Storing en verbruik Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Storing en verbruik Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214354
    Gommel
      Lid sinds:
      10 June 2007

      hoi,

      in een ander topic had ik al begrepen dat onze Astra G niet echt zuinig is. 1:14 ongeveer. Maar nu brand er ook vaak het MM lampje.

      Deze gaat branden als we langer onder de 2.000 toeren zitten. Ff gas geven en hij is weer weg.

      Iemand enig idee?

      Dacht dat je deze astra niet kon uitlezen als ik het goed vind met de zoekfunctie?

      #17553817
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Alle Astra’s zijn uit te lezen

        #17553818
        erwin78
          Lid sinds:
          23 May 2009

          uit laten lezen met geschikte diagnose apparatuur.

          #17553819
          OPC Turbo
            Lid sinds:
            7 June 2009

            Zit er wel genoeg olie in?

            Bij te weinig olie krijgt je vacuümpomp het moeilijk waardoor ook de vacuümsturing voor je E.G.R. en wastegate problemen gaan geven en je dus storing kan krijgen…

            Als je olie wel op pijl is kan je eens alle vacuümslangen controleren op lekkage, of de opbrengst van je vacuümpomp controleren.

            (eerste de foutcode bij de dealer laten uitlezen kan ook handig zijn uiteraard dan heb je een zoekrichting)

            #17553820
            Gommel
              Lid sinds:
              10 June 2007

              Ja zal maandag langs de dealer. Had wel begrepen dat wij hem niet zelf konden uitlezen. Dat bedoelde ik. Olie zit er genoeg in, hoe kan ik de opbrengst van de vacuumpomp controleren?

              #17553821
              OPC Turbo
                Lid sinds:
                7 June 2009

                Vacuümmeter aansluiten eerst alle slangen en koppelstukjes controleren (alle slangen en koppelstukken één voor één op onderdruk brengen en kijken of het niet terugloopt) als dat goed is alles weer aansluiten en de meter op de vacuümpomp aansluiten en de motor starten als de pomp goed is moet hij ten alle tijde toch wel een 700-800 m-bar vacuüm opbrengen.

                Maar als je hem toch al naar de dealer brengt om uit te lezen moet je eerst dat maar even afwachten voor hetzelfde geld komt er iets anders uit… als het wel een vacuüm gerelateerd probleem is kunnen zij vrij makkelijk ook dat alles controleren… dat zal normaal in een half uurtje wel moeten lukken (tenzij er (ook) naar andere dingen gezocht gaat worden natuurlijk)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.