Forumindex › Forums › Modellen › Manta › vraagje over inspuit modules
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2009 om 20:49 #17214625
Heb hier 2 modules liggen.
de 280.000.301 en de 280.000.304
Pin bezetting is verder gelijk, afgezien van dat de 304 meer pinnen heeft (de volle 25)
Mijn vraag (aangezien ze beide werken op de zelfde motor)
Wat is nu het voordeel van die volle bezetting??links de 304 en rechts de 301
Hier duidelijk te zien, verschil in aantal pinnen
de onderkant lijkt wel, maar is ook weer anders:
Ben nu toch wel eens nieuwsgierig naar de verschillen tussen de modellen :hmmz
30 november 2009 om 01:19 #17557877welk nummer heb ik je dan meegegeven aangezien die weer anders is qua koelrib/voet van de transistor?
zie je ook dat hier geen isolatie van het koelplaatje nodig is omdat deze niet met de voet aan de carrosserie komt want hier zitten 4 kunststof hoeken aan?
bij mij is het koel plaatje meteen de hoek bevestiging…
ook een verandering…:hmmz30 november 2009 om 06:45 #17557878De 301 is die van jou.
De sluiting zat op het koelplaatje links onder (foto 1 en foto 3) Daar komt namelijk nog een bevestigingspootje overheen. En die hoorde geisoleerd te zijn (en dat issie nu)
Als je hem komt halen, zal ik het je wel laten zien, dat legt wat makkelijker uit ;)
30 november 2009 om 20:39 #17557879Wel,……301 met witte sticker is 20E, en de 304 met bruine sticker is 22E.
30 november 2009 om 20:57 #17557880bruine sticker??
maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)
1 december 2009 om 20:45 #17557881origineel gepost door Freestyler
bruine sticker??maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)
mss de sticker met het nummer op de metalen kap?
1 december 2009 om 21:23 #17557882origineel gepost door Freestyler
bruine sticker??maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)
En ik had een manta met een 22E motor met 22E inspuitsysteem en die had ( je voelt m al aankomen ) een 301 computer van een 20E.
Waarom kun je de computer omwisselen,…..
Omdat de 20E en de 22E een le-jetronic systeem hebben.1 december 2009 om 21:36 #17557883origineel gepost door MantasticB1
origineel gepost door Freestyler
bruine sticker??maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)
mss de sticker met het nummer op de metalen kap? [/quote
:thumbup
1 december 2009 om 21:39 #17557884Zit geen sticker op, kijk maar (nummer heb ik van de stikker die op de print staat)
1 december 2009 om 21:53 #17557885over die verschillen met de stickers (even uit het blote hoofd);
Beide systemen zijn LE-jetronic, de 2.2 is echter wat uitgebreider, ik geloof dat hij dan ook LEJ-jetronic genoemd wordt of iets dergelijks.
2.2 heeft inderdaad een bruine sticker met ik geloof gouden letters, de 2.0 LE-jetronic heeft een witte sticker met grijze letters. de stickers zaten hierbij op de voorkant.
De oude L-jetronic, kan een gele, blauwe of rode sticker hebben, het verschil tussen die oude kasten en de nieuwere is te herkennen aan de vorm, de oude zijn vrij hoekig en recht, de nieuwere zijn ronder afgewerkt, de stickers zaten hierbij op de zijkant.
Wat inwendig (printplaat/condensators e.a. electronische termen) netreft, kan ik niks over zeggen, dat valt buiten m’n intressegebied.
1 december 2009 om 23:05 #17557886de 2.2 heeft inderdaat een bruine stecker
2 december 2009 om 08:28 #17557887ok dus de 304 is ook voor de 2.2?
Heb namelijk ook te horen gekregen dat de 304 ook terug te vinden is in de kadett E en Astra F 1.8i
Dat zou wel een hoop zoekwerk schelen als iemand de ECU van zen manta aan stront heeft :vertag:jerry
2 december 2009 om 17:44 #17557888Kadett E en astra F hebben mototronic systemen met krukassensor (en meer van die onzin) duss…
die vlieger gaat niet op.
2 december 2009 om 18:10 #17557889:afroer zijn ook 2.2’s met een krukas positie sensor, ik heb er zelf vroeger eens 1 gehad. zat in een senator.
2 december 2009 om 20:32 #17557890Dat kan wel kloppen.
Maar goed, dan nog heb je het verschil in beide systemen (mototronic/jetronic)
2 december 2009 om 21:46 #17557891:wtf
Ik raak het spoor nu een beetje bijster.
In welke modellen zaten dan de volgende ECU’s?
280.000.301
280.000.302
280.000.304
280.000.305Die zouden namelijk onderling uitwisselbaar moeten zijn (de 301 en 304 zowiezo)
4 december 2009 om 18:10 #17557892origineel gepost door henk 400rr
Kadett E en astra F hebben mototronic systemen met krukassensor (en meer van die onzin) duss…die vlieger gaat niet op.
In de Kadett D en E en Ascona C heeft wel een 18E ohc motor met jetronic gezeten en van zo’n ding heb ik weer de computer op de Monza 30E motor in de Mantona B zitten. Om het nog ingewikkelder te maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.