Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 19:04 #17214724
Zojuist vanmorgen getankt 60 liter in de Calibra,
Heb 226 km gereden, en de tank is half weg…. nog net boven de 30 liter, is dit gezond voor een c20ne? denk het niet. Hij loopt verder goed, en snel warm en temp meter blijft lekker rond de 85 graden. Ik denk zelf thermostaat of lucht weger?Ik kan niet normaal wegrijden in de 1 zonder wat gas bij te geven, anders wat lichte trillingen door de auto.
2 december 2009 om 19:44 #17558895kan meerdere oorzaken hebben.
– lambda
– lmm
– injector die open blijft
– koelvloeistof temperatuur meter voor ECUMaar thermostaat???? lijkt me niet, die regelt alleen maar de temperatuur van de koelvloeistof. Als deze te warm wordt dan gaat de klep naar de radiateur open om voor extra koeling te zorgen :thumbup
2 december 2009 om 20:07 #17558896klinkt mij aardig normaal doet de mijne ook als ik stevig doorrij dus niet zondagrijstijl en ik heb een gechipte 2.0 16v eco in mijn cali
2 december 2009 om 20:20 #17558897Hoe heb je gereden en waar? snelweg/stad? hard/normaal/zacht?
Ik ben onlangs uit hongarije terug komen rijden met 100 en haalde 1 op17 met een flink lekkende benzinetoevoer slang.
Nu rijd ik alleen maar korte stad ritjes en rij ik zo 1 op 11.
Het is ook kouder geworden hè.. scheelt ook weer.Ik zou even wachten tot je tank echt leeg is. Dan weet zeker wat ie verbruikt heeft op hoeveel km.
als het onder de 1 op9/10 ligt vind ik het iig raar.. Ik denk niet dan je continue hard genoeg op normale wegen kan/wil rijden om met een c20ne daar onder te komen.
:D En jaaaaa. :P Ik zie de reakties al helemaal voor me.. Maar ik heb het over NORMALE situaties waar ook best het gas ingetrapt wordt… :P:P:P2 december 2009 om 21:26 #17558898ik deed toen met mijn NE in me corsa zown 1:9 maar daar werd niet echt rustig mee gereden
doe nu met de let in de b corsa op de grote weg rond de 1:12 en in de cali rond de 1:10
mja, ach je hebt vermogen en je gebruikt het,dus als die wat meer verbruikt is t jammer….
2 december 2009 om 21:46 #17558899Was veelal snelweg vandaag, en gewoon normaal rijden…..
Blok loopt verder wel normaal, nergens geen problemen mee, echt snel warm ook als ik wegrij nog geen km. alleen het verbruik valt me erg tegen, had hiervoor dan een corsaatje met c14nz maar toch dit moet toch wel iets zuiniger kunnen voor een standaard c20ne.Ik vermijd wel kortje ritjes, want dan wordt het idd echt een zuiper, op de snelweg voelt ie zich thuis.
2 december 2009 om 21:50 #17558900moet ook veel zuiniger kunnen!! 226 km op 30 liter is 1op7.. da kan echt niet!
rijd m eerst maar leeg, dan weet je het zeker.2 december 2009 om 21:56 #17558901Wil um wel ff laten uitlezen mischien levert dat wat op?
2 december 2009 om 22:05 #17558902Dan zal je um niet op foutcodes uit moeten laten lezen, maar op sensor waardes.
Dan kunnen ze kijken of een sensor een verkeerde waarde doorgeeft.2 december 2009 om 23:29 #17558903ok thnx mensen, ga morgen is ff kijken dan, nu me nest in:sleeping
3 december 2009 om 14:55 #17558904Heb even bij Boomkamp laten uitlezen..
LFR effe kijken of andere kan vinden, verder klopte de andere waardes wel aardig. Heb nieuwe verdelerkap meegenomen, nog ff rotor ergens scoren met wat bougietjes, is kijken wat ie dan doet..
Dit is een vroeg type Calibra, dus ik denk F16 bak CR? Ik vind de toeren wel erg veel als ik gewoon 120 rij in de 5. Zijn er nog andere versnellingsbakken met WR? F20 ofzo?
3 december 2009 om 17:48 #17558905ja, die zijn er, check deze link maar even:
http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html#f20Had zelf ooit een keer een F20 bak gekocht met de verassing dat deze een lange bak was :) Rijd idd lekkerder in z’n 5, maar was er nog niet achter uit welke auto’s deze bakken komen…Vanuit de site gelezen zitten ze blijkbaar in een Astra F met C2.0XE en bepaalde Kadett E’s met een 2.0XEJ of C2.0XE..
nog een kleine edit, of er F16wr’s zijn weet ik niet, maar F20wr’s blijkbaar dus wel :)
3 december 2009 om 20:20 #17558906Bedankt, maar ik zie er geen F18 staan? en F20 alleen in CR? Vind best dat ie wat minder toeren mag maken :) , 120 in z’n 5 zal bijna 4000 toeren zijn, rijd niet echt comfortabel.
3 december 2009 om 22:18 #17558907Ik denk dat je dan moet kijken naar een bak met een hogere eindoverbrenging.
Deze maken over het algemeen wat minder toeren bij 120.Maar weet je wel zeker dat je in z’n vijf zit, vind 4000 toeren wel heel hoog.
4 december 2009 om 08:25 #17558908Ja, en koppelingsplaten zijn niet weg.
6 december 2009 om 11:01 #17558909Ik neem het wel voor lief zo, binnenkort keertje een beurtje is wel best.
6 december 2009 om 11:17 #17558910f16 is er in CR en WR zoals bekend
een CR draaid idd rond de 4000rpm in zn 5 bij 120
hoeveel een WR doet,moet je ff aan freek vragenik doe met mn f20 rond de 3400rpm in zn 5
en met de f18wr net onder de 3000
6 december 2009 om 16:53 #17558911ik doe met een f18, 3200toeren in zun 5
6 december 2009 om 21:33 #17558912Oke, F18WR is dus mischien het beste in dit geval, als ik een zo lang mogelijke overbrenging wil?
7 december 2009 om 16:08 #17558913Maar hoeveel km heb je nou op de hele tank gereden?
Ik geloof nooit z o in metertjes als ze denken op de helft te zijn..
Ik merk altijd weer dat je op het laatste stukje van de meter het meest kan rijden….9 december 2009 om 11:13 #17558914Ik heb een F18 gevonden, wie weet of dit een WR ( Wide Ratio ) is?
Dit heb ik van de verkoper:
f 18
i31542
0264
c 345+( Let weer ff niet op me acc :argue )
9 december 2009 om 11:30 #17558915Is volgens mij een close ratio bak.
Je moet bij het laatste nummer een W hebben staan i.p.v. een C.9 december 2009 om 14:17 #17558916*#$& :fy1 , ok dacht het al….
9 december 2009 om 19:00 #17558917ik zeed met mijne ne 400km met volle tank maar had wel al 230000km
10 december 2009 om 13:08 #17558918Oke…
Naja dan moet ie toch maar een keer eruit bij tijds, blok laten reviseren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.