Forumindex › Forums › Modellen › Manta › veerpootbrug
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2009 om 17:41 #17214274
hoi,
wil voor mijn B een verpootbrug gaan maken,mar wat voor materiaal kan ik er het beste voor gebruiken en welke diameter en dikte van de buis?
Om voor een starre as een brug te maken heeft weinig nut lijkt mij of zie ik dat verkeerd??
bvd Tom
18 november 2009 om 18:45 #17553005origineel gepost door Kale gek
hoi,wil voor mijn B een verpootbrug gaan maken,mar wat voor materiaal kan ik er het beste voor gebruiken en welke diameter en dikte van de buis?
Om voor een starre as een brug te maken heeft weinig nut lijkt mij of zie ik dat verkeerd??
bvd Tom
Doe het gelijk goed, bouw gelijk een Matter kooi in de manta.
:jerry:kewlpics18 november 2009 om 18:49 #17553006zit al een kooi in….:fy1:P
18 november 2009 om 18:54 #17553007Jij blij.
:jerry18 november 2009 om 18:56 #17553008Beetje onzinnig, veerpootbrug op manta….:vertag
18 november 2009 om 18:59 #17553009Laat die gozer zijn ding doen man.
:vertag:kewlpics
18 november 2009 om 19:15 #1755301018 november 2009 om 19:45 #17553011@ jethro, kun je niet beter gewoon niet reageren als t zo moet…
@mr-turbo achter begrijp ik wel dat t niet veel uit zal halen aangezien t starre as is maar waarom ist voor ook onzinnig?? zit daar helemaal geen beweging in dan??@ sicco, ja zoiets alleen past dit niet met dual ram…
18 november 2009 om 19:56 #17553012manta heeft geen mc pherssons systeem he..
en achteras, watstangen ofzo?
18 november 2009 om 20:06 #17553013ja maar t is om torsie stijfheid te verbeteren, onder heb je een dik subframe en boven nagenoeg nix…
18 november 2009 om 20:23 #17553014AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zolang de wielen niet van de grond komen(tijdens het rijden) is het niet nodig denk ik.
18 november 2009 om 22:31 #17553015volgens mij hebben de manta’s in de rally geen veerpootbrug of wel?
18 november 2009 om 23:32 #17553016vindt het altyd wel mooi staan onder de kap bij mij komt ie er ook wel onder
19 november 2009 om 00:35 #17553017veerpootbrug heeft ook in een manta nut, je maakt er een soort van box van en een box is sterker dan een U vorm, das net als een koker tegen een U profiel, koker is sterker en kan minder torderen:thumbup
19 november 2009 om 09:03 #17553018origineel gepost door city77
veerpootbrug heeft ook in een manta nut, je maakt er een soort van box van en een box is sterker dan een U vorm, das net als een koker tegen een U profiel, koker is sterker en kan minder torderen:thumbupdacht ik dus ook.. stijver = beter mare welk materiaal kan ik nu het beste gebruiken of gewoon iets doen?? Is t geen speciaal staal??
19 november 2009 om 13:12 #17553019origineel gepost door larsjeG40
volgens mij hebben de manta’s in de rally geen veerpootbrug of wel?Klopt
Maar die worden lang niet zo mishandeld als een straatauto :P :D :D :D
19 november 2009 om 20:06 #17553020ik heb er wel 1 tussen zitten,maar hier zijn best wat dijkjes enz,toen ik hem kocht en tussen monteerde had ik iets aan spelling om er tussen de zetten,aantal maanden later,ff kleppendeksel er af moest dat ding er van tussen uit,ging stroef,toen er in,dat wou niet echt vlotjes lukken,hij zal niet op z’n tenen komen te staan maar heb hem er puur tussen zitten voor de stevigheid van de schermen/veerpooten,zijn wel inwendig verstevigd inmiddels,zoals bij de ascona 400 bijv.
maar meot wel zeggen dat hij dus ook regelmatig ff voetjes van de vloer doet,niet op drempels ofzo hoor:)al is dat wel eens voor gekomen bij sevenum recht voor het hek:P,kwam achter de drempel weer eens neer :angelmaar normaal gebruik heeft het totaal geen nut,
koker sterker dan U profiel?
dit is niet juist,koker buigt eerder dan u profiel,dat is net als een staaf en buis,de staaf buigt eerder dan de buis,
anders zouden de spanten in een flat/huis enz ook koker wezen ipv H of U profiel,en de eiffeltoren ook van koker ipv profiel,19 november 2009 om 23:10 #17553021ja misschien omdat je anders holle ruimtes krijgt ?????? en dat ze dat niet willen in een staal construktie ??????? :sleeping
20 november 2009 om 07:39 #17553022AnoniemLid sinds:
1 January 1970er komen totaal geen zijdelingse krachten op je schokbrekers
de krachten die er op komen liggen enkle in t verlengde van de schokbrekers;)
dus prakties gezien heeft een veerpootbrug geen nut bij n manta / asconavandaar dat je ze in de rally ook niet tegen komt;)
optisch vind ik het wel mooi staan
vandaar dat ik er 1 gemaakt heb voor mijn mantaik heb er 1 gemaakt van rvs zodat je hem mooi kan polijsten
en heb er m,n gaskabel wat onder verstopt:P:Pzag op n vw meeting nog wat grappigs
die man had een wat dikker diameter buis genomenen er n bus met schroefdraad ingelast waar weer n dop in zat:hmmz:hmmz
bij nader onderzoek bleek dat z,n ruitensproeier reservaat te zijn:o:P:P;)
leuk gevonden:thumbup
maar de buis vond ik wat te fors;)20 november 2009 om 07:46 #17553023AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door manta19sr
ik heb er wel 1 tussen zitten,maar hier zijn best wat dijkjes enz,toen ik hem kocht en tussen monteerde had ik iets aan spelling om er tussen de zetten,aantal maanden later,ff kleppendeksel er af moest dat ding er van tussen uit,ging stroef,toen er in,dat wou niet echt vlotjes lukken,hij zal niet op z’n tenen komen te staan maar heb hem er puur tussen zitten voor de stevigheid van de schermen/veerpooten,zijn wel inwendig verstevigd inmiddels,zoals bij de ascona 400 bijv.
maar meot wel zeggen dat hij dus ook regelmatig ff voetjes van de vloer doet,niet op drempels ofzo hoor:)al is dat wel eens voor gekomen bij sevenum recht voor het hek:P,kwam achter de drempel weer eens neer :angelmaar normaal gebruik heeft het totaal geen nut,
koker sterker dan U profiel?
dit is niet juist,koker buigt eerder dan u profiel,dat is net als een staaf en buis,de staaf buigt eerder dan de buis,
anders zouden de spanten in een flat/huis enz ook koker wezen ipv H of U profiel,en de eiffeltoren ook van koker ipv profiel,hier gooi je wat te veel door elkaar:o
een unp kun je niet vergelijken met een koud gewalst u profieltje
eenn u profiel is wel minder sterk dan een koker;)
een unp wordt in een constructie ook nooit als hoofdspant gebruikt
hooguit als kopspant maar dan met meer poten eronderen een hea of ipe is ook n heel ander profiel
dus eigenlijk ben je appels met peren aan t vergelijken:Pdat van buis en massief (staaf)
heb je wel gedeeltelijk gelijk in
maar dat hangt dan weer af van de manier en hoogte van de belasting ;)maar we dwalen wat af
ik geloof niet dat de topic starter een h balk
als veerpoot brug wil gebruiken:P;)20 november 2009 om 07:48 #17553024dan maak ik m ook voor de show, dan hoef ik er geen afstelbare van te maken, vind t ook wel gaaf eruit zien…. Verstevigen van subframe enzo komt binnenkort nog wel
20 november 2009 om 07:58 #17553025Voor 35 eurie haalde ik hem van MP incl verzenden
20 november 2009 om 09:07 #17553026origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
Voor 35 eurie haalde ik hem van MP incl verzenden
origineel gepost door Kale gek
@ sicco, ja zoiets alleen past dit niet met dual ram…
20 november 2009 om 14:04 #17553027‘t maakt toch geen flikker uit of het nut heeft of niet, als je ‘m mooi vindt zet je hem erop en anders laat je het zo.
20 november 2009 om 19:02 #17553028hey die ligt hier ook klaar voor mijn cabriotje
ik vindt het mooi staan gewoon zelf 1 maken en mooste is laten vercromen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.