Afslaan

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Afslaan

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214870
    Stefan Zwaneveld
      Lid sinds:
      19 August 2009

      Hallo Allen,

      Ik rijd in een vectra 2.0i uit 1992.
      Vorige week sloeg de motor af terwijl ik op de snelweg reed.
      De auto aan de kant gezet, en geprobeerd weer te starten.
      Na een paar keer starten (ong. 1 minuut) sloeg de motor weer aan, en sindsdien start en rijdt hij weer prima.

      Ik heb dit ook een paar maanden geleden gehad.
      De hele dag gereden..geen problemen..de auto gewoon geparkeerd.
      Na ee paar uur wilde ik hem starten, en toen wilde hij niet.
      Startmotor ging wel in de rondte, maar niet starten.
      Na een tijdje proberen sloeg ‘ie aan, en heb toen weken geen probleem gehad…gewoon starten en rijden..probleemloos.
      Tot vorige week dus…auto sloeg af tijdens het rijden.
      Auto aan de kant…een paar keer starten, en de motor sloeg weer aan.
      Sindsdien rijdt hij weer prima…starten en rijden..geen probleem.
      Ik heb wel sinds enige tijd een waarschuwing, dat mijn brandstoftank ontluchtings klep niet meer werkt.
      Zou dat de oorzaak kunnen zijn ?
      Ik probeer zo’n ding al een tijdje te pakken te krijgen van de sloop, maar heb er nog steeds geen een kunnen vinden (iemand een idee waar wel ?).

      Ik las ook in een topic, dat iemand hetzelfde probleem had als ik, en dat het probleem het brandstofpomp relais was
      Zou het kunnen zijn, dat mijn brandstofpomp relais niet goed meer functioneerd, waardoor de auto afsloeg ?
      Zou hem wel willen vervangen, maar waar zit dat relais

      Alvast bedankt voor de hulp.

      Groet,
      Stefan

      #17561429
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Toerental sensor (krukassensor) kapot, draad beschadigd vaak bij de stuurpomp steun.

        Staan er geen opels bij jullie op de sloop dan??

        Deze tankontluchtings klep zit op:

        C12NZ C14NZ C16NZ E16NZ C18NZ
        X12SZ X14NZ X14SZ X16SZ X16SZR
        X14XE X16XE C16XE
        C14SE C16SE C16SEI E16SE
        C20NE C20XE

        motoren

        moet haast wel te vinden zijn.

        Willem

        #17561430
        CommoCruiser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2007

          Je kan controleren of er nog druk op de brandstofgalerij (de buis boven op je injectoren) staat als de motor af is geslagen.
          Op de galerij zit een afdek (schroef) dopje op een nippel om een drukmeter op aan het sluiten. Het dopje is iets groter als een ventieldopje.
          Als je dat eraf draait kan je met een schroevendraaier of je autosleutel het pinnetje in de meetnippel in drukken. Als de benzine eruit spuit staat er nog druk op, anders sijpelt het er zachtjes uit.
          Probeer dit een keer van te voren, om te weten hoeveel druk er op hoort te staan. Wel eerst even de motor starten en weer uitzetten, zodat de pomp gedraaid heeft.

          Controleer ook even de aansluitingen van je brandstofpomp zelf.
          Bij mijn oude A-Vectra was een van de rubberen ‘puntmutsjes’ die om de draad over de aansluitingen zitten scheef gaan zitten, en had daardoor vuil en nattigheid opgeschept, waardoor de plus-pool uiteindelijk uit de pomp gerot was.

          Ook heb ik het een keer gehad, dat de kabel van de BDP-sensor tegen de koelfan van de dynamo aanliep, doorgesleten was en sluiting maakte.
          Motor sloeg toen ineens af en startte niet meer.
          Misschien zit er wel een breukje in die kabel bij jouw auto.

          Succes met zoeken naar deze rotstoring !!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.