Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waarschijnlijk domme vraag 2.0 dtl
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2009 om 21:38 #17214251
Hoi,
ik dacht dus dat mijn 2.0 dtl geen turbo had. Maar ben er nu dus acher gekomen dat het een soft turbo is.
Nu is het zo dat ik wel het vermogen en verbruik mis van 1 met een turbo. Is die turbo nu gewoon uit te wisselen of denk ik nu echt zo dom dat ik gebanned word van het forum:jerry:jerry
Alvast bedankt voor eenieder die de moeite neemt deze leek op het juiste padje te krijgen.
17 november 2009 om 22:39 #17552775Die turbo van een DTH moet wel passen maar de software is ook anders en een DTH heeft ook een intercooler…
Kan je hem beter laten chippen… dan gaat ie ook naar 100PK (en e.v.t. een intercooler erbij zoeken)
18 november 2009 om 08:58 #17552776is je luchtmassa meter niet gewoon kapot!!!!
18 november 2009 om 10:04 #17552777Dat kan natuurlijk als je geen vermogen hebt… de vraag wordt wat onduidelijk gesteld…
18 november 2009 om 10:26 #17552778Oh sorry heb wel genoeg vermogen voor een DTL, maar vind dat gewoon te weinig…. En verbruik zit ik gemm op 1:13/14.
18 november 2009 om 12:07 #17552779Je kan je blokkie laten chippen bij m-tech ga je van 82 naar 110 pk:wors
Maar 1 op 13/14 is best laag zeg… trap je hem zekers wel erg diep in :o
Ik heb een Y20DTH en rij gem. 1 op 16 tot 1 op 20…. en rij regelmatig met kramp in mijn rechtervoet over de snelweg….:D
18 november 2009 om 12:13 #17552780Chippen en e.v.t. een intercooler plaatsen (volgens mij gaan ze gechipt naar c.a. 100PK) met een intercooler gaat het vermogen nog iets verder omhoog, dat is een grotere klus maar het hoeft natuurlijk niet, ook een intercooler van een andere auto kan (misschien wel makkelijker) passen maar je zit ook met je slangen en alles wat je aan moet passen…
Kijk eens op de site van verschillende tuners of beter bel ze eens voor de mogelijkheden…
(mijn Vectra B DTH station met chip van 130PK haalde c.a. 1:13 na het chippen, voor de tijd c.a. 1:16 bij dezelfde rijstijl, ik moet erbij zeggen dat voor het gevoel het vermogen nog hoger lag dan 130PK maar dat heb ik nooit laten testen)
18 november 2009 om 16:52 #17552781als je een 2.0DTL kan laten chippen van 82pk naar 110pk.
Hoe zit dat dan bij de 1.7DTL kan ik hem ook laten chippen?18 november 2009 om 17:19 #17552782De 1.7DTL van een Astra G wel want ook die heeft een electronisch gestuurde brandstofpomp net als de 2.0…
De 1.7DTL in een Astra F is bijna hetzelde als in een Astra G met het verschil dat er een mechanisch gestuurde brandstofpomp op zit… de enige electronica is je startonderbreker dus die kan je helaas niet tunen…
18 november 2009 om 17:40 #17552783Ja verbruik vind ik ook erg tegenvallen, komt ook niet echt zuiniger. Ook niet als ik bij 200km rij op de cruisecontrol op 80 km/u. Hoopte ook tussen de 1:16 en 1:20.
En dacht dat hij zuiniger werd van chippen?
18 november 2009 om 18:33 #17552784word waarschijnlijk wel zuiniger na chippen.
maar dat licht dan ook aan de rechtervoet.
Willem
18 november 2009 om 20:23 #17552785inderdaad :angel rij ook vaak op CC en rij dan ook 124 km/h op teller en rij dan 5,3 l/100km (ongeveer gemiddeld met 15″ of 16″…. bij 18″ rij ik 6,2 l/100km))
19 november 2009 om 10:29 #17552786Maar een DTH is toch met een normale turbo?
24 november 2009 om 00:40 #17552787is naar mijn weten een andere turbo (High pressure v.d. DTH tegenover low pressure v.d. DTL)
Weet niet of de 2.2 DTI dezelfde turbo heeft als de 2.0 DTH (2.2 DTI heeft vaiabele turbo)
24 november 2009 om 10:05 #175527882.2DTi Y22DTR heeft weer een turbo met vriabele schoepen, dus die is weer anders als die van de DTH.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.