c20ne en versnellingsbak uit Omega in C kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett c20ne en versnellingsbak uit Omega in C kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214206
    Jurgen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 September 2007

      Zoals in de titel te lezen is, gaat dit lukken en zijn er al mensen die dit gedaan hebben? :kewlpics zou helemaal mooi zijn ;)

      #17552195
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        Het kan er in, een kennis van me heeft een 2.0SEH en een 5-bak van een Omega in z’n C-Coupé gesleuteld, hij heeft wél de motorsteunen en versnellingsbaksteun zelf moeten maken en een carterpan van een Manta 18S gebruikt, de verdeelkap past op de laatste millimeter tussen het schutbord/kachelhuis, ook de voorpijpen van de uitlaat zijn zelf op maat gemaakt net als de rest van de uitlaat.
        Ook de tussenas is een samenstelling van de Omega as en de Kadett as, zelf op lengte gemaakt en daarna laten lassen en balanceren bij de aandrijfassenboer.
        Het past wel, maar is een *$%-klus geweest!

        #17552196
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          hier zijn vrij veel topics over. als je even zoekt dan moet je alles kunnen vinden:cool:

          #17552197
          Jurgen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2007

            origineel gepost door 2000
            hier zijn vrij veel topics over. als je even zoekt dan moet je alles kunnen vinden:cool:

            Zoeken heb ik gedaan, maar de zoekfunctie werkt niet zo bijster makkelijk. Maar ik zal even verder speuren.

            origineel gepost door Keesjr
            Het kan er in, een kennis van me heeft een 2.0SEH en een 5-bak van een Omega in z’n C-Coupé gesleuteld, hij heeft wél de motorsteunen en versnellingsbaksteun zelf moeten maken en een carterpan van een Manta 18S gebruikt, de verdeelkap past op de laatste millimeter tussen het schutbord/kachelhuis, ook de voorpijpen van de uitlaat zijn zelf op maat gemaakt net als de rest van de uitlaat.
            Ook de tussenas is een samenstelling van de Omega as en de Kadett as, zelf op lengte gemaakt en daarna laten lassen en balanceren bij de aandrijfassenboer.
            Het past wel, maar is een *$%-klus geweest!

            Dus eigenlijk is het 10x makkelijker om gewoon een CIH erin te hangen en genoegen nemen met iets minder vermogen?

            #17552198
            mayhem
              Lid sinds:
              13 June 2006

              ja.

              nu heeft hij zelf de steunen gemaakt omdat ie t niet eens was met hoe de motor stond met 18s steunen, maar dat zou dus ook gewoon gaan.

              #17552199
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ik heb recht een 1.8s steun met 1600 rubber van kadett, links de steun van een omega+omega rubber. Hangt ie perfect recht

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.