Thermostaat kapot?

Forumindex Forums Modellen Astra Thermostaat kapot?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214185
    xladage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2008

      Vrijdagmiddag… Gigantisch ongeluk: A2 afgesloten.
      Daar sta je dan….
      En de temperatuur maar oplopen en oplopen en oplopen……
      Ny begint bij de 105 graden het rode blokje, dus toen de 100 goed en wel gepasseerd was toch maar even in de rechter baan, met mogelijkheid tot vluchtstrook gekozen.

      Hoe dan ook, de fan sloeg niet aan, en ik dus maar even verwarming in standje max gezet.
      gelukkig ging toen de temp al snel weer richting de +/- 92 graden, waar hij altijd op staat (bedrijfstemp voor mijn astraatje).

      nu mijn vraag: is dit de thermostaat die kapot is? of heeft dit meer met een sensor / relais van de ventilator te maken?
      En mocht het de thermostaat zijn, klopt het dat die achter de ditrie riem verstopt zit?

      thanks!

      #17551798
      tmug
        Lid sinds:
        4 July 2007

        Thermoschakelaar achter op je radiateur vervangen.

        #17551799
        opelkadetje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2004

          als je thermostaat kapot is gaat de temp niet meer omhoog. en/of alleen als je stilstaat zodra je rijdt zakt ie weer naar blauw.

          zoals tmug al zegt.. die schakelaar vervangen, of doorlussen met schakelaar ertussen, kun je hem zelf aan en uit zetten;)

          #17551800
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            origineel gepost door tmug
            Thermoschakelaar achter op je radiateur vervangen.

            ik ga vanmiddag eens kijken, klinkt haast als fluitje van een eurocent….

            Thanks!

            #17551801
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Als de thermosstaat kapot gaat kan hij op 2 manieren kapot…

              Als hij open kan blijven staan (motor blijft te koud, kan hij dus ook Dicht blijven staan, (motor word te warm.

              Dat laatste heb ik al 2x gehad bij een TDS, en al een x of 4 bij een opel 8 klepper, waaronder mijn 1.4 Combo blokkie en mijn C20NE.

              >> Als hij weer te warm word moet je voelen of bijde radiateur slangen HEET zijn.

              – zo ja: is je thermosstaat open, en werkt de koelvin niet.

              – Zo nee: Thermosstaat blijft dicht of radiateur verstopt.

              Willem

              #17551802
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Ah duidelijk…. als de thermostaat altijd open staat kan dat dan kwaad? ik kan me voorstellen dat “te veel” koeling misschien minder erg is dan te weinig….

                ik zal hem na een flinke rit eens even laten lopen, kijken wat er gebeurd.
                Vanaf welke temp zou de vin aan moeten gaan, een graadje of 100?
                bedankt voor de reactie!

                #17551803
                tmug
                  Lid sinds:
                  4 July 2007

                  Klopt, maar een te grote schommeling van je motertemparatuur is ook slecht voor pakkingen, verbruik en slijtage. Ze hebben niet voor niks 82-87-92 graden bedacht… Dit zorgt er voor dat de motor optimaal loopt.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.