Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › wat is nu beter?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2009 om 09:49 #17214669
wat is nu beter:hmmz
1 dikke intercooler buizen 60mm: lucht gaat er makkelijk dus sneller door heen.
2 dunne intercooler buizen 50mm: zit minder volume in dus bouwt meer en makkelijker druk op.
1 december 2009 om 16:38 #17558350volgens mij is 55mm het beste omdat de gasklep dat ook is
kheb zelf 63mm maar vind het niet egt wat en is iets te groot volgens mij1 december 2009 om 16:42 #17558351welk turbo heb je erop dan gewoon k16
2 december 2009 om 09:27 #17558352heb nu een garrett gt2871r
maar het valt mij op de pijp naar de intercooler erg dun is, heb hem niet gemeten maar denk rond de 50mm.
en nu vraag ik me af of ik de rest van de buizen naar de intercooler nu beter in de zelfde diameter kan houden of wat dikker?
de aansluitmaat van de intercooler is 60mmde set die ik gekocht heb komt onder een astra f weg met 326 pk
denk dat ik zelf rond de 270pk wil gaan rijden.2 december 2009 om 16:38 #17558353jha heb je de intake ook orineel dan zal ik wel 50 doen.
anders gewoon 60mm dan kan kan zat met een garret en grotere intake erop en stuk van afzagen zodat die ook 60 word2 december 2009 om 19:08 #17558354gat van de gas klep is rond de 55mm dus groter is niet nodig toch?
heb je de garret met downpipe en ramshoorn spruitstuk van marktplaats gekocht?
de gene die een k16 voor inruil vroeg?2 december 2009 om 19:53 #17558355ja die van d. nieboer.
heb met inruil 500.- gegeven.spruitstuk, turbo en 76mm downpipe
spruitstuk is bij de flens gescheurd.2 december 2009 om 21:23 #17558356hmm
die heb ik zaterdag bij nieboer zien liggen toen ik mn cali daar ophaalde…
idd jammer dat t spruitstuk gescheurd was…maar hangt ook wel een aardig gewicht aan natuurlijk…ik zou zelf voor een pijp gaan die net zo groot is als de gasklep… minste drukverschillen
2 december 2009 om 21:35 #17558357origineel gepost door TRPower
hmm
die heb ik zaterdag bij slurfjey zien liggen toen ik mn cali daar ophaalde…
idd jammer dat t spruitstuk gescheurd was…maar hangt ook wel een aardig gewicht aan natuurlijk…ik zou zelf voor een pijp gaan die net zo groot is als de gasklep… minste drukverschillen
heb jij je corsa geruid tegen die calibra?
heb die calibra daar vorige week ook zien staan zag er zeer goed uit.ik ga het spruitstuk onder de buizen verstevigen ik ga er van uit dat het dan goed is. maar eerst ga ik hem polijsten want hij ziet er nu niet uit.
2 december 2009 om 22:14 #17558358ja,ik heb mn corsa ingeruild op die cali^^
ben alleen nog aan t twijfelen of ik dr orrigineel plastic omheen ga doen,of dit er omheen hou
ik zou zelf idd ook het spruitstuk verstevigen…er zitten in t midden van t blok toch een paar boutgaten? kan je daar vandaan niet een steuntje maken ofzo?
3 december 2009 om 14:38 #17558359origineel gepost door E+Bkadett
ja die van d. nieboer.
heb met inruil 500.- gegeven.spruitstuk, turbo en 76mm downpipe
spruitstuk is bij de flens gescheurd.:thumbup:thumbup:thumbup
goei deal gemaakt:P3 december 2009 om 14:43 #17558360dus een nissan spruitstuk met let flens..?
3 december 2009 om 15:05 #17558361nope, volgens mij was dit eentje van Courtenay Sport?
3 december 2009 om 15:11 #175583623 december 2009 om 15:42 #17558363nice :P
vraag me wel af of poleisten helpt en of het dan ook mooi blijft door de temp :(
3 december 2009 om 15:47 #17558364vast lassen en gaan met die turbo:thumbup
3 december 2009 om 20:26 #17558365binnen en buitenkant lassen was mijn gedachte toen ik t daar zag liggen
ik wilde t meenemen,alleen zei hij dat iemand anders t op zondag zou halen :(dit was toch een turbo van een astra f met let?
hij heeft die motor nu in elk geval in een a corsa hangentrouwens zijn eigen kadett nog binnen zien staan??
3 december 2009 om 20:56 #17558366komt uit die goud kleurige astra f die heel lang op marktplaats stond.
hij het hem gekocht voor in zijn a corsa maar het spruitstuk paste niet.
voor zover ik weet heeft hij het blok weer orgineel gemaakt en verkocht.
in zijn corsa zit volgens mij het zelfde blok nog met kkk 24 turbo.die kadett heb ik heel vaak gezien op treffens waar hij ook is is hij altijd eerste met zijn kadett en ik tweede:(
zijn interieur is super mooi. :wubzijn site:
http://www.dickynieboer.nl/3 december 2009 om 21:01 #17558367STOM FORUM, die man heet geen slurfje :vertag
:wtf
Mag ik in een link niet eens zijn naam zeggen ?
w w w . d i c k y n i e b o e r . n l
zo mag het lekker wel :cool:
3 december 2009 om 21:07 #17558368zou je t niet tiggen met backing gas?
3 december 2009 om 21:52 #17558369origineel gepost door mayhem
zou je t niet tiggen met backing gas?:wtf
ben maar een hobby lasserals het mij niet lukt heb ik al een rvs las bedrijf via mijn werk.
3 december 2009 om 21:55 #17558370Voor de laspitjes binnen in…..
als er 1 los komt kan je je turbo gedag zetten4 december 2009 om 18:36 #17558371Spruitstuk is idd door iemand zelf gelast met backing gas. Is trouwens RVS 321.
4 december 2009 om 19:21 #17558372wel 347 als toevoegdraad gebruiken dan :thumbup
en zoals gezegd bloemkooltjes aan de binnenkant kunnen loskomen bij hoge temps. dus goed met backinggas lassen!
5 december 2009 om 11:03 #17558373Wat ik zou doen,
Van de turbo naar de intercooler een dikkere buis gebruiken dan van intercooler naar gasklep.
De lucht vanuit de turbo is warm dus uitgezet, dan gaat het de intercooler in en wordt afgekoeld.
Koude lucht is veel compacter dus mag er een dunnere buis naar de gasklep.Maar like said, gebruik je de orginele gasklep? dan zou ik niet boven die 55 mm gaan.
Dus van intercooler naar gasklep.. Anders loopt het allemaal ‘vast’ bij de gasklep..
Monteer wel ff zo’n eds inlaat hoedje.. die dus 55mm is qua doorlaat :)Van de turbo naar de intercooler zou ik dan 60mm pakken als de aansluitingen dit toelaten… Moet niet zo zijn dat er op de intercooler maar 50mm aansluitingen zitten want dan heeft het nog geen nut..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.