Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Vragen omtrent Manta restauratie !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2009 om 01:18 #17214782
Goedenmorgen …
Aangezien ik al een tijdje met het idee loop om een manta b gsi/gte vanaf de grond af aan wil restaureren toch ff een paar vragen omtrent de ombouw.
Zwakke punten van de carosserrie heb ik in de diverse verbouwings/restauratie topics al gelezen daar ben ik nie bang voor. Kriksteunen , a-stylen,accubak en reservewielbak
Qwa laswerk zit het wel goed maar waar lassen jullie mee co2 , mig/mag ?
Motorische gedeelte is de planning om helemaal zelf tedoen, motor ombouw al paar keer gedaan in kadettje’s en astra’s voor de autocross.
Het idee is om er een c20xe in teleggen met 2.5 motronic en erachter een Omega 25-28 bak … (bak,vliegwiel en koppeling heb ik al)
Heb zo her en der gelezen dat dit in de tunnel past van de manta , alleen de as naar het achterdiff moet ingekort/aangepast worden klopt dit ? Miss ff wat meer info enof foto’s.Dan komt nog het motorsteunen verhaal.
Auto word waarschijnlijk een manta b uit jaar 84-85 .
Zijn de motorsteunen van het bovenstaande type te gebruiken op een c20xe motor ??Heb nog geen carrosserie mocht iemand nog een complete , met deuren en alle plaatwerk weten te staan , liefst zonder motor :P.
En intrieur en dash lijkt me ook wel makkelijk als dat er nog in zit …Dit waren even de vragen om het globaal een beetje op de rij te krijgen.
Alle info welkom !!!
Heb dr nu 3 maand onafgebroken tijd voor dus wordt tijd om de ”droom” te verwezenlijken.Alvast bedankt
5 december 2009 om 13:10 #17559898motorsteunen om c20xe in te bouwen moet je van een 1.8 gebruiken van een b manta bovenstaande jaren hadden meestal dacht ik al cih blokken en die steunen kunnen dus niet ook moet je de carterpan en olie aanzuigbuis van de 1.8 overzetten in de c20xe
5 december 2009 om 16:53 #175598995 december 2009 om 17:04 #17559900@ stender zoek toch een completere auto dus met achteras enzo ;)
toch bedankt voor de link !@ferrie manta , dus gwoon de 1.8 steunen gaat lukken :) carter en olie aanzuigbuis wist ik al zal wel met rear wheel drive te maken hebben :wors
Enig idee wat die gemiddelt kosten ?
@billathome , oke doen we gewoon mig/mag .
Even nog een vraag omtrend de las al je later wilt spuiten bedoel dan de hele carrosserie moet je de lasnaden nog extra aandacht geven met ontvetter of zink ?5 december 2009 om 18:32 #17559901origineel gepost door Noordpoolgsi
@ stender zoek toch een completere auto dus met achteras enzo ;)
toch bedankt voor de link !Geen dank, ik kom nog wel eens wat tegen.
Deze dan?
http://link.marktplaats.nl/300942674Die motor kun je altijd nog verpatsen. Zo’n 1.8 is wel goede basis voor ombouw.
5 december 2009 om 18:36 #17559902ik heb ook een 2.0 16v gekocht ik was ongeveer 500 euro kwijt maar je moet er maar net geluk mee hebben ik heb ze ook zien staan voor 700 euro zorg wel dat je hem helemaal compleet vind met kabelboom ecu etc en dat er niet geknipt is in de kabelboom anders ben je net zo lang bezig als mij nu :P met de ombouw haha
ligt er maar iedergeval net aan wat je wil wil je 2dehands wel oke blokje zal je rond de 500 kwijt zijn wil je zeker zijn dat ie goed is dan zit je rond de 700 euro
5 december 2009 om 18:37 #17559903beste wat ik je zal aanraden is koop een manta met een 1.8s blok al erin liefst met 5 bak maar goed 4 bak kan ook en kijk dan voor een 2.016v blok
de 4 / 5 bak past zo op de 2.0 16v
enkel je koppelingsplaat moet je vervangen voor die van een 2.4ne dacht ik ikzelf doe het nog met de 1.8 koppeling dat gaat ook wel maar je heb kans op slippen tis bij mij ff tijdelijke oplossing en ik gebruik gwoon de drukgroep van de 16v ipv van de 1.85 december 2009 om 19:02 #17559904@ferrie,Motor 2.0 16v heb ik ook al liggen ligt nog in de crossauto word overgelepelt in de manta !
Motor kwam uit schade calibra ding koste me 400 :):) hele auto erbij en die is voor goed geld weer weg gegaan.
Soms wel leuk die exicutie verkopen van de belasting dienst :P
Bak heb ik al van een omega word omgebouwd naar hydrolisch in de manta ! moet alleen nog ander vleigwiel hebben … heb nu een 8v moet een 16 v hebben heeft meer boutgaten
@stender , Zoek een complete straat auto zodat ik alles kan demonteren enzo en precies weet hoe of wat aangezien dit mn 1ste manta ombouw is.
kan wel zon carrosserie en motor kopen ma dan weet ik de helft van de demontage nog nie ! :hmmzHeb er de tijd ok nog wel voor begin van volgend jaar wil ik dr 1 hebben dus in maandje tijd komt er vast wel wat op het pad wat me aanstaat.
5 december 2009 om 19:20 #17559905He woon jij in Overdinkel????/
5 december 2009 om 19:55 #17559906Jawel ! jij ook zo tezien ;)
Ik woon aan de beeninksweg verlenge van de ruhenbergerweg helemaal achteraf zeg ma …
Jij had toch n rode manta b als ik me zo niet vergis ?
5 december 2009 om 20:02 #17559907Gaaf man, ik dacht al dat ik de enigste was in Overdinkel ( Pastoor van Laak str naast het cafe met die dikke dodge op de oprit) Die rode manta heb ik voorig weekend gekocht , maar kom maar eens aan hier staat een manta in de schuur en ik heb al veel opels verbouwd
6 december 2009 om 08:40 #17559908beste is idd een complete auto kopen dan heb je iig een complete basis
casco van die kale groene is idd erg rot6 december 2009 om 16:30 #17559909@hendri , Heb zeeén van tijd tegenwoordig :P
Kan morgenavond ? kan ik mooi even kijken hoe of wat met zo’n auto !
Haha naast dat Café De broad dus .
@billathome , dat epoxy is het niet makkelijker om dan meteen de hele bodem in die ”rotzooi” te zetten ? En orginele delen van een manta nog te bestellen of ? zoja waar
@eddepet , die groene wordt hem nie !Even een vraag over carterpan gedeelte …
Moet dat perse 1 zijn van een 1.8 ? of ?
Past die van een 2.4 niet op een 2.0 16 v ?Hoeveel koppel en pk heeft een 2.4 cih eigenlijk ?
6 december 2009 om 17:48 #17559910div plaatmartriaal imitatie is wel te bestellen bij o a artaparts
7 december 2009 om 11:13 #17559911moet idd die van een 1.8 zijn en de aanzuigbuis ook van een 1.8 die 2.4 cih carterpan is langer dan die die van een 2.0 16v als ik dit goed zeg iedergeval past het niet :P
7 december 2009 om 15:21 #175599122.4 cih heeft standaard volgens mij 125 pk.
ik heb er webers op zitten, een 2.0 kop, en waarschijnlijk andere nokkenas.
dan gaat het richting de 150-160 pk.koppel weet ik zo niet.
7 december 2009 om 20:29 #17559913Kom maar eens kijken, wel eerst ff bellen i.v.b. met de kleine je hebt mijn nr in je u2
8 december 2009 om 19:06 #17559914AnoniemLid sinds:
1 January 1970leg meteen ff t verschil uit tussen co2 en mig/mag:hmmz
9 december 2009 om 00:55 #17559915Dr zal wel een verschil zijn anders hadden ze beide geen verschillende benaming !
maar wat het verschil is zelf ook geen idee …
12 december 2009 om 08:08 #17559916AnoniemLid sinds:
1 January 1970is inderdaad het gas
mig is een inert gasmag is actief gas
t kwam over dat je dacht dat c02 en mig
2 verschillende processen waren van lassen
das dus niet zo;);)dus gewoon c02 lassen aan auto plaatwerk;):thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.