Spoed dynamo probleem!!!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Spoed dynamo probleem!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214745
    Ruth
      Lid sinds:
      9 February 2008

      Hallo,

      Ik heb al enige tijd problemen met mijn dynamo.
      Het gaat om een vectra 2.0 station automaat uit 99.
      Lampjes gaan vel branden en vallen daarna uit automatenbak slaat in storing km en toerenteller geven nul aan dit alles bij een snel oplopende toerental.
      Bij terug nemen van toeren gaat alles weer normaal werken op de automaat na die blijft vrolijk in storing.

      Bij rustig rijden heeft de auto nergens last van.
      Laadstroom op de accu gemeten dik 20 volt bij een klein beetje gas.

      auto staat momenteel bij een dynamo revisie bedrijf deze heeft de dynamo getest op een test bank en daar doet alles het goed.
      De stroom regelaar is inmiddels daar ook vervangen met nog steeds het zelfde euvel als resultaat.

      Het lijkt er op dat het probleem in de auto zit, echter kan het niet zo zijn dat als de dynamo en de spannings regelaar netjes werken er een te hoge spanning optreed bij de accu en dashboard en andere componenten in de auto.
      Of toch wel…..?

      Wie heeft er een antwoord op dit al lang slepende probleem?

      Mvg Ruth.

      #17559226
      Myszek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 August 2007

        Had je een tijd terug geen last van een massaprobleem?? Wat is daar toen aan gedaan?

        #17559227
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Probleem zit in de spannings regelaar van de dynamo!!!!!!!

          deze regeld de laadspanning…

          en niet anders!!

          ander revisiebedrijf zoeken, een auto kan zelf geen stroom opwekken anders hadden ze geen dynamo hoeven inbouwen.

          gewoon een andere dynamo proberen!!!

          Willem

          #17559228
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            ^^^^^^^ sluit me bij Wim aan ^^^^^^

            #17559229
            sjouke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2006

              origineel gepost door speaker
              ^^^^^^^ sluit me bij Wim aan ^^^^^^

              me deux :agent

              #17559230
              Ruth
                Lid sinds:
                9 February 2008

                Ja dat klopt ik heb toen 2 nieuwe massa kabels getrokken van de accu naar het blok en naar de chassis.

                Het lijkt mij dus ook erg sterk dat voorbij de stroomregelaar hogere stroom kan uitkomen.
                Maar het is dus niet zo dat er van af de dynamo ergens nog een kabel naar één of ander kastje loopt buiten de regelaar om dus die dan voor problemen kan zorgen?

                Het is zo vreemd dat dit dus de 4e dynamo is in anderhalf jaat tijd en niet door dezelfde garage uit gevoerd.

                Het gaat trouwens om de orginel opel dynamo een elmco of iets dergelijks.
                Is dit nou een bekend opel probleem of ben ik de enigste die veel problemen heeft met opel?
                Echt al een legio aan onderdelen vervangen en nu weer een hoop werk aan dat ding.

                Is niet echt plezierig rijden zo moet ik eerloijk zeggen.

                Mvg Ruth.

                #17559231
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  origineel gepost door sjouke

                  origineel gepost door speaker
                  ^^^^^^^ sluit me bij Wim aan ^^^^^^

                  me deux :agent

                  Mi tambien :afro

                  #17559232
                  sw_reijnders
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 October 2005

                    origineel gepost door wim-v6

                    … een auto kan zelf geen stroom opwekken …

                    Willem

                    degene die dat kan krijgt de nobelprijs !! :D

                    #17559233
                    sjouke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 September 2006

                      je hebt je massa nu vervangen? … check dan ook eens de + kabel … als die een te hoge weerstand heeft (door slijtage) dan vernachel je ook snel een dynamo (of 4 in dit geval)

                      vraag AliGSI maar welke draad ik bedoel

                      #17559234
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Jupzz, Slechte + kabels kan je Dynamo’s kosten,

                        Ik heb alleen een massaprobleem gehad bij mij, mijn dynamo kan zijn VOLLE 125amp prima kwijt door de + kabel…

                        maar alles kan, kijk deze eens na..

                        mijn dynamo gaat voor de 200.000km iig.

                        Willem

                        #17559235
                        Ruth
                          Lid sinds:
                          9 February 2008

                          1e dynamo ongeveer anderhalf jaar geleden laten vervangen, 2e ongeveer 2 maanden daar na,
                          vandaag dus de 3e er in laten zetten deze gaf dezelfde problemen.
                          En de originel dynamo die er in zat gaf op de test bank goede resultaten aan.

                          Kan de + kabel ook problemen geven ten opzichten van de stroom regelaar dan want laden doet hij uitstekend dus de dynamo is in orde alleen het probleem zou hem zitten in de spannings regelaar.

                          En ik neem aan dat dit om de rode + kabel van de accu naar het verdeel kasje gaat?

                          Mvg Ruth.

                          #17559236
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Verdeel kastje????

                            Er loopt een DIRECTE verbinding van de Dynamo naar de Accu, ongezekerd en wel!!!

                            deze kabel kan te veel weerstand hebben…

                            Willem

                            #17559237
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Een dynamo zelf gaat niet meer spanning afgeven omdat de + kabel defect is.

                              Spanningsregelaar zit in de Dynamo, en daarmee mag de dynamo niet meer als 14.5 Volt afgeven.

                              willem

                              #17559238
                              Ruth
                                Lid sinds:
                                9 February 2008

                                Oke duidelijk Willem.
                                Het gaat dus om de kabel van de dynamo naar de accu.
                                Ik was in de veronderstelling dat het om de kabel na de accu ging.

                                Morgen vroeg maar even proberen zo’n kabel bij de dealer te regelen en hem dan gelijk door de dynamo revisiteur te laten monteren daar deze het spul toch al los heeft liggen.
                                Ik hoop dat het probleem van het telkens opnieuw kapot gaan opgelost is.

                                Ik zal ook gelijk vragen om opnieuw een nieuwe spanningsregelaar te monteren, in de hoop dat dan het overladen opgelost is.

                                Ik laat het nog weten hoe het afloopt.

                                Mvg Ruth.

                                #17559239
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Er zijn overigens 3 merken dynamo’s geleverd:

                                  Delco

                                  Valeo

                                  Bosch

                                  ik moet zeggen dat ik de beste ervaringen met de Valeo’s heb..

                                  bij Bosch gaan vaak de spanningsregelaars kapot, al meerdere corsa’s en Astra’s gehad met hetzelfde probleem, overladen!! (type: 70amp dynamo)

                                  Willem

                                  #17559240
                                  Ruth
                                    Lid sinds:
                                    9 February 2008

                                    Ja klopt het was een Delco.
                                    Maar het gaat om een revisie ik weet niet of ze zomaar een delco voor een valeo willen ruilen.
                                    En om nou ff een nieuwe aan te schaffen….

                                    Mvg Ruth.

                                    #17559241
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      of het mogenlijk is is ook maar de vraag denk ik zo.

                                      Willem

                                      #17559242
                                      Ruth
                                        Lid sinds:
                                        9 February 2008

                                        Nou de dynamo is vervangen.
                                        Raar verhaal originel dynamo is er uit gehaald en op een test bank getest goed bevonden.
                                        terug geplaatst wederom problemen.
                                        nogmaals getest weer goed….

                                        Nieuwe dynamo gemonteerd probleem opgelost.
                                        kabel van dynamo naar accu is gemeten op weerstand, was goed volgens de dynamo reviseur, nou hopen dat de dynamo het langer uit houd dan een jaar.

                                        Van de week grote grote beurt laten doen bij de dealer.
                                        Banden vervangen nieuwe remleideing achter (was veroest) uitlaat spruitstuk gescheurd en hier en daar nog een nieuw lampje.

                                        Ik schat dat dit rond de 1500euro gaat kosten.
                                        auto loopt als een zonnetje rijd weer super.
                                        Echter vind ik dat hij nog wel veel gebruikt.
                                        Volgens de bc 500 km op een volle tank en volgens mijzelf een hele krappe 1/10….
                                        is dit teveel voor een 2.0 16v?
                                        Voor de grote beurt liep hij wel af en toe te stotteren bij het starten net of die op 3 poten liep.
                                        Mogenlijk nieuwe bougie kabels nodig??

                                        Wat ik nog wil vervangen zijn de gasveren van de achter klep die werken niet meer en nieuwe gordel spanners die werken slecht.
                                        Dus als iemand nog wat heeft liggen….

                                        Fijne feestdagen groet Ruth.

                                        #17559243
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          1 op 10 is bij een normale rijstijl wel aan de hoge kant, in de winter moet wel 1 op 12 te halen zijn, tenzij je veel korte stukjes rijdt.

                                          Willem

                                          #17559244
                                          Ruth
                                            Lid sinds:
                                            9 February 2008

                                            Brandstof verbruik laatste tijd goed in de gaten gehouden.
                                            370 km op een tank van 47 liter (korte stukjes veel met airco en verlichting aan).is 1 op 7.8??!!!

                                            480 km op een tank van 48 liter (half om kort en lange stukjes iets minder airco aan gehad).is 1 op 10!

                                            Bc geeft aan een gemiddeld verbruik van 13.6 liter per 100 km. (1 op 7.3)
                                            En op de snelweg 8.9 liter per 100 km bij een snelheid van 120 km per uur op de cruise control. 1op 11.2

                                            Lijkt me een beetje hoog in het verbruik.
                                            Motor loopt goed lijkt iets minder vermogen te hebben na de grote beurt.

                                            Garage zegt bc uitgelezen te hebben en niks opvallends te hebben gezien.
                                            Temp sensor moet dan toch als defect gezien worden?
                                            Garage zegt ook dat dit redelijk is met een 2.0ltr automaat met koud weer en airco aan!!!

                                            Wat me ook is opgevallen bij het aan komen van bijvoorbeeld een stoplicht het toerental terug valt naar een onrustige 700 a 800 toeren, dit duurt 2 sec en loopt dan weer netjes 900 a 1000 toeren.

                                            Ik krijg ook nooit meer dan 50 liter in de tank terwijl de bc aangeeft dat die echt leeg is(rijbereik nog 30 km).
                                            Brandstof meter komt ook nooit tegen het volledig vol aan (60 liter).

                                            Mijn vermoeden is bougie of kabels stuk of motor temperatuur meter stuk?

                                            Iemand enig idee.

                                            Groetjes Ruth.

                                            #17559245
                                            VectraDennis
                                              Lid sinds:
                                              13 August 2004

                                              je moet je gemiddeld verbruik berekenen aan de hand van
                                              de gereden km’s en de getankte liters.
                                              op de BC niets uit doen, die klopt vaak niet.

                                              #17559246
                                              rooiepeet
                                                Lid sinds:
                                                23 November 2009

                                                origineel gepost door Ruth
                                                Brandstof verbruik laatste tijd goed in de gaten gehouden.
                                                370 km op een tank van 47 liter (korte stukjes veel met airco en verlichting aan).is 1 op 7.8??!!!

                                                480 km op een tank van 48 liter (half om kort en lange stukjes iets minder airco aan gehad).is 1 op 10!

                                                Bc geeft aan een gemiddeld verbruik van 13.6 liter per 100 km. (1 op 7.3)
                                                En op de snelweg 8.9 liter per 100 km bij een snelheid van 120 km per uur op de cruise control. 1op 11.2

                                                Lijkt me een beetje hoog in het verbruik.
                                                Motor loopt goed lijkt iets minder vermogen te hebben na de grote beurt.

                                                Garage zegt bc uitgelezen te hebben en niks opvallends te hebben gezien.
                                                Temp sensor moet dan toch als defect gezien worden?
                                                Garage zegt ook dat dit redelijk is met een 2.0ltr automaat met koud weer en airco aan!!!

                                                Wat me ook is opgevallen bij het aan komen van bijvoorbeeld een stoplicht het toerental terug valt naar een onrustige 700 a 800 toeren, dit duurt 2 sec en loopt dan weer netjes 900 a 1000 toeren.

                                                Ik krijg ook nooit meer dan 50 liter in de tank terwijl de bc aangeeft dat die echt leeg is(rijbereik nog 30 km).
                                                Brandstof meter komt ook nooit tegen het volledig vol aan (60 liter).

                                                Mijn vermoeden is bougie of kabels stuk of motor temperatuur meter stuk?

                                                Iemand enig idee.

                                                Groetjes Ruth.

                                                ik weet niet hoelang je die auto al hebt, maar misschien reed je eerst wat rustiger omdat ie nieuw voor je is en raak je er meer aan gewent en ga je ook sneller optrekken etc. dan is dat verbruik volgens mij niet zo gek, dacht dan een automaat ook duurder is in verbruik dan handbak.

                                                terug zakken van toerental (tot 500tpm) bij terugschakelen (kopeling intrappen lees; handbak) heb ik ook last van.
                                                ik heb een open filter, en dacht dat dat het misschien, in combinatie, met het koude weer te maken zou hebben.

                                                over je tank meter, als je hem vol gooit zit je wijzer zeker ook niet boven aan, is bij mijn ook, maar was dat bij jouw voorheen dan niet zo?

                                                wat het eventueel zou kunnen zijn weet ik niet, ben wel benieuwd, lees het hier eventueel wel zeker?

                                                gr Peter

                                                #17559247
                                                Ruth
                                                  Lid sinds:
                                                  9 February 2008

                                                  De tank meter komt i.d.d. niet tot de 60.
                                                  Blijft altijd ergens tussen de 50 en de 60 hangen.
                                                  Dit is nooit anders geweest.

                                                  Dit verbruik is geweest bij mijn vrouw die zeker geen sportieve rijder is. (normaal zeg maar)

                                                  Uiteraard is het verbruik in de winter hoger en ook de kleine stukjes helpen niet echt mee maar een gemiddelde van 1 op 7.8……
                                                  Dat vindt ik wel extreem.

                                                  De filters in mijn vectra zijn origineel dus dat zou goed moeten zijn.

                                                  Groetjes Ruth.

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.