Raar elektronisch probleem

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Raar elektronisch probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214129
    GSI Racer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2009

      Hallo Opel rijders!!

      Ik zit al een tijdje met een probleem aan mijn Astra F met 2.0 16V X20XEV motor.

      Als ik de auto start als hij een tijdje niet gelopen heeft (dus ‘s morgens of na een dag werken bijv.) dan hoor je de motor een beetje inhouden bij stationair draaien.

      Als ik de verlichting aan heb zie je deze telkens minder fel branden, daarna weer normaal, dan weer minder fel enz enz enz.
      Hetzelfde geld voor de lamjes op het dashboard, die van de handrem bijv. ook deze gaat minder fel branden, daarna weer normaal enz enz.

      Dus telkens als je de motor hoort “haperen” zeg maar dan dimmen ook de lampen.

      Als ik een kilometer heb gereden is het weg en loopt de motor gewoon stationiar. De lampen bijven dan ook normaal branden.

      Dynamo is al doorgemeten, deze is oke.
      Ik dacht dat het eerst hieraan lag, maar niet dus

      Iemand misschien een idee???

      Alvast bedankt!

      Maikel

      #17550862
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Secindaire luchtpomp vast gelopen.

        deze zit links achter de Bumper (waar ook je mistlamp hangt)..

        kun je van onder bij als je de auto opkrikt

        Stekker loshalen..

        en huppa opgelost.

        Willem

        #17550863
        GSI Racer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2009

          Dus stekker loshalen en klaar???

          Krijg ik dan geen storingen o.i.d?

          Wat doet die pomp dan eigenlijk?

          Bedankt in ieder geval!!

          Ga zometeen proberen.:thumbup

          #17550864
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Krijg je geen storingen.

            bij koude motor extra lucht in de uitlaat blazen om de katalysator sneller te verwarmen.

            als je het goed wilt doen even van het vacuum potje rechts bij de Dismodule tegen de radiateur het vacuum slangetje los halen, en afdoppen.

            Willem

            #17550865
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              Oke, je laatste zin begrijp ik niet zo goed met dat afdoppen

              Dat vacuumpotje is toch dat potje naast de egr klep he?

              Hier zit een dikke slang aan en loopt naar de mistlamp toe zeg maar. en nog een klein vacuumslangetje, deze gaat naar het inlaatspruitstuk.

              Dus die dikke slang moet ik dan afdoppen als ik het goed heb??

              Bedankt

              #17550866
              GSI Racer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 June 2009

                Zojuist heb ik de stekker losgepakt.
                Eens ff kijken wat ie morgenvroeg doet;)

                Zaterdag gooi ik waarschijnlijk de pomp eronderuit, incl. die dikke slang + vacuumpotje.

                is alleen maar extra gewicht:thumbdown

                Thanks iig!!

                Maikel

                #17550867
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  vacuumpotje zal moeten blijven of de pijp vanaf uitlaatspruitstuk afknijpen.

                  willem

                  #17550868
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    probleem is opgelost, vanmorgen meteen goed lopen!!

                    Die pijp vanaf het spruitstuk heb ik al dichtgemaakt.

                    Bedankt in ieder geval.

                    Groetjes Maikel

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.