.
Toen ik terugkwam van de garage brandden de lichten van de verwarmingsknoppen wel, maar ondertussen had het lichtje van de achterruitverwarming het begeven.
Ik dacht nu wacht ik wel even om terug te gaan.
MAAR, vandaag (4 dagen later) start ik, wil ik m’n ruitenwissers laten gaan ; niets vooraan te wissen, niets achteraan noch sproeiers.
Terug naar de garage waar ik ondertussen beter zou blijven logeren :swear ; 3 kabels aan de kofferdeur waren door en hadden een kortsluiting gegeven in de zekering.
Dus zekering werd vervangen en de kabels gesoldeerd.
Ik meldde het probleem van de verlichting van de achterruitverwarming ; had de technieker nog het lef om te beweren dat die ook nt werkte toen ik voor die andere lampjes geweest was.
Vroeg hem dan waarom hij dat dan nt gezegd had (brandde nog wel, maar ja) ; antwoordde deze “omdat ik ervan uitging dat u dat wist en wou het nog vervangen maar hadden geen op voorraad.”
Dus wordt nu besteld en in januari mag ik nog eens op bezoek…
Oké ; heb het geluk dat het mij nog gn cent gekost heeft want alles staat nog onder garantie.
Maar voor de verkoop weet een technieker toch ook dat die lampen moeten branden, kijkt waarschijnlijk naar de bedrading naar de achterruit als hij die auto overneemt (want beweert zelf dat dit een veel voorkomend probleem is –> zoals hij van die andere problemen vermeldde), voelt toch ook als een servostuur nt goed afgesteld is…
Heb ondertussen al veel verlof moeten vragen om naar de garage te moeten lopen, en geen vertrouwen meer uiteraard in die garage.
Ben bang welke kosten er mij allemaal te wachten staan na de garantieperiode!
Heb ik probleemauto gekocht en verkoop ik hem beter na de garantieperiode?
En indien niet, kent iemand een betrouwbare garagist regio Ledeberg/Gentbrugge voor latere onderhoud?
Iemand een idee hoeveel een auto-expert kost om de auto te laten nakijken en kan ik dan eisen eventueel versleten stukken te laten vervangen?
heb voordien 4 jaar gereden met een Ford Fiesta die ondertussen 20 jaar oud was ; buiten nieuwe batterij en hendel van de lichten die versleten was nooit kosten of reparatie’s nodig gehad.
Heb nog maar een 2000km gereden met m’n Corsa ; is dus nt van overmatig gebruik.
Dan bij voorbaat…15 december 2009 om 21:45 #17568953eerlijk is eerlijk, het zijn een hoop kleine dingetjes, maar goed, t hoort wel naar behoren te werken (dash verlichting).
van de kofferklep moet ik de monteur gelijk geven, ik heb al meerdere corsa’s b gezien met dit probleem.15 december 2009 om 21:50 #17568954Wat een pech heb je al gehad zeg! Het zijn voor mij geen bekende problemen overegens. Elektrich gedeelte is meestal wel goed bij opel. Welke moter heb je in je corsa? Je kan je auto anwb laten keuren. Wat ik zou doen als je zekerheid wilt, is de auto na laten kijken bij een bovag aan gesloten garage. 1manszaak. Die zal altijd eerlijk zijn.
15 december 2009 om 21:59 #17568955origineel gepost door robert_corsa
Wat een pech heb je al gehad zeg! Het zijn voor mij geen bekende problemen overegens. Elektrich gedeelte is meestal wel goed bij opel. Welke moter heb je in je corsa? Je kan je auto anwb laten keuren. Wat ik zou doen als je zekerheid wilt, is de auto na laten kijken bij een bovag aan gesloten garage. 1manszaak. Die zal altijd eerlijk zijn.‘t is een 1.2, 16V.
Wat is dat precies een bovag?15 december 2009 om 22:05 #17568956origineel gepost door mayhem
eerlijk is eerlijk, het zijn een hoop kleine dingetjes, maar goed, t hoort wel naar behoren te werken (dash verlichting).
van de kofferklep moet ik de monteur gelijk geven, ik heb al meerdere corsa’s b gezien met dit probleem.Bah, kleine dingetjes ; zoals die servo ingesteld was bij een korte bocht tegen 90km/u had ik ne lelijke koprol kunnen maken en met m’n ruitenwissers had ik het geluk dat het net niet regende.
En als het een veelvoorkomend probleem is, reken er maar op dat wanneer zij de auto overgenomen hebben ze die bedrading wel gecontroleerd zullen hebben en de vorige eigenaar wel wat minder zullen geboden hebben daardoor.
Want 3 kabels die helemaal door zijn die zullen 6 maanden geleden en 2000kms terug wel al enige beschadiging vertoond hebben denk ik.16 december 2009 om 14:11 #17568957vind ik niet, zoiets als met je kofferbedrading gebeurd nou eenmaal, daar doe je niets aan, en een garage bedrijf zal echt niet ieder draadje door de gehele auto naspeuren als alles gewoon werkt.
16 december 2009 om 14:34 #17568958Idd, alleen als iets kapot is wordt dat gemaakt.
Het is toch niet te doen om elk bout/schroefje/enz. te controleren.Bij de ANWB kan je een garantie afloop keuring uit laten voeren, kost wel wat, maar de algehele staat van de auto wordt gecontrolleerd. Je kan tevens punten zelf aangeven wat je niet vertrouwd.
M’n vader heeft dit al 2 keer gedaan, en heeft daarmee zich een hoop kosten bespaard16 december 2009 om 14:55 #17568959AnoniemLid sinds:
1 January 1970als ik t zo leez
heeft jou auto of een slechte vorige eigenaar gehadof is n maandag morgen auto:o
dat laatste kan eigenlijk niet meerwas vroeger nog wel es aan de orde
maar heb zelf en 98er gehad
dus ietsie ouder en verder eigenlijk niets aam problemen mee gehadbuiten het normale onderhoud om
banden remmen uitlaat filters
wel had ik de dash verlichting al eens vervangen voor blaauwe leds
anders had ik mischien ook wel n lampie stuk gehad:Pdus ben bang dat je gewoon erg veel pecht hebt
tis dus niet zo dat dit allemaal standaard corsa gezeur isenkel die elektrische stuur bekrachtiging is wel n bekend euvel
ik had een “gewone” stuur bekrachtiging:thumbup
16 december 2009 om 15:09 #17568960Dit zijn inderdaad allemaal kleine dingetjes die samen een hoop afspraken bij de garage veroorzaken..
Bij autos kopen en bij alles wat tweede hands is wat dat betreft, moet je er nou eenmaal van uitgaan dat JIJ goed moet opletten of iets stuk is en niet verwachten dat iemand anders dat voor je gedaan heeft of doet..
Zo werkt het nou eenmaal vaak.
Toch. Je hebt garantie… Dus behalve wat ongemak aan afspraken maken word alles gemaakt.. Dus uiteindelijk heb je dan ook een auto zonder problemen :D16 december 2009 om 16:24 #17568961garage Van Wassenhove daar heb ik het vandaag nog over gehad op me werk. die gozer schijnt een vuile oplichter te zijn. zou er nooit meer terug gaan als ik jou was. bij collega van mij is heel z`n auto naar de tyfus geholpen daar.
suc6 verders met je autootje.
16 december 2009 om 18:10 #17568962origineel gepost door kaneelschep
Dit zijn inderdaad allemaal kleine dingetjes die samen een hoop afspraken bij de garage veroorzaken..
Bij autos kopen en bij alles wat tweede hands is wat dat betreft, moet je er nou eenmaal van uitgaan dat JIJ goed moet opletten of iets stuk is en niet verwachten dat iemand anders dat voor je gedaan heeft of doet..
Zo werkt het nou eenmaal vaak.
Toch. Je hebt garantie… Dus behalve wat ongemak aan afspraken maken word alles gemaakt.. Dus uiteindelijk heb je dan ook een auto zonder problemen :DJa, wordt verwacht dat je het allemaal zelf ziet en dat is net het probleem…
Als 2 vrouwen een auto kopen, denken ze al vlugger “die kunnen we wijsmaken wat we willen”.
Weet wel een minimum zoals hoe ik een batterij moet opladen, heb m’n autoradio zelf geïnstalleerd, de onderkant gecoated (dus al redelijk veel voor een vrouw :D ).
Maar verder wou ik dat er wat meer van wist : zelf het één en ander kunnen nakijken, zelf een lampje vervangen enzo…
Vroeg me af of daar geen site of handleiding die je ergens kan downloaden voor bestaat voor de Corsa B?
Heb wel zoiets gevonden op dit forum, maar is in het Duits en lijkt me nogal ingewikkeld…16 december 2009 om 21:01 #17568963tja, volgens mj hoef jezelf weinig te sleutelen aan je auto. gewoon naar de garage toe gaan, er zijn za goeie.
bovag is gewoon een organisatie. verder weet ik er weinig van, maar je kan erheen stappen als je problemen heb met het bedrijf, als die bovag aangesloten is.
en tja, ik heb oook een 1.2 16 gehad. motertje is wel lekker vind ik, past goed in de b. vrij stil. ook met 120 op de teller.
mijne was dealer onderhouden (opel) een sportuitvoering van 99.
was wel aardig wat mis mee.
-stappen moter, luchtmassameter, roest onderzijde, koppeling, remmen, roest onder de moterkap, verlihting dashboard stuk (bij de regelaars).
verder vind ik het een prima autotje. volgens mij een erg betrouwbaar motertje. ohja, oook nog een nieuwe eindemper gehad, en 4 nieuwe banden.16 december 2009 om 21:17 #17568964ik vind het ook allemaal kleine dingen die inderdaad nog wel eens kapot kunnen gaan.
lampje hier, lampje daar, draad breukje..tja dat van die stuurinrichting, blijft altijd lastig…
Tuurlijk zie je liever dat alles in 1 keer goed is, maar vergeet niet. auto komt niet meer nieuw uit de garage rollen.Zolang er geen grote gebreken zijn, zou ik niet snel zeggen dat dit een slechte auto is.
Wat betreft de garagehouder, ik ken hem niet, kom er ook niet uit de buurt..
Dus daarin kan ik je geen advies geven.maar ze nemen gelukkig wel de moeite de zaken te vervangen, kosteloos…
Ok garantie heb je maar naar mijn idee vallen lampjes buiten de garantie bepaling….16 december 2009 om 21:20 #17568965we rijden al dik 6 jaar met een 1.2 16v corsa uit 99
de beste betrouwbaarste auto die we ooit gehad hebben !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:thumbup
17 december 2009 om 16:35 #17568966Ja, wordt verwacht dat je het allemaal zelf ziet en dat is net het probleem… Als 2 vrouwen een auto kopen, denken ze al vlugger “die kunnen we wijsmaken wat we willen”.
Dat is wel het stereotiep ja.. Maar ook als vrouw kan je je natuurlijk via internet goed inlezen voor je iets tweede hands koopt. En het komt uiteindelijk op ervaring aan.. Bij de tiende auto weet je precies waar je op moet letten en wat je doet als je een auto koopt… Tot dan is het gewoon goed opletten, alles proberen/op drukken, bijdehand zijn en hopen dat je alles gezien hebt…
En zoals jij nu garantie hebt op de auto en alles toch gemaakt word is het toch eigenlijk voor jou ook wel goed gekomen?! :D
Volgende keer weet jij iig waar je op gaat letten!Er zijn overigens hele goede boeken over elke auto hoor. Als je die koopt zou je met het boek erbij zelfs je eigen koppeling kunnen vervangen… :D En zeker de makkelijkere dingen.
Tis maar hoe ver je wil gaan.
:) ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.