Forumindex › Forums › Techniek › Cih › (PROBLEEM OPGELOST) af en toe haperende ontsteking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2009 om 12:45 #17214348
heren,
mijn rekord, 71’er 1900 op gas met hydrostoters, hapert af en toe.
Her rare is dat ie dat niet contineu doet, normaal geproken rijd ie gewoon normaal.
Maar het kan zijn dat ie zo, onder het rijden ook, af slaat en/of moeilijk loopt. Knallen in de uitlaat e.d. Tijdje later rijd het weer normaal.
Ook heeft ie dat als ie start hij aanpakt, maar na een seconde of zo weer af slaat. Dit een aantal keer herhalen tot ie blijft lopen en er nix aan de hand blijkt te zijn.Dingetjes die ik al gesjekt heb
– Contactpuntafstand is goed.
– Verdeelkap ziet er goed uit, maar ook even schoongemaakt.
– Onsteking staat goed afgesteld(zo goed mogelijk)
– vacuumontsteking eraf gehaald ooit.Iemand hetzelfde probleem een keer gehad?
Zelf ben ik nog van plan om de verdeelkap en bougiekabels en bougied nog e vervangen.21 november 2009 om 13:37 #17553780vervang de bobine eens
21 november 2009 om 14:08 #17553781tja ,
altijd lastig, maar inderdaad een verdeelkap kost niet veel.
Ik zou daar beginnen.Ik heb onlangs ook een (overigens perfect ogende) verdeelkap vervangen door een exemplaar dat ik hier nog liggen had en mijn probleem was er mee van de baan.
Mijn auto starte, maar sloeg na een mooie rit, als ie op ralentie kwam, plots uit en starte niet meer.
Soms begon ie te stotteren, afijn een beetje wat jij beschrijft.Het was dus de verdeelkap….
Volgens mij ligt het niet aan de afstelling van de ontsteking, vermits hij soms wel goed loopt, dus daar zou ik niet aankomen.
( bij mij CIH 2.2i opel GT )
Geert
21 november 2009 om 16:09 #17553782Misschien ligt het aan de condensator.
Heb hier ook last van gehad steeds uitvallen en dan slecht starten als die weer aanstond deedie het weer gewoon.21 november 2009 om 16:13 #17553783dacht ook aan de condensator
21 november 2009 om 20:24 #17553784Als je het meer hebt met warme motor dan met koude denk
ik ook aan condensator of bobijn.21 november 2009 om 20:32 #17553785Bougies/kabels nakijken?
22 november 2009 om 10:55 #17553786heej jongens, bedankt voor de reacties….
Bobine heb ik ook even een andere aangezet, maar zelfde probleem (heb ik dus enigsins uitgesloten, maar als de rest niet werkt)
Het blok heeft het ook bij een koude motor, daar begon het probleem ook mee.
Meteen aanpakken en 1 seconde later ontsteking weg… Dat een 10 tal keer proberen, daarna bleef ie lopen.Bougies heb ik ook na gekeken, niet echt slecht….
Maar ik denk verdeelkap en bougiekabels en bougies ff vervangen, meteen ook contactpuntjes en condensator.
Kost niet de hele wereld, kijken of ze me blij kunnen maken bij Brezan o.i.d.3 januari 2010 om 09:42 #17553787Ik heb het probleem opgelost (waarschijnlijk)
Ontstekingsonderdelen vervangen, paar nieuwe kabeltjes enzo. Alles bij elkaar gaf de doorslag denkik.Het grootste probleem was dat er een actuator stuk is/was, gaf kortsluiting.
Actuator die op de carburateur zit die tijdens de koude start het gas iets openhoudt.
Als ik deze kabel op de bobine aansluit is de ontsteking meteen weg,Spul eraf gesloopt, flink testritjes gedaan natuurlijk.
Start nu beter dan ooit, ook met dit koude weer en op gas…..
Maar grote vuurdoop is de 550werkkilometers die voor de boeg staan komende week, dan weet ik precies of hij het goed doet of niet, je weet maar nooit.Heren nog bedankt voor het meedenken…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.