Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › OPC motorblok met motorcode LEH gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2009 om 15:34 #17215023
Te koop gevraagd voor mijn nieuw te bouwen VM:
Een Opel OPC motor zonder versnellingsbak met motorcode LEH.
Motor wordt voorzien van DTA, dus kabelboom mag maar hoeft er niet bij. Het blok moet bij voorkeur verder compleet zijn.Iemand enig idee?
Thanks!
Super 7
13 december 2009 om 20:07 #17567372Hoi en welkom!
Een VM is echt er gaaf, ik zit er zelf ook naar te kijken om er misschien een aan te schaffen omdat hier ook vaak c20xe’ motoren inzitten. De motor die je zoekt is een z20leh, vraag het eens aan Frank Janssen. Hij kan je hierin helpen, is betrouwbaar en levert alleen kwaliteit. http://users.skynet.be/f.janssen/ hij kan je vast wel helpen aan een dergelijk blok.Heb jij wat meer info over je VM?
13 december 2009 om 21:26 #17567373En is ontiegelijk duur :P
Beter 1 uit UK halen.
14 december 2009 om 08:51 #17567374Frank Janssen ben ik in mijn zoektocht al eens tegen gekomen. We hebben contact en hij kijkt rond voor me. Een andere optie is een LET blok dat is aangepast zodat het een LEH wordt. Ik ben aan het uitzoeken waar de verschillen dan in zitten.
Hierover heb ik Frank een mail gestuurd. Fijn om te lezen dat Frank kwaliteit levert. In mijn gesprek met hem had ik dat gevoel namelijk ook.
De VM staat reeds in de garage als chassis en ik ben er aan begonnen.
Wat wil je verder weten over de VM? Als je in de buurt woont kom je toch eens kijken?Groet,
Seven
14 december 2009 om 08:52 #17567375Ik heb ook gekeken op Internet naar de Engelse VXR versie, deze kom ik niet tegen. Mocht je een link hebben waar ik ze kan vinden (behalve Courteny) dan zie ik dat graag!
14 december 2009 om 10:15 #17567376Ik weet niet waar je vandaan komt! ik kom dol graag kijken.
Ik weet nog wel een leuke LET te staan , 80.000 km, met voorkatvervanger en er zit een phase 1 chip in… er zit alleen nog een wagen omheen namelijk de mijne. Maar de wagen is te koop. king:14 december 2009 om 18:47 #17567377Rijswijk (ZH), grappenmaker
14 december 2009 om 18:50 #17567378hehe ik maak geen grapje :D maar rijswijk, dat is te doen! Heb je msn, want ik heb wel wat vragen over het fenomeen kitcar.
15 december 2009 om 14:57 #17567379Ik ben van de generatie vòòr msn… je kunt me mailen op:
destefano67@zonnet.nlIk hoor het wel.
groet,
Seven
15 december 2009 om 15:08 #17567380AnoniemLid sinds:
1 January 1970zoooo nog n zonnet adres
heb ik ook gehad:P
maar mooie plannen:thumbup
zou je ook wat foto,s willen plaatsen:thumbup15 december 2009 om 20:10 #17567381Tja… zou wel willen maarre… hoe werkt dat?
15 december 2009 om 20:21 #17567382foto’s even uploaden via : http://www.photobucket.com , en dan de [img]links hier heen plaatsen!
heel gemakkelijk:thumbup
20 december 2009 om 14:37 #17567383Zodra ik wat interessants kan plaatsen doe ik dat, maar mij lijkt dat het wel Opel gerelateerd moet zijn. dus:
eerst een LEH motor.
@pastry : Je weet hoe je me kan bereiken. Als je wilt komen hoor ik het wel.20 december 2009 om 15:47 #17567384Je moet het onderblok van een leh gebruiken zonder balans assen, en de rest van een c20let
LEH hoef je alleen andere drijfstangen in te duwen en dan kan die zo 500pk aan!Slipper zuiger, zuigerbodemkoeling allemaal standaard!
Moet je even aan marcus van vmax of aan rene van RTP vragen
die hebben gewoon nieuwe onderblokken liggen
http://www.vmax.de/
http://www.renes-tuningparts.de/senator.html20 december 2009 om 18:38 #17567385Ik ben bezig met de bouw van een VM77, deze weegt 680 KG. Zelfs Donkervoort stopt in zijn snelste uitvoering met 270 pk.
Ik heb er een DTA computer met kabelboom bij. Het programma dat daarop staat zou 280 pk moeten gaan leveren.
Daarvoor heb ik wel een LEH nodig, want een LET is daarvoor naar zeggen van de experts niet geschikt.
Vmax bouwt de LET motoren om, C20LET zuigers erin en de kop met turbo van een LEH. Deze blokken missen dan nog de zuigerbodemkoeling. Deze zuigerbodemkoeling is niet strikt noodzakelijk voor het gebruik in de VM77. De LEH heeft standaard geen balansassen, dat wil ik ook niet omdat voor de inbouw in de VM er een korter carter moet worden gemonteerd van Irmscher. De balansassen moeten er dus zowiezo uit en de olietoevoerkanalen worden afgedopt.
Op zich is deze oplossing dus een goed alternatief, maar ook kostbaarder dan een gebruikt (maar frisse) LEH motor.
Deze kennis heb ik overigens van Frank Janssen, hij kijkt op dit moment voor mij rond. Omdat ik nu bezig ben met chassis, wielophanging en vervolgens de carrosserie pas ga maken heb ik nog een paar maanden de tijd.
Maar mocht het echt niet lukken, dan is het laten bouwen van zo’n samengesteld blok zeker een goede optie.Bedankt!
Seven
20 december 2009 om 22:20 #17567386“”Daarvoor heb ik wel een LEH nodig, want een LET is daarvoor naar zeggen van de experts niet geschikt.
Vmax bouwt de LET motoren om, C20LET zuigers erin””””jaja:hmmz
24 december 2009 om 09:34 #17567387Waarom is een C20let niet geschikt?
Een C20Let is een goeie en makkelijke motor.
En waarom DTA als je de standaard computer gebruikt met een goede Chip heb je zonder problemen dik 280 tot 300pk en loopt hij ook nog 1 op 12.
DTA heeft pas echt nut boven 350pk.
Tenzij je tractie controle of launce control wil hebben.
Ik rij met mijn Kadett met 380PK met de originele computer.24 december 2009 om 13:05 #17567388Ik zie wel voordelen van vrijprogrammeerbaar.
Wide lambda, EGT+nock, display om alle gegevens uit te lezen, dit is wel bij VEMS, maar zal bij DTA ook wel mogelijk zijn.
En dan vergeet ik nog boostcontrol, traction control etc etc.24 december 2009 om 14:41 #17567389Vmax heeft zoals geert666 nieuwe LEH onderblokken liggen. Dus niet alleen omgebouwde.
Ik heb er zelf eentje bij hun in de vingers gehad. Incl. de standaard oliesproeiers.Als je zelf niet wil programmeren dan kun je het beste een orginele ecu pakken.
Je zult zien dat deze in de verschillende omstandigheden net iets netter loopt.
Plus het feit dat je een klopsensor hebt wat ook niet onbelangrijk is.
VEMS en bepaalde andere ecu’s hebben ook klopsensor alleen werkt dit niet zoals het hoort te werken.De beste optie is de ecu van een LEH te pakken. Deze heeft standaard wideband en is veel
uitgebreider dan M2.7 of vrijprogrammeerbare ecu’s.
Of je moet zoals al eerder gezegt traction control of iets dergelijks willen hebben.11 januari 2010 om 21:42 #17567390origineel gepost door Miruni
Vmax heeft zoals geert666 nieuwe LEH onderblokken liggen. Dus niet alleen omgebouwde.
Ik heb er zelf eentje bij hun in de vingers gehad. Incl. de standaard oliesproeiers.Als je zelf niet wil programmeren dan kun je het beste een orginele ecu pakken.
Je zult zien dat deze in de verschillende omstandigheden net iets netter loopt.
Plus het feit dat je een klopsensor hebt wat ook niet onbelangrijk is.
VEMS en bepaalde andere ecu’s hebben ook klopsensor alleen werkt dit niet zoals het hoort te werken.De beste optie is de ecu van een LEH te pakken. Deze heeft standaard wideband en is veel
uitgebreider dan M2.7 of vrijprogrammeerbare ecu’s.
Of je moet zoals al eerder gezegt traction control of iets dergelijks willen hebben.AMEN:D:wors
11 januari 2010 om 22:14 #17567391Wat kost zo’n LEH onderblok? Rest is hetzelfde als de LET? Kop etc..
27 januari 2010 om 19:57 #17567392origineel gepost door Baas J.
Wat kost zo’n LEH onderblok? Rest is hetzelfde als de LET? Kop etc..30 januari 2010 om 10:53 #17567393origineel gepost door Baas J.
Wat kost zo’n LEH onderblok? Rest is hetzelfde als de LET? Kop etc..Zit er zoveel verschil in het onderblok dat dit zo interessant is om te hebben?
Van wat ik weet is het de zuigerbodemkoeling die erin zit en de balansassen die missen.
Zal niet het enige zijn maar, heel erg veel verschillen zullen er toch niet zijn?? Of wel……..:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.