Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wie gebruikt voor de winter een andere auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2009 om 20:56 #17214474
Ik bedoel hiermee, wie zet de auto in de stalling ter behoud van de lak en dergelijke
Ik heb mijn astra namelijk ook binnen staan in de winter, vind het een beetje zonde van me lak en velgen
24 november 2009 om 21:13 #17555845mja een auto blijft uiteindelijk toch een vervoersmiddel.
24 november 2009 om 21:18 #17555846pfffffffffff
Er bestaan winterwielen……….
de rest van de auto is schoon te maken….
Zulke strenge winters heb je hier toch niet.
24 november 2009 om 21:20 #17555847Als je voor de winter je auto beschermt kan er eigenlijk niet veel gebeuren mist je je auto regelmatig schoon spoelt.
Lak beschermen met een goede hard wax en de bodem controleren en eventueel de slechtere plekken opnieuw van tectyl voorzien24 november 2009 om 21:36 #17555848ik gooi de winterbanden eronder en de lak hou ik bij door regelmatig te wassen en poetsen
24 november 2009 om 21:36 #17555849mijn astra staat in de winter gewoon lekker binnen. .om de winter door te komen heb ik dan maar een corsa a met c20xe gebouwd :P
25 november 2009 om 05:26 #17555850nou, mijnes staat gewoon buiten hoor, voor het werk heb ik momenteel een hyundai h100, 1.7d, dus astra blijft stil staan voor de deur.
25 november 2009 om 05:44 #17555851Nee, lekker mn eigen wagentje.
Inderdaad een beetje schoon houden en niks aan het handje25 november 2009 om 09:18 #17555852origineel gepost door robert_corsa
nou, mijnes staat gewoon buiten hoor, voor het werk heb ik momenteel een hyundai h100, 1.7d, dus astra blijft stil staan voor de deur.Hyundai H100: Dit is ten alle tijden een 2.5D of 2.5TD, mitsubishi motor.
Ik rijdt overigens gewoon met bijde auto’s.
De Vectra is er niet slechter van geworden de afgelopen 5 jaar, dus zal wel mee vallen.
Willem
25 november 2009 om 11:47 #17555853winter ,waar,hier nee jo,das verleden tijd
rij gewoon met mijn omi het hele jaar door
is tenslotte wel een duitse auto,in zijn thuisland
hebben ze nog wel winters,dus hij kan wel een
beetje kou en sneeuw en dat sort rotzooi hebben
vgr tonsr.25 november 2009 om 15:51 #17555854Ik ben nu me sneeuwploeg aan het doorsmeren nu :thumbup :jerry
25 november 2009 om 16:45 #17555855ga je die op de Vivaro zetten Jeroen.
Daar zit zo’n NIDO (kijk maar eens bij Gemeente voertuigen) Externe Opbouwframe op de voorkant voor bezems, sneeuwploegen, en zo. :jerry
Willem
25 november 2009 om 16:48 #1755585625 november 2009 om 16:55 #17555857Dan blijft die lekker op de oprit staan onder een doek/hoes.
We hebben nog een crossa B erbij.
25 november 2009 om 17:07 #17555858Mobiele schredders kunnen er ook op ?
Zoiets ga ik eerdaags ontwikkelen denk.. lijkt me fantastisch.
Is ook prima te gebruiken voor sneeuw, en bijv. ook iets hardere objecten dan sneeuw verborgen in de sneeuw (als vw-tjes bijv.)http://www.youtube.com/watch?v=Qedfz8nTHO8
Ben al in onderhandeling met ze..
Volgend voorjaar is een demo doen op een VW meeting denk :wub :jerry
http://www.youtube.com/watch?v=dNZwYUqTfko25 november 2009 om 17:18 #17555859werkt wel lekker, inderdaad wel handig zo’n schreddert jeroen… :wub
25 november 2009 om 17:30 #17555860Gooi gewoon de winterbanden eronder. Als het weer het ‘s winters toe laat ff wassen als ie vies is.
25 november 2009 om 19:27 #17555861Ik rijd zo min mogelijk in de winter en als het toch moet na slecht weer goed wassen (al gaat het wel snel vervelen) , ik zit dus wel weer te overwegen om toch maar een “winterauto” erbij te nemen , alleen wat moet je daarbij voorstellen?
Marcel25 november 2009 om 19:35 #17555862ik heb een winterfiets
25 november 2009 om 19:35 #17555863kan het niet laten om een hele winter niet men de Monza te rijden hoot (ook kwestie van vast zittende remmen) maar spuit hem telkens van boven tot onder af (zeker wielkasten) en zet em ook in de wax
25 november 2009 om 19:48 #17555864als we strenge winters zouden hebben dan zou ik mischien overwegen om een klein kut autotje te kopen.
maarja zo streng zijn ze niet , en gewoon alles goed afspuiten ect.
maja een auto is natuurlijk wel bedoeld om te rijden;) en als je hem zelf maar een beetje onderhoud gaat hij niet dood door de winter hoor!25 november 2009 om 20:20 #17555865origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door robert_corsa
nou, mijnes staat gewoon buiten hoor, voor het werk heb ik momenteel een hyundai h100, 1.7d, dus astra blijft stil staan voor de deur.Hyundai H100: Dit is ten alle tijden een 2.5D of 2.5TD, mitsubishi motor.
Ik rijdt overigens gewoon met bijde auto’s.
De Vectra is er niet slechter van geworden de afgelopen 5 jaar, dus zal wel mee vallen.
Willem
staat op de kenteken papieren echt 1.7 diesel hoor, zo rijd hij ook:puke deze zijn maar heel kort gelevert, wjj hadden er 2 van, nu nog 1, deze motoren waren officieel afgekeurd en mochten niet gebruikt worden, maar dat is toch gedaan,
je ziet op marktplaats etc ook alleen maar 2.5. als je googled vind je niks over de 1.7. ik zal wel een foto maken, kan je het zien.
dat ing van ons heb 45pk, je rijd standart volgas, zolang mogeljk doortrekken, want er zit echt 0,0 gang in dat ding.25 november 2009 om 22:15 #17555866is dat 1.7 niet voor het gewicht of laadvermogen oid..
een 1.7d zou het nog geen 90.000km uithouden in zo’n bus.
de 2.5D heeft maar 80pk, laat staan een 1.7d.
ik moet zeggen de 2.5TDi (intercooler) rijdt wel erg goed in deze bussen, daar blijf je een vito 110CDi ruim mee voor bij het stoplicht haha, die metselaar raar kijken.
Kennis van ons had zo’n 2.5TDi met elektrische ramen airco, teerenteller enzo, 115pk dacht ik, en een bere koppel!!
Willem
27 november 2009 om 05:33 #17555867origineel gepost door wim-v6
is dat 1.7 niet voor het gewicht of laadvermogen oid..een 1.7d zou het nog geen 90.000km uithouden in zo’n bus.
de 2.5D heeft maar 80pk, laat staan een 1.7d.
ik moet zeggen de 2.5TDi (intercooler) rijdt wel erg goed in deze bussen, daar blijf je een vito 110CDi ruim mee voor bij het stoplicht haha, die metselaar raar kijken.
Kennis van ons had zo’n 2.5TDi met elektrische ramen airco, teerenteller enzo, 115pk dacht ik, en een bere koppel!!
Willem
onze eerste h100 1.7 heeft het inderdaad tot een ton uitgehouden, moter dronk olie, koppeling en bak op.
de 2de rijd nog, met de zelfde mankementen, en de zelfde km stand.
1683cc op precies te zijn.
maak straks een foto.27 november 2009 om 07:10 #17555868Ben echt benieuwd.
Trouwens wel de eerste Oosterse bestelbus met een motor kleiner dan 2 liter dan.
hier in europa komt dat meer voor:
Opel Renault Nissan: 1.9Di 1.9DTi 1.9CDTi/DCi
VW: T3: 1.6D 1.6TD 1.9D – T4 1.9TD 1.9TDi
Fiat: 1.9TD 1.9JTDWillem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.