Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Schroef lossen!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2009 om 16:54 #17214326
Hey iedereen!
Ik ben aan men blok aant sleutelen, maar nu
krijg ik een bout niet los. Het gaat namelijk over
de bout die op het tandwiel zit die aan de krukas
verbonden is (niet vliegwielkant).Ik heb al geprobeerd met een luchtdrukhamer,
maar hij wil gewoon niet lossen?Hoe doen jullie zoiets dergelijks?
Groetjes Pieter!
20 november 2009 om 16:56 #17553572Eerlijk gezegd heb ik geen idee over welke bout je het hebt
20 november 2009 om 17:00 #17553573d-riem krukastandwiel bout..
Deze zit vast met ongeveer 250nmNormaal met een goeie slagmoer lucht ding wel los te krijgen..
Anders blok hout tussen krukas en onderblok.
Hele sterke ratel met een lange stang hierop en los draaien die hap..
succes :D
20 november 2009 om 17:18 #17553574Denk niet dat je krukas dat lekker vind marcel!!!
gewoon je vliegwiel blokkeren…. kan moeilijk zijn.
of in de versnelling en remmen. en dan met lange buis er aan om hem los te draaien
20 november 2009 om 18:39 #17553575kracht zetten doe je nooit met een ratel….:thumbdown daar hoor je een wringijzer voor te gebruiken.
20 november 2009 om 18:45 #17553576jep wring ijzer er op en blokkeren
ik had daar een stuk strip voor gepakt.
en daar 2 gaatjes ingeboord dat je hem vast kan bouten in de gaatjes rond om.
liefst wel een nieuwe bout gebruiken bij vast zetten.
en op het juiste moment zetten.20 november 2009 om 20:51 #17553577of jez et er een ratel/wringijzer op en zet em in de versnelling, even snel startmotor rond laten gaan, en hij is los.
20 november 2009 om 21:07 #17553578origineel gepost door sjoerdie
of jez et er een ratel/wringijzer op en zet em in de versnelling, even snel startmotor rond laten gaan, en hij is los.:o:o
20 november 2009 om 21:12 #17553579:wtf
Blokeer maar gewoon de krukas en draai hem met de hand los:thumbup
20 november 2009 om 21:32 #17553580origineel gepost door sjoerdie
of jez et er een ratel/wringijzer op en zet em in de versnelling, even snel startmotor rond laten gaan, en hij is los.Ja, of je laat 50 m6 moertjes via het bougie gat naarbinnen ratelen en dan het wringijzer met een lange pijp er op… :jerry
Disclaimer, aan de hierboven gegeven reactie kunnen geen rechten worden ontleend. Eventuele schade ontstaan door deze reactie kunnen niet op de poster worden verhaalt.
Dit moet je dus echt niet doen…:angel
Wat mij wel eens is wat hier boven ook staat, gewoon met een lange stang en in de versnelling op de handrem, het irritante is dat je dan de slag niet niet kunt maken.
20 november 2009 om 21:54 #17553581dikkere luchtsleutel pakken….
20 november 2009 om 21:55 #17553582Originally posted by sjoerdie
of jez et er een ratel/wringijzer op en zet em in de versnelling, even snel startmotor rond laten gaan, en hij is los.ik heb hier een blok staan waar dat niet mee wou..
Die gaat ik dus gewoon met de blok hout methode doen…20 november 2009 om 21:57 #17553583Originally posted by sw16v
Denk niet dat je krukas dat lekker vind marcel!!!en waarom niet????
Als het andere noet meer wil.. dan moet je wat héEn metaal is nog steeds sterker als hout…
Zie het probleem niet…Kreeg destijds de tip ook van Max,
die gaat echt zijn eigen spul niet verklooien :vertag20 november 2009 om 21:58 #17553584Originally posted by giuliettaevo
kracht zetten doe je nooit met een ratel….:thumbdown daar hoor je een wringijzer voor te gebruiken.Wringijzer, vastgelaste oude ratel, Lange staaf met een dop erop gelast, wat je wilt…
Zijn meerdere gereedschappen die je kunnen helpen..20 november 2009 om 22:00 #17553585Originally posted by corsaracer
dikkere luchtsleutel pakken….dat werkt niet altijd soms is die klote bout dusdanig is vastgetyft dat je niet genoeg kunt blokkeren op de normale manieren en dus naar extremere toepassingen moet grijpen hahaha
en niet iedereen heeft zo’n dikke kompressor in de garage staan. jij ook niet juul :vertag
20 november 2009 om 23:48 #17553586Of een ratelsleutel met levenslange garantie:jerry
21 november 2009 om 07:11 #17553587Wow!!
Veel mogelijkheden! Ik ga het morgen uitproberen!
Bedankt jongens! ;)
21 november 2009 om 07:54 #17553588ff met de brander erop goed heet maken, dan met kleine inspanning draai je die bout los.
21 november 2009 om 07:58 #17553589origineel gepost door corsaboy
Originally posted by sw16v
Denk niet dat je krukas dat lekker vind marcel!!!en waarom niet????
Als het andere noet meer wil.. dan moet je wat héEn metaal is nog steeds sterker als hout…
Zie het probleem niet…Kreeg destijds de tip ook van Max,
die gaat echt zijn eigen spul niet verklooien :vertagIk snap ook niet waarom de krukas daar niet tegen zou kunnen.
Als je het vliegwiel blokkeerd, en dan aan de distributie zijde de moer losdraaid, dan krijgt de hele krukas toch ook die kracht – dat koppel te verduren?
Als je een houten blok doet tussen krukas en het blok, staat er een kleiner deel van de krukas onder spanning als je de bout losdraait ?
21 november 2009 om 08:06 #17553590origineel gepost door Bart Hoedemaker
ff met de brander erop goed heet maken, dan met kleine inspanning draai je die bout los.je gaat je kop van de bout toch niet heet maken???
dan zet de bout alleen maar uit.
en je draait de kop verot want die wordt zacht.21 november 2009 om 09:27 #17553591Originally posted by Bart Hoedemaker
ff met de brander erop goed heet maken, dan met kleine inspanning draai je die bout los.fijn voor de rest van de keeringen etc die erachter zitten..
Warm stoken kan werken maar is totaal niet nodig als je de krukas goed blokkeerd.. En een hele lange arm hebt..21 november 2009 om 10:08 #17553592wat is er mis met de startmotor methode???
leg eens uit wat er niet goed aan is???
beter als een luchtsleutel die lekker staat te bengen over al op!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lagers zijn niet zo heel hard…heb je KANS op een plat lagerschaaltje
zelf heb ik een vliegwielblokkeer-blokje, maar als je dat niet hebt, is met de startmotor de meest eenvoudige.
luchtsleutel heeft ook lang niet iedereen namelijk
21 november 2009 om 10:43 #17553593Originally posted by sjoerdie
wat is er mis met de startmotor methode???leg eens uit wat er niet goed aan is???
beter als een luchtsleutel die lekker staat te bengen over al op!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lagers zijn niet zo heel hard…heb je KANS op een plat lagerschaaltje
zelf heb ik een vliegwielblokkeer-blokje, maar als je dat niet hebt, is met de startmotor de meest eenvoudige.
luchtsleutel heeft ook lang niet iedereen namelijk
Ik heb niet gezegt dat er wat mis mee is.
Alleen dat ik hier een blok heb liggen waarvan de bout daarmee zelfs niet los wil…Een nadeel vind ik aan de startmotor methode dat je er iets minder controle over hebt…
king:
21 november 2009 om 11:57 #17553594oke, minder controle idd.
maar het is wel de snelste manier.
en voor iedereen mogelijk.
Ik heb ook wel eens een bout gehad die zelfs met 1,5 meter verlengd wringijzer niet los wou.
toen met de startmotor gedaan… meteen los.
Maar met een blok hout, bedoel je dan tussen het onderblok en 1 ”wang” van de krukas? of hoe moet ik dat zien?
dat werkt idd ook
21 november 2009 om 16:08 #17553595ja of 2 wangen als je gelijke blokken hout heb liggen zodat je de kracht kunt verdelen… :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.