Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › ultra vage foutcodes.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2009 om 18:37 #17214133
heb weer es een c20xe in de corsa van mijn vriendin gehangen.
vandaag eerste start, liep goed en mooi.
maar mm lampje blijft branden.
even uitgelezen en kom op de volgende codes:
37 mm lampje, spannig laag
61 tankvalve klepje, spanning laag
94 halgever spanning hoog.
iemand en idee waar het aan kan liggen?
morgen leg ik zowieso nog een extra massa aan.
maar lijkt me sterk dat het daaraan ligt, heb de vorige b ook zo gebouwd….
14 november 2009 om 18:53 #17550939Probeer eerst ff contact spray op je stekkers.
Heb pas een B-tje omgebouwd en had ook de meest vage storingen, waaronder de lage spanning op MM lamp.
En probeer daarna eens een andere bobine.
Succes
14 november 2009 om 20:07 #17550940laag en hoge spanning komt regelmatig voor, is niks zorgelijks. Slecht contact stekker verbindingen e/d massa.
14 november 2009 om 20:13 #17550941hallgever begeeft t soms wel van n xe tje…
heb t zelf al bij 3 xe’s meegemaaktje hebt wel t tankontluchtingsklepje aangesloten??
dus gewoon de stekker op t ding geklikt zonder slangen?14 november 2009 om 21:20 #17550942ja tankontluchting zit aangesloten, zelf de originele slang van de corsa zit erop.
zal morgen eens alle stekkers sprayen, en een extra massa leggen.
Ik vind die foutcode van het MM lampje zo vaag:hmmz:hmmz:hmmz
Nog nooit meegemaakt of van gehoord.
ohja, en bij de bobine zat een of andere spanningsregelaar(lijkt het op) zoon zelfde geval als op je dynamo zit (klein zwart gevalletje)
zat op 1 vd aansluitingen geschoven
deze heb ik niet aangesloten, denk ook niet dat het erbij hoort, heb het ook nog nooit gezien.
14 november 2009 om 21:36 #17550943dr hoort idd niets aan je bobine behalve de module…
uhmz, heb je t contact aangehad zonder dat het MM lampje aangesloten zat? dan krijg je namelijk die code…
reset anders de cpu ff en kijk dan opnieuw de code’s na
14 november 2009 om 21:45 #17550944accu ligt eraf, dus morgen is de ecu wel gereset.
contact is niet aangeweest (geen accu erin) voor dat alles aangesloten is, heb geen zin in kortsluitingen en dergelijke.
Zal morgen wel een update geven of het lukt ja of nee.
zal ook meteen een topic in verbouwingen erover maken.
15 november 2009 om 21:15 #17550945hmm, vandaag wat stekkers ingesprayed, nog 1 foutcode over…
nummer 94, hallsensor hoog voltage.
een andere ecu eraan gehangen(niet gechipt), als ik start geen melding.
geef ik effe flink gas (5a6000) dan springt de fout erin.
zal het dan wel gewoon de halsensor zijn?
geen tijd gehad om de ontsteking even te verwisselen namelijk.
16 november 2009 om 09:43 #17550946ja idd zal wel de hallsensor zijn…
die geeft dan idd een foutcode vanaf de 4 a 4500 rpm…16 november 2009 om 15:35 #17550947origineel gepost door sjoerdie
hmm, vandaag wat stekkers ingesprayed, nog 1 foutcode over…nummer 94, hallsensor hoog voltage.
een andere ecu eraan gehangen(niet gechipt), als ik start geen melding.
geef ik effe flink gas (5a6000) dan springt de fout erin.
zal het dan wel gewoon de halsensor zijn?
geen tijd gehad om de ontsteking even te verwisselen namelijk.
Zei ik toch:P Gewoon ff alles goed contact laten makenking:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.