Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Kent iemand deze senator? +vraagje aanschaf tips?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2009 om 12:48 #17214378
staat inmiddels al een tijdje op marktplaats.
had misschien wel belang bij deze, maar misschien zijn er al meerden langs geweest te kijken??
22 november 2009 om 13:04 #17554476nee ken m niet.
wel mooie wagen om te zien zo,
maar helaas geen lpg on-board.22 november 2009 om 17:30 #17554477heb hem ook al op mp zien staan
hellaas geen lpg en a122 november 2009 om 19:36 #17554478Ja niet op lpg… dus iets minder aantrekkelijk, maar dat is iets wat altijd nog kan natuurlijk (wat ook wel het doel is dan)
er staat ook bij dat ie airco heeft? is dat wat betrouwbaar? en waarmee zijn die gevuld?
specifieke dingen om op te letten is? roest roest en nog is roest?
maar kwa onderstel? Wat zijn daar de zwakkere plekken van?
22 november 2009 om 19:59 #17554479als de airco orgineel is, en nog doet dan zit er R12, een niet meer toegestaan middel, in.
rotterij, hebben ze uiteraard ook.
*chassisbalken
*draagarmen
*daar waar achterveer op draagarm gemonteerd zit.
*dorpels
*wielranden
*reservewiel bak
*het scherm van de kont, vanaf onderkant bumper naar beneden, is ruimte voor tank langs,
deze wil ook wel eens slecht zijn.
*veerpoten onder de kap, rotten ze vaak door.
*A spijlen, van binnen uit controleren op vocht.
je ziet het van buiten niet, maar van binnen kun je vaak wel voch voelen bij natte periode`s.*en gewoon op je eigen gevoel afgaan :D
verder zwakke plek van het onderstel?
de draagarmen achter, zeldzaam spul
wiellagers achter.. niet te krijgen. of lomp duur22 november 2009 om 23:52 #17554480Senator A en airco is ellende omdat het systeem erg vaak lek is,dit is makkelijk te repareren en als je het systeem dicht hebt dan zou ik aanraden om hem met R12 te vullen dit werkt nl het beste,is wel ff zoeken naar een airco boer die um kan en wil bijvullen,maar dat lukt nog wel al is het soms ff zoeken,als de airco het doet krijgt ie het ook koud,zie mijn ac:
http://www.youtube.com/watch?v=_IXr8FV4-RQDat systeem werkt wel na behoren op R12 alleen had ikzelf veels te veel R12 bijgevult,nu bevriest der ook niks meer en blaast ie niet met -6,9 uit maar met een graad of 3-5.
En mocht je die sennie kopen en werkt de a/c niet dan kan ik je wellicht wel aan wat R12 helpen.
En roest,daar elke Sennie A eenleg voor:
koplamp hoeken,veerpoten onder de motorkap,langsliggers (bestuurderskant meer als bijrijders) spatborden bij de A-stijl aan de onderkant,A-stijlen achter spatbord,voorruit hoeken onder,deurhoeken voor en achter,dorpels,wielranden,veerschotels achter op de draagarm,plaatwerk onder de achterbumper compleet rondom.Maar wat Ganz zegt ben ik het niet geheel mee eens:
De draagarmen achter egaal hoe slecht ook zijn altijd weer makkelijk op te lappen naar beter als af fabriek,mits je een zwaar lassaparaat hebt,exemplaren die geen roest hebben zijn zeer moeilijk te vinden,maar de oude weer oplappen is zo gedaan,en beter als af fabriek.23 november 2009 om 16:04 #17554481Ok bedankt voor jullie antwoorden!
de airco van de senator werkt niet meer, moet bijgevuld worden (altijd een gok, dus geen meerwaarde voor de auto)
r12 is een leuk verhaal ja… had nog op bigopels stukje van jou gelezen. jij haalde het uit usa?
hoe word r12 systeem gevuld? net zoals r134a systemen?wat betreft de puntjes, ik zal ze opschrijven en mee nemen mocht ik gaan kijken.
Lassen is geen probleem, maar dat is niet het doel.
zoek dan liever even wat langer door!23 november 2009 om 16:29 #17554482@gse..
ik neem aan dat jij met lassen van de draagarmen, enkel de veerschotel bedoelt??
dat beschouw ik meer als standaard laswerk.
maar mocht de draagarm over de lengte last hebben van rotterij, dan is het met het lasapparaat
weinig eer meer te behalen, je mag er immers niet aan een draagarm lassen…toch??
@sw.. heb jij de verkoper van de witte al te pakken gehad?23 november 2009 om 16:42 #17554483Je mag er officieel geen roest weg werken, maar wel verstevigen. dus onder dat mom kan er veel king:
die van de witte heb ik nog niet gemaild eerlijk gezegt. zal ik dat zsm even doen:thumbup
23 november 2009 om 17:01 #17554484Nah ik heb gewoon de gehele veerpoten voor en achter na eigen inzicht verlast en verstevigd en heb het bij de APK gemeld en deze hebben er niet moeilijk over gedaan omdat de auto een stuk sterker is als voorheen.
24 november 2009 om 05:55 #17554485weet niet wat voor senator je zoekt,maar ik heb ook nog een A2 staan
over 2 maand belasting vrij
net nieuwe apk remmen nieuw etcbij intresse kun je altyd even u2u
is 4 traps automaat24 november 2009 om 18:33 #17554486uh die is toch zonder airco?
25 november 2009 om 14:16 #17554487mijne heb idd geen airco ook
moest dat er op zitten dan ?tja mijn prijs ligt iets lager heb je voor bijna zelfde geld lpg dr op
25 november 2009 om 14:53 #17554488meende wel dat hij liever airco had ja…
had ie t pas over op msn, vandaar :D
25 november 2009 om 17:04 #17554489Airco is fijn in de zomer en vooral met beslagen ruiten en de kachel is veel mooier te regelen:de midden panelen langs het klokkenwerk kunnen ook warm blazen en das echt fijn.
25 november 2009 om 19:48 #17554490origineel gepost door eddepet007
weet niet wat voor senator je zoekt,maar ik heb ook nog een A2 staan
over 2 maand belasting vrij
net nieuwe apk remmen nieuw etcbij intresse kun je altyd even u2u
is 4 traps automaatis dat die blauwe met grijze bumper??
25 november 2009 om 21:48 #17554491ja klopt
1 december 2009 om 19:48 #17554492Ben vandaag even wezen kijken,. helaas was het al wat schemerig. maar heb wel een indicatie gekregen van de auto.
hij bied hem aan als super auto. maar had toch paar plekjes.
oa hele rare plek op de motorkap waar de lak af mist tot het metaal en is paar cm groot.(dus de motorkap moet gespoten worden)
spiegel die lag er af.
en de rechter achterdeur zit een forse deuk in ( maar hij had er reserve deur in kleur bij zei hij.)
bij de veerpoten voor was die al gerepareerd. maar zou opzich nog wel een keer mogen.
maar heb er ook stukje in gereden, en reed verder wel super! niks op aan te merken.
maar gezien de plekken/plekjes vind ik hem te prijs niet waard. of ben ik nu niet reëel ? snap best dat het een oude auto is hoor :D
maar ik hou alle opties open en kijk rustig verder…. heb geen directe haast.
1 december 2009 om 20:19 #17554493tja prijstechnies, blijft het toch wat je er zelf voor over hebt.
de een denkt over 100 euro zo, de ander weer zo…
lastuhg :D
1 december 2009 om 20:51 #17554494Ja daarom, als ik even reken van motorkapje spuiten. (of elle lang zoeken naar 1 in kleur)
airco fixxen
LPG inbouwendan word het totaal plaatje mij op dit moment wat te veel.
moet eerlijk zijn, ik heb ook niet/nog niet onderhandeld in de prijs2 december 2009 om 11:15 #17554495moet eerlijk zeggen dat de vraag prijs dan best fors is
als ik zie waar ik mijn a1 voor weg heb gedaanvorig jaar(geen airco er op ,maar verder harde auto ietje werk en lpg
dan mag er voor die prijs zeker niet alte veel werk aan zittenmotor kap en deur spuiten reken ook zo maar weer paar 100 euro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.