16v ombouw of LPG installatie…

Forumindex Forums Modellen Manta 16v ombouw of LPG installatie…

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214786
    dopey6699
      Lid sinds:
      21 July 2009

      Beste mede-forummers,

      Na een schade uitkering zit ik erg te dubben over wat de volgende stap is om mijn manta nog leuker/interessanter te maken.

      Ik rijd sinds een jaar een 1800S uit 1982en het uiterlijk en interieur is al helemaal naar mijn smaak. ik had begrepen dat de 18s makkelijk(???) om te bouwen is naar c20xe/ne. nu is het geval dat ik nul ervaring heb met engine-swaps en hier dus hulp bij nodig zou hebben.

      vraag?!? wie zou hiermee kunnen helpen:thumbup:thumbdown, prive/garage?

      Ik weet al wel welke onderdelen nodig zijn en de zoektocht is ondertussen begonnen…

      DAARENTEGEN. Ik rij gemiddeld 10dkm per jaar met de manta (studeren+werk+stage). LPG is natuurlijk een goede optie dit nog goedkoper te doen. MAAR?!? Is de manta het waard? Leverd dit bij doorverkoop (oldtimer) zijn kosten weer op?

      Alle informatie welkom!

      #17559940
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        tjah zolang je niet post waar je weg komt

        zullen er weinig mensen reageren
        om je te helpen

        een gas isntalatie verdient zich eigenlijk altijd terug
        cker als je veel km,s rijd

        en een oldtimer op gas is in t algemeen gewilder dan een vergelijkbare odtimer zonder gas
        dus dan hangt er of n iets beter prijskaartje aan
        of hij is makelijker te slijten/verkopen;)

        #17559941
        dopey6699
          Lid sinds:
          21 July 2009

          @ louwe…

          Gelijk heb je, nu ik het terug lees:hmmz

          Voor de duidelijkheid: Rotterdam en omstreken…king:

          #17559942
          lenn0
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2009

            even los van waar je woont en wie je er dus eventueel mee zou kunnen helpen,

            als je ieder willekeurig andere type had zou ik voor de gasombouw gaan, maar omdat je de 1.8s hebt en dus zo ongeveer alles wat een 16v ombouw duur maakt al in huis hebt lijkt het mij duidelijk het leukst om die ombouw te doen. :)

            #17559943
            dopey6699
              Lid sinds:
              21 July 2009

              En daar zit dus het dubio…

              Voor tzelfde geld van de gasinstallatie heb ik bijna die 16v ombouw. Alleen de expertise: tsjah das onbetaalbaar :wors

              #17559944
              mantadevil
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                maar heb je een 4 of 5 bak in je manta liggen ???
                waarom niet beide opties:hmmz
                zelf gas inbouwen kost je geloof ik nog geen 5 meier

                #17559945
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door lenn0
                  even los van waar je woont en wie je er dus eventueel mee zou kunnen helpen,

                  als je ieder willekeurig andere type had zou ik voor de gasombouw gaan, maar omdat je de 1.8s hebt en dus zo ongeveer alles wat een 16v ombouw duur maakt al in huis hebt lijkt het mij duidelijk het leukst om die ombouw te doen. :)

                  dat je alles wat n 16v ombouw duur maakt al hebt is niet helemaal waar:o

                  ok je hebt een versnellingsbak carter+pijlstok en motor steunen

                  maar das dan ook alles:o
                  komt nog wel wat meer bij kijken
                  zoals uitlaat koppeling enz enz
                  komt nog bij dat je niet snel meer een frisse c20xe vind
                  voor weinig geld

                  dan denk ik dat een ombouw naar gas al vlot goedkoper is
                  en ook meer rendament geeft;)

                  persoonlijk zou ik voor t rij plezier gaan
                  en wat meer uitgeven en toch zo,n 16v goed inbouwen;):thumbup
                  ;)

                  #17559946
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    origineel gepost door louwe 16 klepper
                    …een gas isntalatie verdient zich eigenlijk altijd terug
                    cker als je veel km,s rijd…

                    Als hij heel blijft wel ja.. :mad:

                    (niet pers. bedoeld)

                    #17559947
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      origineel gepost door henk 400rr

                      origineel gepost door louwe 16 klepper
                      …een gas isntalatie verdient zich eigenlijk altijd terug
                      cker als je veel km,s rijd…

                      Als hij heel blijft wel ja.. :mad:

                      (niet pers. bedoeld)

                      nee begrijp precies wat je bedoelt;)
                      moet het afkloppen maar met de vec gaat het verder nog steeds goed
                      1 x motorstoringslmpje die ff brande
                      en geen storing uit te lezen???????

                      verder alles ok

                      #17559948
                      lenn0
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 February 2009

                        origineel gepost door louwe 16 klepper

                        dat je alles wat n 16v ombouw duur maakt al hebt is niet helemaal waar:o

                        ok je hebt een versnellingsbak carter+pijlstok en motor steunen

                        maar das dan ook alles:o
                        komt nog wel wat meer bij kijken
                        zoals uitlaat koppeling enz enz
                        komt nog bij dat je niet snel meer een frisse c20xe vind
                        voor weinig geld

                        dan denk ik dat een ombouw naar gas al vlot goedkoper is
                        en ook meer rendament geeft;)

                        persoonlijk zou ik voor t rij plezier gaan
                        en wat meer uitgeven en toch zo,n 16v goed inbouwen;):thumbup
                        ;)

                        oja die paar dingetjes kwamen net eventjes niet in me op… :)

                        ook weer lastig als je zelf geen goeie uitlaat kan lassen, en als je het ook nog eens niet treft dat je een fris blok op de kop tikt dan jaag je jezelf misschien ook flink in de kosten…

                        tja, wat wil je er maximaal aan uitgeven is dan misschien de vraag?

                        #17559949
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          maar die paar dingetjes maken het wel ff duur

                          mijn koppelingsplaat kostte b.v al 525 gulden:o

                          #17559950
                          dopey6699
                            Lid sinds:
                            21 July 2009

                            Pfoe!

                            Komen nu wel even punten bij waar ik niet aan gedacht had! Koppeling wist ik dus gewoon niet. Dacht dat de c20xe zo op de 4 bak paste…

                            En tsjah, student heh, dus wat ik er voor wil uitgeven is meer een verhaal van wat kan ik er aan uitgeven. Het gaat toch wel gebeuren maar misschien dan later en nog wat meer (be)sparen met de LPG.

                            Thnx voor de reacties tot zo ver.

                            #17559951
                            Pastra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 February 2007

                              ik heb een b1 uit 81 met een 2.0s op gas. Ik heb 1 volle tank benzine er doorheen gejaagd, en daarna op gas. Nu enkele duizenden kilometers later heeft het op gas rijden mij zo’n 1400 euro bespaard in vergelijking wat ik met benzine kwijt zou zijn!

                              #17559952
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                origineel gepost door dopey6699
                                Pfoe!

                                Komen nu wel even punten bij waar ik niet aan gedacht had! Koppeling wist ik dus gewoon niet. Dacht dat de c20xe zo op de 4 bak paste…

                                En tsjah, student heh, dus wat ik er voor wil uitgeven is meer een verhaal van wat kan ik er aan uitgeven. Het gaat toch wel gebeuren maar misschien dan later en nog wat meer (be)sparen met de LPG.

                                Thnx voor de reacties tot zo ver.

                                nope
                                de vertanding van de koppelingsplaat van een c20xe is anders dan manta

                                ook kun je niet het vliegwiel van die 8 klepper
                                aan die 16 klepper hangen
                                dus ook die koppeling is in feite onbruikbaar
                                bij een ombouw naar 16v

                                wel zijn er mensen die beweren dat ze gewoon de manta koppelingsplaat gebruiken
                                in combi met t vliegwiel en drukgroep van een c20xe

                                maar die verschillen nogal in diameters
                                zodat je en niet t hele oppervlak van je plaat
                                maar ook niet van vliegwiel en drukgroep gebruikt:o:o

                                dus in mijn ogen geen oplossing;)

                                #17559953
                                henk 400rr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  ‘t ligt er ook aan welk type vliegwiel je hebt of je de koppeling kan gebruiken.

                                  #17559954
                                  henkjan_80
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 December 2006

                                    Als ik jouw was, student dus, dan bouwde ik lpg in. lpg is 3x zo goedkoop als benzine. Als je dat geld wat je ermee bespaard niet naar de kroeg brengt maar apart zet kun je zo mooi sparen voor de 16v ombouw.
                                    Heb je ook nog even de tijd om onderdelen te zoeken want als je alles op de korte termijn moet hebben koop je troep of je koop ‘t te duur

                                    #17559955
                                    dopey6699
                                      Lid sinds:
                                      21 July 2009

                                      Thnx henk&henk!

                                      goed advies allemaal… ik denk dat de LPG ook de beste optie is op dit moment.

                                      Zodra de 16v ombouw haalbaar is laat ik het weer weten.

                                      Iemand nog een goed adres voor de inbouw. Omgeving rotterdam…

                                      #17559956
                                      kermitc
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 January 2007

                                        je kunt ook voor c20 ne/seh gaan.

                                        john

                                        #17559957
                                        dopey6699
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2009

                                          Tsjah ik heb me daar eigenlijk nooit inverdiept omdat ik me heb blind zitten staren op de XE.

                                          maar hoeveel aanpaswerk is daarvoor nodig om in te bouwen?

                                          #17559958
                                          Brammmm
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 October 2006

                                            Ik zou voor de XE gaan heb je meteen genoeg vermogen om mee te spelen:P
                                            Met die andere blokken heb je denk ik net zoveel aanpaswerk.

                                            #17559959
                                            dopey6699
                                              Lid sinds:
                                              21 July 2009

                                              Nog even de vraag of iemand een goed LPG inbouwstation weet die betaalbaar is rond rotterdam…

                                              de C20XE is momenteel niet meer aan de orde dit wordt een project voor als ik en afgestudeerd (financieel dus beter haalbaar:thumbdown)

                                              #17559960
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                origineel gepost door kermitc
                                                je kunt ook voor c20 ne/seh gaan.

                                                john

                                                aangezien dat dat onderblok gelijk is
                                                aan c20xe
                                                ben je toch ook al aan t investeren aan carterpan / motorsteunen

                                                enkel de koppeling is dan iets makelijker

                                                dus dan kun je beter iets dieper in de buidel tasten en die
                                                c20xe derin;)

                                                #17559961
                                                henk 400rr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  origineel gepost door louwe 16 klepper
                                                  …ben je toch ook al aan t investeren aan carterpan / motorsteunen

                                                  enkel de koppeling is dan iets makelijker…

                                                  Louwe, het is een 1.8S dus carterpan en andere delen heeft hij al.

                                                  origineel gepost door dopey6699
                                                  …Ik rijd sinds een jaar een 1800S uit 1982en het uiterlijk en interieur is al helemaal naar mijn smaak. ik had begrepen dat de 18s makkelijk(???) om te bouwen is …
                                                  Alle informatie welkom!

                                                  #17559962
                                                  dopey6699
                                                    Lid sinds:
                                                    21 July 2009

                                                    Nog steeds geen beslissing kunnen nemen…

                                                    Is er ook niemand omgeving Rotterdam die er ervaring mee heeft en mij (natuurlijk met financiele tegemoetkoming) kan helpen met de inbouw van c20xe?!?

                                                    EN!?! wat voor aanpassing/andere koppeling is er nodig?

                                                    #17559963
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      origineel gepost door louwe 16 klepper
                                                      maar die paar dingetjes maken het wel ff duur

                                                      mijn koppelingsplaat kostte b.v al 525 gulden:o

                                                      525 gulden? een standaard plaat van een 2.4 past toch ook? de 1.8s plaat ook? (ja, kan gaan slippen)

                                                      [edit] had de rest van het topic niet gelezen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.