(PROBLEEM OPGELOST) af en toe haperende ontsteking

Forumindex Forums Techniek Cih (PROBLEEM OPGELOST) af en toe haperende ontsteking

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214348
    cooperdude
      Lid sinds:
      18 October 2006

      heren,

      mijn rekord, 71’er 1900 op gas met hydrostoters, hapert af en toe.

      Her rare is dat ie dat niet contineu doet, normaal geproken rijd ie gewoon normaal.
      Maar het kan zijn dat ie zo, onder het rijden ook, af slaat en/of moeilijk loopt. Knallen in de uitlaat e.d. Tijdje later rijd het weer normaal.
      Ook heeft ie dat als ie start hij aanpakt, maar na een seconde of zo weer af slaat. Dit een aantal keer herhalen tot ie blijft lopen en er nix aan de hand blijkt te zijn.

      Dingetjes die ik al gesjekt heb
      – Contactpuntafstand is goed.
      – Verdeelkap ziet er goed uit, maar ook even schoongemaakt.
      – Onsteking staat goed afgesteld(zo goed mogelijk)
      – vacuumontsteking eraf gehaald ooit.

      Iemand hetzelfde probleem een keer gehad?
      Zelf ben ik nog van plan om de verdeelkap en bougiekabels en bougied nog e vervangen.

      #17553780
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        vervang de bobine eens

        #17553781
        gvy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2007

          tja ,

          altijd lastig, maar inderdaad een verdeelkap kost niet veel.
          Ik zou daar beginnen.

          Ik heb onlangs ook een (overigens perfect ogende) verdeelkap vervangen door een exemplaar dat ik hier nog liggen had en mijn probleem was er mee van de baan.

          Mijn auto starte, maar sloeg na een mooie rit, als ie op ralentie kwam, plots uit en starte niet meer.
          Soms begon ie te stotteren, afijn een beetje wat jij beschrijft.

          Het was dus de verdeelkap….

          Volgens mij ligt het niet aan de afstelling van de ontsteking, vermits hij soms wel goed loopt, dus daar zou ik niet aankomen.

          ( bij mij CIH 2.2i opel GT )

          Geert

          #17553782
          Rekord-Rob
            Lid sinds:
            23 March 2007

            Misschien ligt het aan de condensator.
            Heb hier ook last van gehad steeds uitvallen en dan slecht starten als die weer aanstond deedie het weer gewoon.

            #17553783
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              dacht ook aan de condensator

              #17553784
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                Als je het meer hebt met warme motor dan met koude denk
                ik ook aan condensator of bobijn.

                #17553785
                Makko
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 July 2007

                  Bougies/kabels nakijken?

                  #17553786
                  cooperdude
                    Lid sinds:
                    18 October 2006

                    heej jongens, bedankt voor de reacties….

                    Bobine heb ik ook even een andere aangezet, maar zelfde probleem (heb ik dus enigsins uitgesloten, maar als de rest niet werkt)

                    Het blok heeft het ook bij een koude motor, daar begon het probleem ook mee.
                    Meteen aanpakken en 1 seconde later ontsteking weg… Dat een 10 tal keer proberen, daarna bleef ie lopen.

                    Bougies heb ik ook na gekeken, niet echt slecht….
                    Maar ik denk verdeelkap en bougiekabels en bougies ff vervangen, meteen ook contactpuntjes en condensator.
                    Kost niet de hele wereld, kijken of ze me blij kunnen maken bij Brezan o.i.d.

                    #17553787
                    cooperdude
                      Lid sinds:
                      18 October 2006

                      Ik heb het probleem opgelost (waarschijnlijk)
                      Ontstekingsonderdelen vervangen, paar nieuwe kabeltjes enzo. Alles bij elkaar gaf de doorslag denkik.

                      Het grootste probleem was dat er een actuator stuk is/was, gaf kortsluiting.
                      Actuator die op de carburateur zit die tijdens de koude start het gas iets openhoudt.
                      Als ik deze kabel op de bobine aansluit is de ontsteking meteen weg,

                      Spul eraf gesloopt, flink testritjes gedaan natuurlijk.
                      Start nu beter dan ooit, ook met dit koude weer en op gas…..
                      Maar grote vuurdoop is de 550werkkilometers die voor de boeg staan komende week, dan weet ik precies of hij het goed doet of niet, je weet maar nooit.

                      Heren nog bedankt voor het meedenken…..

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.