Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Accu eens in de maand leeg,hoe kan dat?/opgelost/nee toch ni
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2009 om 19:14 #17214833
He mannen,
Zit met een probleem, misshien weten jullie wat er aan de hand is.
Een maand geleden was mijn accu opeens leeg,nachie aan de oplader en hij reed weer, maar na een week of 4 zelfde verhaal.
Nu heb ik een goede maat die mijn autos onderhoud, die heeft gister een meter op de accu gezet en die wordt niet echt bijgeladen als je flink gas geeft.
De accu zelf is 2 jaar dus die zal het wel niet wezen, zelf dacht hij aan de dynamo.
Hebben jullie ook zoiets gehad of enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt.6 december 2009 om 19:19 #17560877dynamo kan wel kloppen… brand er ook een accu lampje op je dashboard nadat die gestart is? of zie je die soms oplichten? En als die maat hem met apparatuur meet dan kan die ook zien of die accu bijgeladen word…
6 december 2009 om 19:57 #17560878motor starten . . . stationair laten draaien zonder apparatuur aan . . . multi-meter op de accu polen
dan moettie ongeveer 13,5-14 volt aangeven
6 december 2009 om 20:01 #17560879kijk of je geen kleine verbruiker hebt die aanblijft (lampje koffer op dashboardkastje)
6 december 2009 om 20:13 #17560880wat die 2 heren hier boven zeggen +
zet de meter eens op de accu met een draaiende motor en de achterraam verwarming aan. als de laadspanning dan onder de 13V zakt is je dynamo stervende :thumbup
6 december 2009 om 20:20 #17560881origineel gepost door sjouke
wat die 2 heren hier boven zeggen +zet de meter eens op de accu met een draaiende motor en de achterraam verwarming aan. als de laadspanning dan onder de 13V zakt is je dynamo stervende :thumbup
en bedankt he :(
6 december 2009 om 20:30 #17560882origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door sjouke
wat die 2 heren hier boven zeggen +zet de meter eens op de accu met een draaiende motor en de achterraam verwarming aan. als de laadspanning dan onder de 13V zakt is je dynamo stervende :thumbup
en bedankt he :(
toevallig bij jou ook het geval ;)
6 december 2009 om 20:35 #17560883origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door sjouke
wat die 2 heren hier boven zeggen +zet de meter eens op de accu met een draaiende motor en de achterraam verwarming aan. als de laadspanning dan onder de 13V zakt is je dynamo stervende :thumbup
en bedankt he :(
toevallig bij jou ook het geval ;)
??????
6 december 2009 om 20:54 #17560884goh kwist nie dat je kwaad werd …
wat de DRIE heren hierboven zeggen
6 december 2009 om 20:59 #17560885Gaat het lampje van je accu wel branden als je ‘m op contact zet ?
Anders is het draadje van de bekrachtiging van je dynamo (blauw-wit) of het lampje zelf misschien wel stuk, en dan laadt je accu ook niet best…6 december 2009 om 21:17 #17560886Mijn laatste nieuwe accu heeft het afgelopen weekend de geest gegeven. Hij gaf na 2 trouwe maanden van dienst de pijp aan maarten. Garantiegevalletje, maar geeft wel aan dat accu’s raar kunnen doen. Ik moet er bij zeggen dat mijn dynamo ook niet echt optimaal is, zit op de 13,4v en dat vind ik toch wel de ondergrens. De tip van de achteruit verwarming is :thumbup
6 december 2009 om 23:08 #17560887origineel gepost door sjouke
goh kwist nie dat je kwaad werd …wat de DRIE heren hierboven zeggen
haha nee werd niet kwaad hoor :P had verkeerde emoticon erachter geplaatst :D
7 december 2009 om 18:47 #17560888We hebben de multimeter op de accu gezet met een draaiende moter toen gaf hij ongeveer 13 v aan. na gas te geven zou hioj volgens mijn maat wel op moeten lopen richting de 14 maar dat deed hij dus niet.
Die van de achterruit verwarming ga ik zoizo proberen.Alvast bedankt tot zover,meer suggesties zijn altijd welkom:D
Dynamo vervangen van een v6 is dat veel meer werk dan bij een 4 cilinder?
En is het de zelfde of een andere?7 december 2009 om 18:50 #17560889Er brand geen lampje op mijn dashbord na het starten of tijdens het rijden.
Bij contact aan brand wel het acculampje
Ook heb ik geef verbruiker(lampje in de kofferbak ofzo)kunnen ontdekken7 december 2009 om 18:56 #17560890ja dan kan ik wel zeggen dat je dynamo richting de eeuwige bliksem is ;)
Ennuuuuh niet zo piepen dat het bij een V6 zoveel werk is . . . daar heb je zelf voor gekozen :jerry
je wil tenslotte ook een i500 rijden :P7 december 2009 om 19:45 #17560891moet zeggen dat men vec er ook moeite mee heeft de laatste tijd:hmmz
heb al bijna 2x keer men vec niet kunnen starten omdat de accu gewoon zwak was(dus alles uitgezet paar min wachten en dan met heel veel moeite aan de praat kunnen krijgen:(ik moet er bij zeggen dat er bijna geen lange stukken de laatste maanden in wordt gereden (ritjes van 10 a 15 min)
de accu is vorig jaar vervangen door een nieuw orgineel exemplaar.maar hoe kan ik men accu en dynamo doormeten?ik heb wel zo’n multimeter maar snap er weinig van eigenlijk:hmmz
gr Tom.
7 december 2009 om 19:55 #17560892ik dacht dat je schakelaar in acv stand moet zetten bij jou apparaat en dan op 200, dan zou je de juiste spanning moeten meten in ac gelijkspanning wat een auto is, andere schakelkeuzes is dc wisselspanning voor in huis
7 december 2009 om 20:37 #17560893origineel gepost door redmanta
ik dacht dat je schakelaar in acv stand moet zetten bij jou apparaat en dan op 200, dan zou je de juiste spanning moeten meten in ac gelijkspanning wat een auto is, andere schakelkeuzes is dc wisselspanning voor in huisen het is dus precies andersom ;)
DC = Direct Current = Gelijk stroom (wat in je auto zit)
AC = Alternating Current = Wisselspanning (wat in je huis zit)
gewoon op DCV 20 (range 0 tot 20 volt) zetten en de electrodes op de accupolen
7 december 2009 om 21:44 #17560894origineel gepost door johani500driver
We hebben de multimeter op de accu gezet met een draaiende moter toen gaf hij ongeveer 13 v aan. na gas te geven zou hioj volgens mijn maat wel op moeten lopen richting de 14 maar dat deed hij dus niet.
Die van de achterruit verwarming ga ik zoizo proberen.Alvast bedankt tot zover,meer suggesties zijn altijd welkom:D
Dynamo vervangen van een v6 is dat veel meer werk dan bij een 4 cilinder?
En is het de zelfde of een andere?Dynamo moet er via onder uit, als je mazzel hebt gaat het precies, zo niet moet de aandrijfas los.
Laden: laden moet bij stationair 550toeren, al boven de 13volt uitkomen (BELAST!!)
Mijne doet bij 550toeren netjes 14volt warm.
Willem
7 december 2009 om 21:45 #17560895Als je de meter op 10A zet, en het rode meetsnoer naar 10ADC zet kan je ampere meten. Plus pool los van de accu, en de meter tussen de accupool en de accuklem zetten. Alles uit laten staan en het je kan het(ruststroom) verbruik meten. De uitlezing x 12 doen en je weet hoeveel watt er verbruikt wordt als hij stil staat
7 december 2009 om 21:49 #17560896origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door redmanta
ik dacht dat je schakelaar in acv stand moet zetten bij jou apparaat en dan op 200, dan zou je de juiste spanning moeten meten in ac gelijkspanning wat een auto is, andere schakelkeuzes is dc wisselspanning voor in huisen het is dus precies andersom ;)
DC = Direct Current = Gelijk stroom (wat in je auto zit)
AC = Alternating Current = Wisselspanning (wat in je huis zit)
gewoon op DCV 20 (range 0 tot 20 volt) zetten en de electrodes Meetpennen (rood/zwart) ;) op de accupolen
8 december 2009 om 19:15 #17560897oke bedankt:thumbup
ik ga het zaterdag even proberendus met draaiende motor en zonder, en allebij belast en onbelast
oja sorry voor de topic vervuiling van mijn kant;)
8 december 2009 om 19:26 #17560898origineel gepost door gts power
oja sorry voor de topic vervuiling van mijn kant;)
Toch mooi dat iedereen er wat aan heeft:thumbup
8 december 2009 om 19:31 #17560899en? wat zijn ondertussen de bevindingen?
8 december 2009 om 19:35 #17560900origineel gepost door 2000
Als je de meter op 10A zet, en het rode meetsnoer naar 10ADC zet kan je ampere meten. Plus pool los van de accu, en de meter tussen de accupool en de accuklem zetten. Alles uit laten staan en het je kan het(ruststroom) verbruik meten. De uitlezing x 12 doen en je weet hoeveel watt er verbruikt wordt als hij stil staatEn met een beetje geluk blaas je dan je ampere meter op.
Voor in een auto gebruik je om amperes te meten een ampere tang.Meeste verbruikers in een auto verbruiken meer dan 10A
Wat je zo wel kunt meten is als je motor niet draait, of er sluip verbruikers zijn.Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.