Bij te weinig olie krijgt je vacuümpomp het moeilijk waardoor ook de vacuümsturing voor je E.G.R. en wastegate problemen gaan geven en je dus storing kan krijgen…
Als je olie wel op pijl is kan je eens alle vacuümslangen controleren op lekkage, of de opbrengst van je vacuümpomp controleren.
(eerste de foutcode bij de dealer laten uitlezen kan ook handig zijn uiteraard dan heb je een zoekrichting)
Ja zal maandag langs de dealer. Had wel begrepen dat wij hem niet zelf konden uitlezen. Dat bedoelde ik. Olie zit er genoeg in, hoe kan ik de opbrengst van de vacuumpomp controleren?
Vacuümmeter aansluiten eerst alle slangen en koppelstukjes controleren (alle slangen en koppelstukken één voor één op onderdruk brengen en kijken of het niet terugloopt) als dat goed is alles weer aansluiten en de meter op de vacuümpomp aansluiten en de motor starten als de pomp goed is moet hij ten alle tijde toch wel een 700-800 m-bar vacuüm opbrengen.
Maar als je hem toch al naar de dealer brengt om uit te lezen moet je eerst dat maar even afwachten voor hetzelfde geld komt er iets anders uit… als het wel een vacuüm gerelateerd probleem is kunnen zij vrij makkelijk ook dat alles controleren… dat zal normaal in een half uurtje wel moeten lukken (tenzij er (ook) naar andere dingen gezocht gaat worden natuurlijk)
Auteur
Berichten
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.