Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2.2 rekord schijven op manta A vooras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2009 om 18:39 #17214496
Wat komt er allemaal bij kijken, bij het plaatsen van 2.2 rekord remschijven op een Manta A vooras.
Ik heb begrepen dat deze zo op de fusee passen.Welke klauwen zijn hier dan voor aan te raden/te gebruiken?
Hoe de klauwen te monteren? Op bestaande punt?
Heeft er iemand foto’s om te laten zien hoe dit eruit ziet?
25 november 2009 om 19:10 #17556091Je moet de schijven aan de bestaande A-serie naven op de vooras plaatsen
De klauwen kunnen op hetzelfde punt, maarrr…. je moet even ruimte maken omdat je stuurarmpje in de weg zit.
Hoe het met de remleiding zit weet ik even niet meer, ik dacht dat ik ze toen op de zelfde manier gezet had als bij een B, dus achter de ophanging ipv. ervoor. (te lang geleden)
25 november 2009 om 21:20 #17556092ik remklauwen van een astra f met geventileerde schijfen
en de omtrek van de schijf 1 of 2 mm afgedraaid
staal omvlochten remleiding zelf op maat gemaakt
25 november 2009 om 21:45 #17556093netjes:wub Maar waar waarom de schijf 1 of 2 mm in omtrek afgedraaid ?
25 november 2009 om 21:51 #17556094de schijf kwam tegen de remklauw aan
25 november 2009 om 22:26 #17556095Dan is dus de Astraschijf dus wat kleiner in diameter, zelf ooit de combinatie 2200 schijven samen met Calibra klauwen en daarbij staken de blokken net buiten de schijf.
26 november 2009 om 17:32 #17556096Ik pak altyd de schijven van een omega a met de klauwen. Dat zijn zo te zien dezelfde klauwen als een omega
26 november 2009 om 17:51 #17556097origineel gepost door manta dre
ik remklauwen van een astra f met geventileerde schijfenen de omtrek van de schijf 1 of 2 mm afgedraaid
staal omvlochten remleiding zelf op maat gemaakt
Zijn de schijven ook van een Astra F?
26 november 2009 om 17:52 #17556098origineel gepost door Manta 24V
Ik pak altyd de schijven van een omega a met de klauwen. Dat zijn zo te zien dezelfde klauwen als een omegaZijn dit ook geventileerde schijven?
Werkt deze hele ombouw ook op een B Ascona/Manta? Of is dat net weer ff anders? (sorry, ff inbreken) :afro
26 november 2009 om 17:57 #17556099Ik hoor vaak, dat in combinatie met de 2.2 rekord schijven, de astra klauwen (type voor geventileerde schijven), het beste passen. Is dit ook qua beschikbaarheid de beste keus misschien?
En wat moet er dan aan de bracket gewijzigd worden?
26 november 2009 om 18:01 #17556100origineel gepost door McLambo
origineel gepost door Manta 24V
Ik pak altyd de schijven van een omega a met de klauwen. Dat zijn zo te zien dezelfde klauwen als een omegaZijn dit ook geventileerde schijven?
Werkt deze hele ombouw ook op een B Ascona/Manta? Of is dat net weer ff anders? (sorry, ff inbreken) :afro
ja, geventileerd, vlgs mij sowsio bij ieder Omega en ja kan ook op B-manta.
26 november 2009 om 18:02 #17556101origineel gepost door Redmanta84
Ik hoor vaak, dat in combinatie met de 2.2 rekord schijven, de astra klauwen (type voor geventileerde schijven), het beste passen. Is dit ook qua beschikbaarheid de beste keus misschien?En wat moet er dan aan de bracket gewijzigd worden?
Moet een hoekje uitgeslepen worden, alles wijst zich vanzelf als je het voor je hebt.
26 november 2009 om 18:11 #17556102Als ik de foto van ‘manta dre’ zie, zie je volgens mij ook het uitgeslepen hoekje waarover je het hebt.
Het is me allemaal redelijk duidelijk.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke remmerij, gebruik makende van Ferodo DS2500 blokken?
26 november 2009 om 18:39 #17556103was ik nog vergeten in de vorige post
ik heb er ook een aanslag op gezet omdat de remslang
tegen de veer aan komt dus een iets kleinere draaicirkel
ik heb er ook een remservo van een B manta + hoofdremcilinder
opgezet maar dan remt het dan wel super:thumbup
26 november 2009 om 18:42 #17556104Pak altyd de schijven en blokken en klauwen van de a omega. Gaten verboren en hart uitdraaien vd schijf voor op de naaf te monteren.
wel een ringetje tussen de remblokdrager en je fusee leggen ander loopt je schijf er tegenaan (spreekt voor zich)
En verder pas ik de rembooster aan. Nem er meestal 1 van een rekord E hier past een remcilinder op van een BMW.
Maar mensen misschien is het wel leuk dat men is eens iets anders uitvind….. IEDEREEN pakt al volvo of omega tangen ;)
26 november 2009 om 18:43 #17556105owja dat doe ik ook tegen de aanslag maar daar kom je vanzelf achter:P
26 november 2009 om 23:14 #17556106origineel gepost door Manta 24V
Pak altyd de schijven en blokken en klauwen van de a omega. Gaten verboren en hart uitdraaien vd schijf voor op de naaf te monteren.wel een ringetje tussen de remblokdrager en je fusee leggen ander loopt je schijf er tegenaan (spreekt voor zich)
En verder pas ik de rembooster aan. Nem er meestal 1 van een rekord E hier past een remcilinder op van een BMW.
Maar mensen misschien is het wel leuk dat men is eens iets anders uitvind….. IEDEREEN pakt al volvo of omega tangen ;)
ipv de Omega schijven kon je ze ook pakken van de Vectra, zelfde afmetingen maar dan met 4 gats, dat verboord ook wat gemakelijker.
Dat “iedereen” valt wel mee.
27 november 2009 om 08:07 #17556107origineel gepost door manta dre
ik remklauwen van een astra f met geventileerde schijfenen de omtrek van de schijf 1 of 2 mm afgedraaid
staal omvlochten remleiding zelf op maat gemaakt
In deze situatie passen er dan nog 13 inch velgen op? Bijvoorbeeld ATS classics
27 november 2009 om 16:48 #17556108ik dacht het wel
ik heb volgens mij met 13″ inch standaard
velgen gereden rij nu met 15” inch
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.