Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Probleem (half opgelost..)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2009 om 14:02 #17214449
Hallo allemaal,
Ik heb een astra G van 2000, een 1.7 diesel 55kw.
Mijn astra heeft al sinds enkele weken het lampje van motorplobleem aanstaan. (springt op wanneer de moter een 10 seconden opstaat.)
Nu vorige week ben ik stilgevallen terwijl ik aan het rijden was.. even naar de kant laten bollen, contact af en weer gestart.. ging goed.. volgende dag weer op de baan, viel weer stil en kreeg hem helemaal niet meer aan de praat.. Dus hem maar naar mijn thuis laten slepen. Dag erna, 2de dag erna gepropeerd.. niet meer aan de praat te krijgen.
Bij een niet opel garage aan de computer laten hangen om fout uit te lezen, bleek het de dieselpomp die stuk was.
Ik diezelfde dag nog naar een erkende opel garage geweest en het probleem uitgelegd. Daar zeiden ze me dat ze heel zelden een astra met kapotte dieselpomp hadden, maar wel een 20 keer op een jaar de besturing van de dieselpomp.. dus daar zeiden ze me dat het hoochtwaarschijnlijk dat was wat stuk was. Nu een dieselpomp nieuw kost 2000 eur. en de besturing ervan een 1500 eur. (zo vertelden ze mij toch in die opel garage..) Omdat ik laatste jaars student ben en binnen een half jaar afstudeer (en dan ook dadelijk een nieuxe auto koop), ging ik echt geen nieuwe pomp nog de besturing ervan kopen.. zeker niet als ik de auto voorig jaar voor 3000eur tweedehands gekocht heb. Dus na wat opzoek werk heb ik zo een besturing voor de dieselpomp uit een afbraak astra voor 100 eur. gekocht met nog 3 maanden garantie erop. In de opel garage zeiden ze me dat ja dit makkelijk zelf kon plaatsen en dat dit niet moest ingesteld worden dmv de computer ofzo.. dus ik die besturing geplaatst en hopla motor zonder enig probleem gestart! Nu na 10 seconden ging het lampje van motorprobleem wel weer aan.. maar auto rijdt goed.. moet ik dit resetten ofzo..?
Alvast bedankt voor de reacties (en sorry voor de lange uitleg :D )24 november 2009 om 14:29 #17555625Je kan even proberen de accu polen er af te halen (voor 15 min) .
De computer reset zichzelf dan !Groeten Ronald
24 november 2009 om 17:34 #17555626bij de 17 diesel van ons ook steeds lampje branden ene keer wat meer als de andere keer
oplossing 4 nieuwe gloeibougie,s en probleem over deze gaan zo,n 80 tot 100.000 km mee .24 november 2009 om 22:13 #17555627Laat de Storing uitlezen.
doorrijden met motorstoring kan schade aan de motor opleveren.
@ Bert: Gloeiers, ja ze gaan mee zolang ze mee gaan, heb hier nog een Gtje lopen (italiaans kenteken 1.7Dti 2003) deze tijdt nu een goede 246.000km met de originele gloeiers, alleen een toerental sensor stuk gehad.
Willem
25 november 2009 om 13:15 #17555628Ok Vrijdag gaat ie naar de garage om fout uit te lezen..
@ Willem, ik heb ergens gelezen dat jij flat blade ruitenwissers van valeo hebt, ben je hier tevreden over? En waar heb jij deze gekocht..?
Alvast bedankt!
25 november 2009 om 16:50 #17555629Ik heb deze Via rijbergen automaterialen (vriendjes politiek) gekocht.
en op de vectra zitten ze al naar tevredenheid bijna 3 jaar op, nog steeds niet strepen, klapperen of uitgehard.
Willem
25 november 2009 om 20:02 #17555630Ok. En welke raad je me aan, Bosch of Valeo?
Nu ik zou dan ook de achteruitwisser willen vervangen. (Deze maakt een hels geluid en na 5 keer op en af is de ruit nog niet watervrij.. :D ) Zijn er ook flatblades voor de achterste ruit?Alvast bedankt!
25 november 2009 om 22:19 #17555631Ze zijn allebij goed, die van een maat van mij (Bosch) deden het 2 jaar lang erg goed, daarna wel wat uitgehard.
mijne (Valeo), gaan nu al 2.5 jaar prima mee.
Ik denk het qualitatief elkaar niet al te veel ontloopt.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.