Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Omgekeerd luchtfilterhuis Z20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2009 om 13:48 #17214821
Iemand ervaring met het luchtfilterhuis welke direct op de turbo wordt aangesloten? M-Tech claimt 12 PK vermogen winst. Ik heb fase 1 tuning uit laten voeren door EDS. Is het dan Fase 1 + 12 PK?
Grt Stef
6 december 2009 om 15:13 #17560734Deze bedoel je… Ik heb m erop zetten… merk er niet veel van.
Doe jezelf een lol en koop m gewoon bij de dealer, in plaats van 350 euro, betaal je dan 100 euro voor t huis en ben je 65 euro voor de slangen kwijt (gewoon samco slangen).
6 december 2009 om 15:17 #17560735@ BaasJ
Ik verbaas me elke keer weer hoe netjes je het allemaal gedaan hebt qua ombouw! Echt super..
6 december 2009 om 15:22 #17560736Nou, eigenlijk pastte ie r maar op één manier in…. :jerry
Maar bedankt ;)
6 december 2009 om 16:05 #17560737origineel gepost door Harjan
@ BaasJIk verbaas me elke keer weer hoe netjes je het allemaal gedaan hebt qua ombouw! Echt super..
zekers :thumbup voor dit blokkie
6 december 2009 om 18:28 #17560738834275 is het bestelnummer Luchtfilterhuis van een Astra H 1.9CDTI
8 december 2009 om 18:30 #17560739Heb je dan ook de lmm vervangen door 80 mm model?
ps, ik heb je ouwe set-up.
Marcel.9 december 2009 om 15:38 #17560740Koop je hem bij de http://www.duparts.nl ben je nog goedkoper uit
19 januari 2010 om 12:13 #17560741origineel gepost door Baas J.
834275 is het bestelnummer Luchtfilterhuis van een Astra H 1.9CDTIHoi,
Je had hem eerst anders zitten toch? Nu heb je de LMM in je luchtfilterhuis gestopt. Heb je de draden van de LMM nog moeten verlengen?? Of paste dat gewoon?
Ga eerdaars ook maar zo’n aanpassing doen.
19 januari 2010 om 18:08 #17560742Op deze manier hoef je niets te verlengen.
19 januari 2010 om 18:14 #17560743thnx, die slangen waar had je die vandaan en hoe had jij je carterventilatie aangesloten??
19 januari 2010 om 18:14 #17560744ik heb em ook merk er eigenlijk weinig van…
19 januari 2010 om 18:46 #17560745Geeft in iedergeval bij gasgeven een lekkere brul!!
19 januari 2010 om 18:48 #17560746origineel gepost door OPCdriver
Geeft in iedergeval bij gasgeven een lekkere brul!!
Ziet er ook super uit zo de motor ruimte :thumbup
19 januari 2010 om 18:50 #17560747prachtig!!:wors:wors
20 januari 2010 om 13:02 #17560748Ziet er zeker goed uit, wil alleen beslist geen openluchtfilter meer. Wat een drama. Hopelijk kom je daar niet achter.
Waar heb jij je slangen vandaan?
20 januari 2010 om 15:47 #17560749Dank jullie voor de lofende opmerkingen :thumbup er is inmiddels al weer veel veranderd plaats binnenkort wel weer het nieuwe plaatje.
De slangen komen grotendeels van M-Tech , zijn erg duur ben ik later tot mijn grote schrik :oachter gekomen oa Courtenay verkoopt ze stukken goedkoper , ik heb ook een bedrijfje gevonden tegen de duitse grens (Subaru specialist) die imitatie samco verkoopt.
Nogmaals ik hou wel van een lekkere brul als ik gas geef , ik denk omdat de Zafira een stuk zwaarder is je ook wat meer de gasklep open hebt dan met de lichtere Astra , als ik “normaal” rij merk ik totaal niets van een open filter geluid.
Gr Marcel20 januari 2010 om 19:55 #17560750Het betreft dit type luchtfilter huis toch? Of heb ik dat even verkeerd.
Voor degene die het willen weten, het type k&n inlegfilter is 2213.
20 januari 2010 om 19:58 #17560751Das de goeie ja
20 januari 2010 om 20:02 #17560752origineel gepost door OPCdriver
Geeft in iedergeval bij gasgeven een lekkere brul!!
Hoi,
Hey jij hebt er ook al van die mooie koperen moeren door je spruitstuk, heb je een H turbo. Of mis je gewoon je hitteschild?
Heb jij die vandaan? En die rambuis van Dbilas is wel heel erg strak. Hoeveel vermogen pers je er nu uit?
Die dumpvalve maakt die veel herrie of valt dat wel mee? En wat heb je gedaan met de originele?
gr,
Mark
20 januari 2010 om 20:27 #17560753origineel gepost door Baas J.
Das de goeie jaThnx man, morgen heb ik hem in huis.
20 januari 2010 om 20:52 #17560754De (koperen) moeren zijn gewoon de orginele en zijn niet van koper overigens.
Ik heb het hitteschildje weggelaten , vind het zo optisch mooier.
Ja , ik heb er een H versie op (perfect) via EDS en aanpassing en liep de motor prima.
Er is sinds ik bij onze huissponsor geweest ben , helaas van alles mis met het motormanagament.
Ik ben niet op zoek geweest naar boven de 300 pk maar zocht meer een “easy” 250 zonder dat ik extreme toeren of boost moet maken.
De Dbilas heb ik ooit besteld en inkompleet ontvangen en zelf met slangen en alu buis pas moeten maken.
Ik heb besloten (na ruggespraak) dat EDS , omdat deze de kennis en een rollenbank hebben , dit probleempje moeten kunnen tackelen.
De dumpvalve , eerst siste ie en momenteel lijkt ie niet goed te werken en de turbo eerder af te remmen, hoewel het geluid wel hetzelfde is als op de EDS site te horen is.
De orginele is afgesloten met een spacer en alle onderdrukleidingen zijn tot en met de electrische klep opgeruimd (lekker clean) en geeft geen storingen.
Gr Marcel.21 januari 2010 om 11:33 #17560755knudde van die incomplete DBilas, dacht dat hun wel goed waren met spullen enzo.
De standaard moeren zijn dan wel iets beter geworden, of valt het zwaar tegen? hoor namelijk veel mensen over het feit dat ze afknappen als je ze los wilt halen. Je hebt trouwens ook van die draadeinden die je erin kan zetten. Die verkoopt Mtech.
jammer dat de huissponsor jouw software verneukt hebt. Succes om hier weer van te recoveren.
21 januari 2010 om 13:22 #17560756De moeren breken niet, het zijn de tapeinden die breken !!
Ik heb er trouwens voor gekozen juist niet meer die moeren te gebruiken, ik gebruik M8 koppelmoeren die het hele tapeind goed beschermen. Kopervet gebruikt bij montage. Deze moeren draai je never nooit niet kapot.
21 januari 2010 om 21:36 #17560757origineel gepost door tijgetje57
knudde van die incomplete DBilas, dacht dat hun wel goed waren met spullen enzo.De standaard moeren zijn dan wel iets beter geworden, of valt het zwaar tegen? hoor namelijk veel mensen over het feit dat ze afknappen als je ze los wilt halen. Je hebt trouwens ook van die draadeinden die je erin kan zetten. Die verkoopt Mtech.
jammer dat de huissponsor jouw software verneukt hebt. Succes om hier weer van te recoveren.
DBilas materiaal is niets mis mee maar ik had natuurlijk weer de pech dat er tussen hun en mijn leverancier iets fout is gegaan.
Ik hergebruik mijn tapeinden en moeren tot op heden (maar ik heb weinig km’s)en nog geen problemen ermee gehad.
En dat software verhaal heb ik het volste vertrouwen dat dat wel in orde gaat komen.:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.