Accu eens in de maand leeg,hoe kan dat?/opgelost/nee toch ni

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Accu eens in de maand leeg,hoe kan dat?/opgelost/nee toch ni

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214833
    johani500driver
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 November 2007

      He mannen,

      Zit met een probleem, misshien weten jullie wat er aan de hand is.
      Een maand geleden was mijn accu opeens leeg,nachie aan de oplader en hij reed weer, maar na een week of 4 zelfde verhaal.
      Nu heb ik een goede maat die mijn autos onderhoud, die heeft gister een meter op de accu gezet en die wordt niet echt bijgeladen als je flink gas geeft.
      De accu zelf is 2 jaar dus die zal het wel niet wezen, zelf dacht hij aan de dynamo.
      Hebben jullie ook zoiets gehad of enig idee wat het kan zijn?
      Alvast bedankt.

      #17560877
      Silverspeed
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 June 2009

        dynamo kan wel kloppen… brand er ook een accu lampje op je dashboard nadat die gestart is? of zie je die soms oplichten? En als die maat hem met apparatuur meet dan kan die ook zien of die accu bijgeladen word…

        #17560878
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          motor starten . . . stationair laten draaien zonder apparatuur aan . . . multi-meter op de accu polen

          dan moettie ongeveer 13,5-14 volt aangeven

          #17560879
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            kijk of je geen kleine verbruiker hebt die aanblijft (lampje koffer op dashboardkastje)

            #17560880
            sjouke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2006

              wat die 2 heren hier boven zeggen +

              zet de meter eens op de accu met een draaiende motor en de achterraam verwarming aan. als de laadspanning dan onder de 13V zakt is je dynamo stervende :thumbup

              #17560881
              Silverspeed
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 June 2009

                origineel gepost door sjouke
                wat die 2 heren hier boven zeggen +

                zet de meter eens op de accu met een draaiende motor en de achterraam verwarming aan. als de laadspanning dan onder de 13V zakt is je dynamo stervende :thumbup

                en bedankt he :(

                #17560882
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  origineel gepost door Silverspeed

                  origineel gepost door sjouke
                  wat die 2 heren hier boven zeggen +

                  zet de meter eens op de accu met een draaiende motor en de achterraam verwarming aan. als de laadspanning dan onder de 13V zakt is je dynamo stervende :thumbup

                  en bedankt he :(

                  toevallig bij jou ook het geval ;)

                  #17560883
                  Silverspeed
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 June 2009

                    origineel gepost door sw_reijnders

                    origineel gepost door Silverspeed

                    origineel gepost door sjouke
                    wat die 2 heren hier boven zeggen +

                    zet de meter eens op de accu met een draaiende motor en de achterraam verwarming aan. als de laadspanning dan onder de 13V zakt is je dynamo stervende :thumbup

                    en bedankt he :(

                    toevallig bij jou ook het geval ;)

                    ??????

                    #17560884
                    sjouke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 September 2006

                      goh kwist nie dat je kwaad werd …

                      wat de DRIE heren hierboven zeggen

                      #17560885
                      CommoCruiser
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2007

                        Gaat het lampje van je accu wel branden als je ‘m op contact zet ?
                        Anders is het draadje van de bekrachtiging van je dynamo (blauw-wit) of het lampje zelf misschien wel stuk, en dan laadt je accu ook niet best…

                        #17560886
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Mijn laatste nieuwe accu heeft het afgelopen weekend de geest gegeven. Hij gaf na 2 trouwe maanden van dienst de pijp aan maarten. Garantiegevalletje, maar geeft wel aan dat accu’s raar kunnen doen. Ik moet er bij zeggen dat mijn dynamo ook niet echt optimaal is, zit op de 13,4v en dat vind ik toch wel de ondergrens. De tip van de achteruit verwarming is :thumbup

                          #17560887
                          Silverspeed
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 June 2009

                            origineel gepost door sjouke
                            goh kwist nie dat je kwaad werd …

                            wat de DRIE heren hierboven zeggen

                            haha nee werd niet kwaad hoor :P had verkeerde emoticon erachter geplaatst :D

                            #17560888
                            johani500driver
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 November 2007

                              We hebben de multimeter op de accu gezet met een draaiende moter toen gaf hij ongeveer 13 v aan. na gas te geven zou hioj volgens mijn maat wel op moeten lopen richting de 14 maar dat deed hij dus niet.
                              Die van de achterruit verwarming ga ik zoizo proberen.

                              Alvast bedankt tot zover,meer suggesties zijn altijd welkom:D

                              Dynamo vervangen van een v6 is dat veel meer werk dan bij een 4 cilinder?
                              En is het de zelfde of een andere?

                              #17560889
                              johani500driver
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 November 2007

                                Er brand geen lampje op mijn dashbord na het starten of tijdens het rijden.
                                Bij contact aan brand wel het acculampje
                                Ook heb ik geef verbruiker(lampje in de kofferbak ofzo)kunnen ontdekken

                                #17560890
                                sw_reijnders
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 October 2005

                                  ja dan kan ik wel zeggen dat je dynamo richting de eeuwige bliksem is ;)

                                  Ennuuuuh niet zo piepen dat het bij een V6 zoveel werk is . . . daar heb je zelf voor gekozen :jerry
                                  je wil tenslotte ook een i500 rijden :P

                                  #17560891
                                  GTS Power
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 May 2008

                                    moet zeggen dat men vec er ook moeite mee heeft de laatste tijd:hmmz
                                    heb al bijna 2x keer men vec niet kunnen starten omdat de accu gewoon zwak was(dus alles uitgezet paar min wachten en dan met heel veel moeite aan de praat kunnen krijgen:(

                                    ik moet er bij zeggen dat er bijna geen lange stukken de laatste maanden in wordt gereden (ritjes van 10 a 15 min)
                                    de accu is vorig jaar vervangen door een nieuw orgineel exemplaar.

                                    maar hoe kan ik men accu en dynamo doormeten?ik heb wel zo’n multimeter maar snap er weinig van eigenlijk:hmmz

                                    gr Tom.

                                    #17560892
                                    redmanta
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      ik dacht dat je schakelaar in acv stand moet zetten bij jou apparaat en dan op 200, dan zou je de juiste spanning moeten meten in ac gelijkspanning wat een auto is, andere schakelkeuzes is dc wisselspanning voor in huis

                                      #17560893
                                      sw_reijnders
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 October 2005

                                        origineel gepost door redmanta
                                        ik dacht dat je schakelaar in acv stand moet zetten bij jou apparaat en dan op 200, dan zou je de juiste spanning moeten meten in ac gelijkspanning wat een auto is, andere schakelkeuzes is dc wisselspanning voor in huis

                                        en het is dus precies andersom ;)

                                        DC = Direct Current = Gelijk stroom (wat in je auto zit)

                                        AC = Alternating Current = Wisselspanning (wat in je huis zit)

                                        gewoon op DCV 20 (range 0 tot 20 volt) zetten en de electrodes op de accupolen

                                        #17560894
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          origineel gepost door johani500driver
                                          We hebben de multimeter op de accu gezet met een draaiende moter toen gaf hij ongeveer 13 v aan. na gas te geven zou hioj volgens mijn maat wel op moeten lopen richting de 14 maar dat deed hij dus niet.
                                          Die van de achterruit verwarming ga ik zoizo proberen.

                                          Alvast bedankt tot zover,meer suggesties zijn altijd welkom:D

                                          Dynamo vervangen van een v6 is dat veel meer werk dan bij een 4 cilinder?
                                          En is het de zelfde of een andere?

                                          Dynamo moet er via onder uit, als je mazzel hebt gaat het precies, zo niet moet de aandrijfas los.

                                          Laden: laden moet bij stationair 550toeren, al boven de 13volt uitkomen (BELAST!!)

                                          Mijne doet bij 550toeren netjes 14volt warm.

                                          Willem

                                          #17560895
                                          2000
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Als je de meter op 10A zet, en het rode meetsnoer naar 10ADC zet kan je ampere meten. Plus pool los van de accu, en de meter tussen de accupool en de accuklem zetten. Alles uit laten staan en het je kan het(ruststroom) verbruik meten. De uitlezing x 12 doen en je weet hoeveel watt er verbruikt wordt als hij stil staat

                                            #17560896
                                            Powercorsa
                                              Lid sinds:
                                              26 October 2007

                                              origineel gepost door sw_reijnders

                                              origineel gepost door redmanta
                                              ik dacht dat je schakelaar in acv stand moet zetten bij jou apparaat en dan op 200, dan zou je de juiste spanning moeten meten in ac gelijkspanning wat een auto is, andere schakelkeuzes is dc wisselspanning voor in huis

                                              en het is dus precies andersom ;)

                                              DC = Direct Current = Gelijk stroom (wat in je auto zit)

                                              AC = Alternating Current = Wisselspanning (wat in je huis zit)

                                              gewoon op DCV 20 (range 0 tot 20 volt) zetten en de electrodes Meetpennen (rood/zwart) ;) op de accupolen

                                              #17560897
                                              GTS Power
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 May 2008

                                                oke bedankt:thumbup
                                                ik ga het zaterdag even proberen

                                                dus met draaiende motor en zonder, en allebij belast en onbelast

                                                oja sorry voor de topic vervuiling van mijn kant;)

                                                #17560898
                                                johani500driver
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 November 2007

                                                  origineel gepost door gts power

                                                  oja sorry voor de topic vervuiling van mijn kant;)

                                                  Toch mooi dat iedereen er wat aan heeft:thumbup

                                                  #17560899
                                                  sjouke
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    22 September 2006

                                                    en? wat zijn ondertussen de bevindingen?

                                                    #17560900
                                                    Jack-omegax3.0xe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 September 2007

                                                      origineel gepost door 2000
                                                      Als je de meter op 10A zet, en het rode meetsnoer naar 10ADC zet kan je ampere meten. Plus pool los van de accu, en de meter tussen de accupool en de accuklem zetten. Alles uit laten staan en het je kan het(ruststroom) verbruik meten. De uitlezing x 12 doen en je weet hoeveel watt er verbruikt wordt als hij stil staat

                                                      En met een beetje geluk blaas je dan je ampere meter op.
                                                      Voor in een auto gebruik je om amperes te meten een ampere tang.

                                                      Meeste verbruikers in een auto verbruiken meer dan 10A
                                                      Wat je zo wel kunt meten is als je motor niet draait, of er sluip verbruikers zijn.

                                                      Gr Jack

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.